Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Conèixer, determinar experimentalment i modelar les propietats termodinàmiques i de transport de fluids multicomponents per a sistemes i tecnologies de conversió d'energia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Estima la incertesa de mesura de propietats termodinàmiques i de transport aplicant la llei de propagació d'incertesa
Fa servir diferents dispositius experimentals de mesura de propietats termodinàmiques i de transport de fluids
Analitza i presenta dades experimentals obtinguts en laboratori.
Determina experimentalment les prestacions de tecnologies i sistemes de conversió energètica.
Empra estratègies de control en tecnologies i sistemes de conversió energètica
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos.
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius.
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip.
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Laboratori de propietats termofísiques de fluids |
1.1. Estimació de la incertesa de mesura. Llei de propagació de la incertesa
1.2. Mesura de la densitat, velocitat del so i càlcul de propietats derivades.
1.3. Determinació de l'equilibri sòlid-líquid
1.4. Determinació de l'equilibri líquid-vapor
1.5. Mesura de propietats tèrmiques
1.6. Mesura de la viscositat dinàmica i cinemàtica
1.7. Mesura de la conductivitat tèrmica
1.8. Determinació de la composició d'una barreja per mètodes espectroscòpics. |
2.Laboratori de calibratge i instrumentació |
2.1. Calibratge de sondes de temperatura
2.2. Calibratge de termistors de pressió |
3. Laboratori de control i sistemes de conversió energètica |
3.1. Determinació de les prestacions d'una refredadora de compressió de vapor.
3.2. Determinació de les prestacions d'una climatitzadora amb bomba de calor.
3.3. Determinació de les prestacions d'una microturbina de gas.
3.4. Laboratori de control d'unitats interiors de climatització. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
Estudis previs |
|
0 |
5 |
5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
40 |
0 |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
0 |
30 |
30 |
Treballs |
|
0 |
34.5 |
34.5 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluació i competències que es treballaran. Aquesta sessió serà a primera a cada assignatura presencial i tindrà una durada de 30 min |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura a l'aula o laboratori |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació previ a les pràctiques de laboratori per part de l'estudiant |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Treballs |
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel profesorat o com a resultat de les pràctiques de laboratori. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes |
Atenció personalitzada |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudientes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzarzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.). |
Descripció |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudien-tes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar-zar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.).
Les accions que es duran a terme són les següents:
- Benvinguda a l'assignatura
- Dinamització setmanal
- Notícies i esdeveniments
- Resolució de dubtes acadèmics
- Retroacció amb la correcció d'activitats
- Abandonament de l'assignatura
- Fi de l'assignatura
El desenvolupament d'aquestes accions es realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle, dins de l'aula virtual de cada assignatura. De manera que s'ofereixi la millor orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual de cada assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
40 |
Treballs |
|
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel profesorat o com a resultat de les pràctiques de laboratori. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de pro-problemes |
60 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DETERMINACIÓ DE PROPIETATS TERMODINÀMIQUES I DE TRANSPORT DE FLUIDS/20755103 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|