Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aptitud per aplicar els procediments gràfics a la representació d'espais i objectes |
| A2 |
Aptitud per concebre i representar els atributs visuals dels objectes i dominar la proporció |
| A3 |
Aptitud per dominar les tècniques de dibuix |
| A5 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme dels sistemes de representació espacial |
| A6 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de l'anàlisi i teoria de la forma i les lleis de la percepció visual |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B9 |
Visió espacial |
| B10 |
Sensibilitat estètica |
| B11 |
Habilitat gràfica general |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Realització de representacions gràfiques basades en els sistemes de representació espacial, la teoria de la forma. les lleis de la percepció visual i la geometria.
| | A2 |
Realització de representacions gràfiques basades en els sistemes de representació espacial, la teoria de la forma. les lleis de la percepció visual i la geometria.
| | A3 |
Realització de representacions gràfiques basades en els sistemes de representació espacial, la teoria de la forma. les lleis de la percepció visual i la geometria.
| | A5 |
Realització de representacions gràfiques basades en els sistemes de representació espacial, la teoria de la forma. les lleis de la percepció visual i la geometria.
| | A6 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
| | B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
| | B9 |
Interpreta la geometria de l'espai i els objectes en els sistemes de representació espacial
| | B10 |
Composa amb criteris estètics
| | B11 |
Representa amb correcció gràfica les línies, valors i proporcions de les formes i el seu entorn
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
|
Tema |
Subtema |
Intervenció en un espai públic. Fase I.
EL LLOC |
Es dividirà l'espai públic en diferents sectors. Cada sector s'assignarà a un grup d'uns 8 alumnes per fer un aixecament. |
Intervenció en un espai públic. Fase II.
LES QUALITATS
|
Grups de 2 – 3 alumnes, resultants de subdividir els grups de la fase anterior, analitzaran un dels tres conjunts de qualitats relacionats a continuació:
• ÚS, RECORREGUTS, MOBILIARI
• VEGETACIÓ, AIGUA, TOPOGRAFIA
• ASSOLEJAMENT, VENT, TEMPORALITAT |
Intervenció en un espai públic. Fase III.
RECER
|
Projectar un recer de 15 m2 com a màxim. Exercici individual; cada alumne haurà de triar la posició del seu recer dins el sector que li ha tocat aixecar i analitzar. L'espai interior haurà d’assolir, aproximadament, els requeriments d’una habitació d’hotel de categoria mitja. |
FAÇANA
|
Projectar una façana en una estructura existent, atenent als usos previstos dels espais interiors i a les condicions de l'entorn exterior. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Taller (arquitectura) |
|
30 |
70 |
100 |
Sessió Magistral |
|
4 |
0 |
4 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
2 |
12 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
20 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i a la presentació de l’assignatura. |
Taller (arquitectura) |
El Taller consta d’una part teòrica i una de pràctica. Els projectes pràctics es desenvolupen a l’aula en sessions presencials i requereixen una dedicació complementària dels estudiants al desenvolupament dels projectes sense tutela.
Té un caràcter progressiu i permet l’adquisició competencial acumulativa.
(*) Aquesta metodologia és referència en el Grau d’ Arquitecte segons la ORDEN ECI 3856/2007, de 27 de desembre. |
Sessió Magistral |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball. |
Presentacions / exposicions |
Tècnica de recopilació i organització d’evidències que promouen la reflexió de l'estudiant sobre la seva evolució i demostren el seu assoliment de competències professionals que el capaciten per a un desenvolupament professional satisfactori |
Atenció personalitzada |
Dins el taller, els professors dediquen una part del temps a l'atenció personalitzada. |
Descripció |
Dins el taller, els professors dediquen una part del temps a l'atenció personalitzada. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Taller (arquitectura) |
|
L'alumne entregarà durant el quadrimestre exercicis plantejats al taller i desenvolupats/tutelats mitjançant presentacions públiques, correccions individualitzades i pre-entregues. |
95% |
Sessió Magistral |
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Presentació de treballs d'investigació encaminats a dotar al grup de coneixements necessaris per desenvolupar els exercicis. |
5% |
Presentacions / exposicions |
|
|
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
De Saint-Exupery, Antoine, El principito, emecé editores,s.a, Buenos Aires
Berger, John, Ser un pintor, E. Ardora, 1997
Tanizaki, Junuchiro, El elogio de la sombra, Editorial Siruela, Madrid, 1994
Espuelas, Fernando, Madre materia, Ed. Lampreade, Madrid
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
INTRODUCCIÓ A PROJECTES I/22204101 | INTRODUCCIÓ A PROJECTES II/22204102 | DIBUIX ARQUITECTÒNIC II/22204002 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
INTRODUCCIÓ A PROJECTES I/22204101 | GEOMETRIA DESCRIPTIVA I/22204003 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|