IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) MODELITZACIÓ I SIMULACIÓ TERMODINÀMICA DE PROCESSOS I SISTEMES Code 20755203
Study programme
Sistemes i Tecnologies de Conversió d'Energia (2019)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
4.5 Optativa Jul., Set.
Modality and teaching language
Department Enginyeria Mecànica
Coordinator
SALAVERA MUÑOZ, DANIEL
E-mail daniel.salavera@urv.cat
mahmoud.bourouis@urv.cat
Lecturers
SALAVERA MUÑOZ, DANIEL
BOUROUIS CHEBATA, MAHMOUD
Web
General description and relevant information En aquesta assignatura es donen a conèixer diferents models per a la determinació de propietats termodinàmiques i de transport, així com eines informàtiques per a això. També es donaran a conèixer eines per a la simulació de processos termodinàmics

Competències
Type A Code Competences Specific
 CE1 Conèixer, determinar experimentalment i modelar les propietats termodinàmiques i de transport de fluids multicomponents per a sistemes i tecnologies de conversió d'energia.
 CE3 Dissenyar i integrar les tecnologies de conversió d'energia tèrmica en sistemes energètics eficients i de baixes emissions de gasos d'efecte hivernacle mitjançant eines informàtiques específiques.
Type B Code Competences Transversal
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 CE1 Estima propietats termodinàmiques i de transport a partir de models i mètodes integrats en eines informàtiques.
Calcula paràmetres de models termodinàmics a partir de regressió de dades experimentals.
Aplica models termodinàmics per a sistemes electrolítics.
Proposa models termodinàmics adequats en funció dels fluids i aplicacions, i analitzar els resultats.
 CE3 Modela processos termodinàmics mitjançant l'ús d'eines informàtiques.
Type B Code Learning outcomes
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes.
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement.
 CT3 Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
1. Modelització de propietats termodinàmiques i de transport de fluids 1.1. Introducció
1.2. Càlcul i anàlisi de propietats
1.3. Estimació de propietats
1.4. Mètodes i models per al càlcul de propietats
1.5. Càlcul de paràmetres a partir de la regressió de dades experimentals
1.6. Modelització de solucions electrolítiques
2. Simulació de processos termodinàmics 2.1. Introducció
2.2. Simulació de processos termodinàmics

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
Sessió Magistral
CE1
14.5 21.75 36.25
Pràctiques a laboratoris
CE1
CE3
CT2
CT3
30 45 75
Atenció personalitzada
0.75 0 0.75
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluacióció i competències que es treballaran. Aquesta sessió serà a primera a cada assignatura presencial i tindrà una durada de 30 min
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura a l'aula o laboratori
Pràctiques a laboratoris Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris
Atenció personalitzada Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudientes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.).

Atenció personalitzada
Description
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudientes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.). Les accions que es duran a terme són les següents: - Benvinguda a l'assignatura - Dinamització setmanal - Notícies i esdeveniments - Resolució de dubtes acadèmics - Retroacció amb la correcció d'activitats - Abandonament de l'assignatura - Fi de l'assignatura El desenvolupament d'aquestes accions es realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle, dins de l'aula virtual de cada assignatura. De manera que s'ofereixi la millor orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual de cada assignatura.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Pràctiques a laboratoris
CE1
CE3
CT2
CT3
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici relacionat amb el tema de la matèria. 100
Others  
 
Other comments and second exam session

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


Subjects that it is recommended to have taken before
DETERMINACIÓ DE PROPIETATS TERMODINÀMIQUES I DE TRANSPORT DE FLUIDS/20755103
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.