IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) MERCATS TURÍSTICS Code 21224010
Study programme
Grau de Gestió de Turisme i Hoteleria (2018)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Formació bàsica Segon 1Q
Modality and teaching language
Department Economia
Coordinator
SANZ CORDOBA, PATRICIA
E-mail patricia.sanz@urv.cat
sebastiano.cattaruzzo@urv.cat
Lecturers
SANZ CORDOBA, PATRICIA
CATTARUZZO , SEBASTIANO
Web
General description and relevant information L’objectiu principal del curs és l’anàlisi dels mercats i, en particular, dels mercats turístics. Per tant, el curs combina conceptes teòrics i una visió aplicada. En particular, s’analitzen els conceptes de competència, les diferents estructures de mercat existents i els seus resultats, i les estratègies de les empreses als diferents mercats. Com a eix conductor del programa es duran a terme diferents anàlisis de casos per il·lustrar els principals materials conceptuals del curs

Competències
Type A Code Competences Specific
 A1 Comprendre els principis del turisme: la seva dimensió espacial, social, econòmica, empresarial, cultural, jurídica, política i laboral, medioambiental aplicant principis de responsabilitat social i sostenibilitat
 A4 Comprendre el caràcter dinàmic i evolutiu del turisme i de la nova societat de l'oci, coneixent els principals productes turístics actuals, així com les eines i instruments per a la detecció i plantejament de futurs productes
 A7 Analitzar i avaluar el funcionament de les destinacions, la seva governança i estructures turístiques i activitats productives del turisme en l'àmbit mundial
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1 Comprèn els diferents elements multiplicadors del turisme
Coneix la terminologia i instruments econòmics a l'hora de valorar els mercats
Aplica indicadors i estudis de casos específics que afecten i poden modificar l'estructura turística dels mercats
 A4 Evalúa de forma crítica l'evolució experimentada pel turisme
Entén com els elements turístics s'han anat modificant en funció de circumstàncies econòmiques que han determinat una estructura de mercat
 A7 Identifica el paper de l'Administració Pública en el desenvolumapent del turisme
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Tema 1: El Mercat i les empreses 1.1. Conceptes del Mercat i Estructures de Mercat
1.2. Alguns elements de dinàmica dels mercats

Tema 2: La concentració del Mercat i la distribució de les empreses 2.1. La distribució de les empreses i el seu impacte sobre els mercats
2.2. El sector turístic, subsectors i empreses
Tema 3: Politica de Competència 3.1. El concepte de polítiques de competència i eines
3.2. Estratègies no competitives
Tema 4: El sector turístic i els mercats; una mirada aplicada 4.1. Els Mercats Turístics a Catalunya i Espanya
4.2. Els Mercats Turístics al mon

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A7
35 42 77
Resolució de problemes, exercicis
A7
20 36 56
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A7
5 5 10
Atenció personalitzada
5 0 5
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries S'introdurà a l'alumna en el contingut del curs, metodologies i avaluació
Sessió Magistral Es tractaren els principals conceptes i eines de curs, que configure l'aprenentatge bàsic de l'alumne
Resolució de problemes, exercicis Es farien 4 tandes d'exercicis pràctics a resoldre que es resoldran a classe a més d'altres sessions pràctiques que completaran el procés d'aprenentatge
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Es farà un anàlisi de casos pràctiques que cobreixen els principals aspectes subratllats en el curs
Atenció personalitzada Es farà una atenció personalitza de l'alumne en els horaris marcats i també a convenir

Atenció personalitzada
Description
Es farà un monitoratge dels alumnes i la seva compresió dels concepts bàsics així com de la resolució dels exercicis pràctics

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Resolució de problemes, exercicis
A7
4 tandes d'exercisis a entragar 20%
Others  

2 examens parcials

80%
(40%+ 40%)
 
Other comments and second exam session

Es farà un examen de 2a convocatòria per a tot el tema en cas de no haver superat assignatura en avaluació continuada


Fonts d'informació

Bàsica Vogeler Ruiz C. y Hernandez Armand E., El mercado turistíco, estructura, operación y procesos de producción, Centro de Estudios Ramón Areces,
Valls, J.F., Las claves del mercado turístico. Como competir en el nuevo entorno, Ediciones Deusto,,

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.