Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE3 |
Dissenyar i integrar les tecnologies de conversió d'energia tèrmica en sistemes energètics eficients i de baixes emissions de gasos d'efecte hivernacle mitjançant eines informàtiques específiques. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE3 |
Aprèn els conceptes bàsics d'energia primària, energia final, conversió d'energia i eficiència energètica.
Coneix els conceptes, característiques tècniques i els avantatges i inconvenients de la producció separada d'energia, cogeneració, trigeneració i poligeneració o multigeneració d'energia.
Maneja els conceptes de sistemes descentralitzats o distribuïts d'energia i de xarxes de districte de calor i fred
Coneix quines són i les característiques tècniques principals de les tecnologies que es poden emprar com a blocs bàsics en els sistemes de poligeneració.
Calcula l'estalvi d'energia primària, les emissions de CO2 i els indicadors econòmics en instal·lacions de cogeneració, trigeneració i poligeneració pel que fa a sistemes de referència que és capaç d'identificar.
Coneix i calcula sistemes de recuperació de calor fonamentalment de gasos d'escapament per a la generació de vapor o accionament de sistemes tèrmics.
Coneix i calcula sistemes d'acumulació de calor i fred per a sistemes de poligeneració.
Coneix i calcula sistemes de poligeneració d'energia basats en combustibles d'origen orgànic com el biogàs i la gasificació de biomassa.
Coneix i calcula sistemes de poligeneració entre els productes finals es troba la producció d'aigua dessalada utilitzant per a la seva obtenció energia mecànica i tèrmica.
Dimensiona i compara configuracions alternatives per al subministrament d'electricitat, calor i fred a un usuari industrial o per a edificis en base a indicadors energètics, ambientals i econòmics tenint en compte el seu perfil de demanda energètica específic.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes.
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement.
| | CT3 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció: Definicions, conceptes bàsics i tecnologies.
|
1.1. Definicions sobre energia, cogeneració, trigeneració i poligeneració
1.2. Descripció de tecnologies per a cogeneració, trigeneració i poligeneració.
1.3. Configuracions de sistemes de poligeneració d'energia |
2. Anàlisi energètic, econòmic i ambiental de sistemes de poligeneració |
2.1. Definició i càlcul d'indicadors energètics.
2.2. Definició i càlcul d'indicadors econòmics.
2.3. Definició i càlcul d'indicadors ambientals. |
3. Dimensionat de sistemes de poligeneració. |
3.1. Caracterització i anàlisi de la demanda energètica.
3.2. Dimensionament i anàlisi de sistemes de subministrament energètic mitjançant poligeneració. |
4. Recuperació de calor residual i integració de renovables. |
4.1. Descripció i càlcul de sistemes per a la producció de calor a partir de calor residual.
4.2. Integració de renovables. |
5. Sistemes d'emmagatzematge de calor i fred |
5.1. Descripció i classificació de tecnologies d'acumulació de calor
5.2. Dimensionament de sistemes d'acumulació de calor i fred |
6. Sistemes de poligeneració basats en biomassa |
6.1. Biogas i tecnologies de generació de biogàs
6.2. Descripció i anàlisi de sistemes de poligeneració basats en biogàs
6.3. Gasificació de biomassa
6.4. Descripció i anàlisi de sistemes de poligeneració basats en gasificació de biomassa |
7. Producció d'aigua dessalada |
7.1. Tecnologies per a la dessalació d'aigua
7.2. Descripció i anàlisi de configuracions de poligeneració per a la dessalació d'aigua |
8. Gestió i optimització energètica de sistemes de poligeneració |
8.1. Mètodes d'optimització energètica
8.2. Estudi de casos |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Webconferència |
|
7 |
0 |
7 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
30 |
30 |
Webcasting |
|
0 |
6 |
6 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
5 |
5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
35 |
35 |
Fòrums de debat |
|
0 |
8 |
8 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
0 |
18.5 |
18.5 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de validació |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura a través d'una de les webconferències. |
Webconferència |
Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant webconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. Aquesta activitat serà enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de documentació seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i dels coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques. |
Webcasting |
Exposició d'alguns continguts de l'assignatura en format vídeo enregistrat prèviament. Aquesta activitat no requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Habitualment seran test d’auto seguiment o preguntes curtes. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució per part dels alumnes i amb l'ajut del professor de problemes i exercicis seleccionats. |
Fòrums de debat |
Els estudiants argumenten, confronten idees o exposen dubtes sobre un tema determinat proposat pel professor o els propis estudiants, mitjançant l'ús d’eines asíncrones com el fòrum del Campus Virtual. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’un cas pràctic obert en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució utilitzant els coneixements adquirits durant el curs. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes de teoria i sorgits de la resolució de problemes i exercicis. |
Description |
Prof Joan Carles Bruno
Dep. Enginyeria Mecànica, Despatx 112
Tel: 977 297068
juancarlos.bruno@urv.cat
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Activitats d’auto seguiment |
|
Activitats proposades que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Habitualment seran test d’auto seguiment o preguntes curtes. |
10% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolució per part dels alumnes i amb l'ajut del professor de problemes i exercicis seleccionats. |
40% |
Fòrums de debat |
|
Els estudiants argumenten, confronten idees o exposen dubtes sobre un tema determinat proposat pel professor o els propis estudiants, mitjançant l'ús d’eines asíncrones com el fòrum del Campus Virtual. |
10% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d’un cas pràctic obert en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució utilitzant els coneixements adquirits durant el curs. |
40% |
Proves de validació |
|
Les proves de validació consistiran en web-conferències individuals en què el professorat plantejarà preguntes sobre les activitats realitzades. |
0% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
|
Bàsica |
J.C. Bruno, Moodle - Course: Polygeneration of Energy and Energy Integration, ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|