Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE1 |
Conèixer, determinar experimentalment i modelar les propietats termodinàmiques i de transport de fluids multicomponents per a sistemes i tecnologies de conversió d'energia. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE1 |
Estima la incertesa de mesura de propietats termodinàmiques i de transport aplicant la llei de propagació d'incertesa
Fa servir diferents dispositius experimentals de mesura de propietats termodinàmiques i de transport de fluids
Analitza i presenta dades experimentals obtinguts en laboratori.
Determina experimentalment les prestacions de tecnologies i sistemes de conversió energètica.
Empra estratègies de control en tecnologies i sistemes de conversió energètica
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT4 |
Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos.
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius.
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip.
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Laboratori de propietats termofísiques de fluids |
1.1. Estimació de la incertesa de mesura. Llei de propagació de la incertesa
1.2. Mesura de la densitat, velocitat del so i càlcul de propietats derivades.
1.3. Determinació de l'equilibri sòlid-líquid
1.4. Determinació de l'equilibri líquid-vapor
1.5. Mesura de propietats tèrmiques
1.6. Mesura de la viscositat dinàmica i cinemàtica
1.7. Mesura de la conductivitat tèrmica
1.8. Determinació de la composició d'una barreja per mètodes espectroscòpics. |
2.Laboratori de calibratge i instrumentació |
2.1. Calibratge de sondes de temperatura
2.2. Calibratge de termistors de pressió |
3. Laboratori de control i sistemes de conversió energètica |
3.1. Determinació de les prestacions d'una refredadora de compressió de vapor.
3.2. Determinació de les prestacions d'una climatitzadora amb bomba de calor.
3.3. Determinació de les prestacions d'una microturbina de gas.
3.4. Laboratori de control d'unitats interiors de climatització. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
Estudis previs |
|
0 |
5 |
5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
40 |
0 |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
0 |
30 |
30 |
Treballs |
|
0 |
34.5 |
34.5 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluació i competències que es treballaran. Aquesta sessió serà a primera a cada assignatura presencial i tindrà una durada de 30 min |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura a l'aula o laboratori |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació previ a les pràctiques de laboratori per part de l'estudiant |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Treballs |
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel profesorat o com a resultat de les pràctiques de laboratori. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes |
Atenció personalitzada |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudientes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzarzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.). |
Description |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudien-tes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar-zar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.).
Les accions que es duran a terme són les següents:
- Benvinguda a l'assignatura
- Dinamització setmanal
- Notícies i esdeveniments
- Resolució de dubtes acadèmics
- Retroacció amb la correcció d'activitats
- Abandonament de l'assignatura
- Fi de l'assignatura
El desenvolupament d'aquestes accions es realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle, dins de l'aula virtual de cada assignatura. De manera que s'ofereixi la millor orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual de cada assignatura. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
40 |
Treballs |
|
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel profesorat o com a resultat de les pràctiques de laboratori. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de pro-problemes |
60 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
DETERMINACIÓ DE PROPIETATS TERMODINÀMIQUES I DE TRANSPORT DE FLUIDS/20755103 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|