IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) TECNOLOGIES DE CONVERSIÓ D'ENERGIA TÈRMICA Code 20755107
Study programme
Sistemes i Tecnologies de Conversió d'Energia (2019)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period
4.5 Obligatòria Primer Jul., Set.
Teaching
Department Enginyeria Mecànica
Coordinator
CORONAS SALCEDO, ALBERTO
E-mail alberto.coronas@urv.cat
Lecturers
CORONAS SALCEDO, ALBERTO
Web
General description and relevant information

Competències
Type A Code Competences Specific
 CE2 Seleccionar i estudiar la viabilitat de tecnologies de conversió energètica amb la inclusió de les energies renovables més adequades per a una determinada aplicació.
Type B Code Competences Transversal
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 CE2 Coneix les diferents tecnologies de bombes de calor tèrmiques i sistemes de refrigeració.
Calcula les prestacions de refredadores i bombes de calor d'absorció.
Identifica diferents tipologies de cicles de bombes de calor i refredadores d'absorció.
Empra eines per al modelatge termodinàmic i les propietats dels fluids per refredadores i bombes de calor d'absorció.
Calcula les propietats termodinàmiques de mescles de treball per a sistemes d'absorció.
Coneix els principals components de refredadores, bombes de calor i cicles de producció de potència d'absorció.
Type B Code Learning outcomes
 CT3 Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Capitol 1. Fonaments termodinàmics dels sistemes de conversió d'energia tèrmica.
Capitol 2. Propietats termodinàmiques dels fluids de treball.
Capitol 3. Fonaments termodinàmics de refredadores i bombes de calor d'absorció.
Capitol 4. Modelització de Processos en components i sistemes de refrigeració d'absorció.
Capitol 5. Modelització de Bombes de calor i transformadors de calor d'absorció
Capitol 6. Sistemes de producció de potencia i combinats de potencia i refrigeración d'absorció.
Capitol 7. Refredadores i bombes de calor de resorció.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Webconferència
CE2
CT3
7 0 7
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
CE2
CT3
0 30 30
Webcasting
CE2
CT3
0 6 6
Activitats d’auto seguiment
CE2
CT3
0 4 4
Resolució de problemes, exercicis
CE2
CT3
0 40 40
Fòrums de debat
CE2
CT3
0 11 11
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
CE2
CT3
0 12 12
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de validació
CE2
CT3
0.5 0 0.5
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluacióció i competències que es treballaran. Aquesta sessió serà a primera a cada assignatura no presencial
Webconferència Presentació de l'assignatura i exposició de continguts i activitats per mitjà de webconferencia (Abobo Connect). Aquesta activitat requereix presència síncrona d'estudiants i professorat. Aquesta activitat serà gravada en el moment del seu desenvolupament per facilitar la consulta posterior
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura i treball de la documentació publicada en diferents formats, elaborada pel professorat, amb l'objectiu de facilitar a l'estudiantat el desenvolupament de les competències de caràcter més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d'activitats pràctiques. No requereix presència síncrona d'estudiants i professorat
Webcasting Exposició de continguts de l'assignatura en format vídeo gravat prèviament. Aquesta activitat no requereix presència síncrona d'estudiants i professorat i no permet la interactivitat de manera directa. Es proposaran activitats relacionades amb la temàtica del webcasting a desenvolupar per l'estudiant
Activitats d’auto seguiment Activitats proposades a l'estudiant per a autoavaluar el seu progrés en l'assignatura. Es podran realitzar tantes vegades com es vulgui i ajudaran a l'estudiant a conèixer que aspectes o continguts ha de reforçar
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. El seu abast és acotat i d'extensió reduïda. Mitjançant l'ús del campus virtual.
Fòrums de debat Activitats en les quals, individualment o en grup, els participants, argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d'eines asíncrones com el Fòrum del Campus Virtual. Seran supervisades pel professor que també podrà introduir arguments i proposar activitats perquè els estudiants treballin
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l'estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global
Atenció personalitzada questa orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudientes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.).

Atenció personalitzada
Description
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudiants matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.). Les accions que es duran a terme són les següents: - Benvinguda a l'assignatura - Dinamització setmanal - Notícies i esdeveniments - Resolució de dubtes acadèmics - Retroacció amb la correcció d'activitats - Abandonament de l'assignatura - Fi de l'assignatura El desenvolupament d'aquestes accions es realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle, dins de l'aula virtual de cada assignatura. De manera que s'ofereixi la millor orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual de cada assignatura.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Activitats d’auto seguiment
CE2
CT3
Activitats proposades a l'estudiant que serveixen perquè l'estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Podrà repetir tantes vegades com es vulgui i per a l'avaluació final es considerarà la nota més alta assolida 5
Resolució de problemes, exercicis
CE2
CT3
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. 35
Fòrums de debat
CE2
CT3
Es valorarà la participació i activitat de l'estudiant. 10
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
CE2
CT3
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l'estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. 50
Proves de validació
CE2
CT3
Les proves de validació consistiran en web-conferències individuals en què el professorat plantejarà preguntes sobre les activitats realitzades. 0
Others  
 
Other comments and second exam session

Fonts d'informació

Bàsica Keith E. Herold, Reinhard Radermacher, and Sanford A. Klein;, Absorption Chillers and Heat Pumps, CRC Press, 2015

Complementària Tangellapalli Srinivas, N. Shankar Ganesh, R. Shankar, Flexible Kalina Cycle Systems, Apple Academic Press, March 2019
I. Dincer, T.A.H. Ratlamwala, Integrated Absorption Refrigeration Systems, Springer. Series: Green Energy and Technology, 2017
G. Alefeld and R. Radermacher, G. Alefeld and R. Radermacher;, CRC Press, 1994
ASHRAE, ASHRAE Handbook- Fundamentals. Absorption Refrigeration Cycles, ASHRAE, 2017

Recomanacions


Subjects that it is recommended to have taken before
ENGINYERIA TERMODINÀMICA AVANÇADA/20755104
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.