Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE2 |
Seleccionar i estudiar la viabilitat de tecnologies de conversió energètica amb la inclusió de les energies renovables més adequades per a una determinada aplicació.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE2 |
Coneix les diferents tecnologies de bombes de calor tèrmiques i sistemes de refrigeració.
Calcula les prestacions de refredadores i bombes de calor d'absorció.
Identifica diferents tipologies de cicles de bombes de calor i refredadores d'absorció.
Empra eines per al modelatge termodinàmic i les propietats dels fluids per refredadores i bombes de calor d'absorció.
Calcula les propietats termodinàmiques de mescles de treball per a sistemes d'absorció.
Coneix els principals components de refredadores, bombes de calor i cicles de producció de potència d'absorció.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT3 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Capitol 1. Fonaments termodinàmics dels sistemes de conversió d'energia tèrmica. |
|
Capitol 2. Propietats termodinàmiques dels fluids de treball. |
|
Capitol 3. Fonaments termodinàmics de refredadores i bombes de calor d'absorció. |
|
Capitol 4. Modelització de Processos en components i sistemes de refrigeració d'absorció. |
|
Capitol 5. Modelització de Bombes de calor i transformadors de calor d'absorció |
|
Capitol 6. Sistemes de producció de potencia i combinats de potencia i refrigeración d'absorció. |
|
Capitol 7. Refredadores i bombes de calor de resorció. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Webconferència |
|
7 |
0 |
7 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
30 |
30 |
Webcasting |
|
0 |
6 |
6 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
4 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
40 |
40 |
Fòrums de debat |
|
0 |
11 |
11 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
0 |
12 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de validació |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluacióció i competències que es treballaran. Aquesta sessió serà a primera a cada assignatura no presencial |
Webconferència |
Presentació de l'assignatura i exposició de continguts i activitats per mitjà de webconferencia (Abobo Connect). Aquesta activitat requereix presència síncrona d'estudiants i professorat. Aquesta activitat serà gravada en el moment del seu desenvolupament per facilitar la consulta posterior |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de la documentació publicada en diferents formats, elaborada pel professorat, amb l'objectiu de facilitar a l'estudiantat el desenvolupament de les competències de caràcter més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d'activitats pràctiques. No requereix presència síncrona d'estudiants i professorat |
Webcasting |
Exposició de continguts de l'assignatura en format vídeo gravat prèviament. Aquesta activitat no requereix presència síncrona d'estudiants i professorat i no permet la interactivitat de manera directa. Es proposaran activitats relacionades amb la temàtica del webcasting a desenvolupar per l'estudiant |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades a l'estudiant per a autoavaluar el seu progrés en l'assignatura. Es podran realitzar tantes vegades com es vulgui i ajudaran a l'estudiant a conèixer que aspectes o continguts ha de reforçar |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. El seu abast és acotat i d'extensió reduïda. Mitjançant l'ús del campus virtual. |
Fòrums de debat |
Activitats en les quals, individualment o en grup, els participants, argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d'eines asíncrones com el Fòrum del Campus Virtual. Seran supervisades pel professor que també podrà introduir arguments i proposar activitats perquè els estudiants treballin |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l'estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global |
Atenció personalitzada |
questa orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudientes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.). |
Description |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudiants matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.).
Les accions que es duran a terme són les següents:
- Benvinguda a l'assignatura
- Dinamització setmanal
- Notícies i esdeveniments
- Resolució de dubtes acadèmics
- Retroacció amb la correcció d'activitats
- Abandonament de l'assignatura
- Fi de l'assignatura
El desenvolupament d'aquestes accions es realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle, dins de l'aula virtual de cada assignatura. De manera que s'ofereixi la millor orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual de cada assignatura. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Activitats d’auto seguiment |
|
Activitats proposades a l'estudiant que serveixen perquè l'estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Podrà repetir tantes vegades com es vulgui i per a l'avaluació final es considerarà la nota més alta assolida |
5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
35 |
Fòrums de debat |
|
Es valorarà la participació i activitat de l'estudiant. |
10 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l'estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
50 |
Proves de validació |
|
Les proves de validació consistiran en web-conferències individuals en què el professorat plantejarà preguntes sobre les activitats realitzades. |
0 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
|
Bàsica |
Keith E. Herold, Reinhard Radermacher, and Sanford A. Klein;, Absorption Chillers and Heat Pumps, CRC Press, 2015
|
|
Complementària |
Tangellapalli Srinivas, N. Shankar Ganesh, R. Shankar, Flexible Kalina Cycle Systems, Apple Academic Press, March 2019
I. Dincer, T.A.H. Ratlamwala, Integrated Absorption Refrigeration Systems, Springer. Series: Green Energy and Technology, 2017
G. Alefeld and R. Radermacher, G. Alefeld and R. Radermacher;, CRC Press, 1994
ASHRAE, ASHRAE Handbook- Fundamentals. Absorption Refrigeration Cycles, ASHRAE, 2017
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
ENGINYERIA TERMODINÀMICA AVANÇADA/20755104 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|