IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) DIBUIX ARQUITECTÒNIC II Code 22204002
Study programme
Grau d'Arquitectura (2010)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Formació bàsica Primer Juny, Jul., Set.
Modality and teaching language
Department Unitat Predepartamental d'Arquitectura
Coordinator
TOLDRA DOMINGO, JOSE MARIA
E-mail jaume.farreny@urv.cat
raquel.casals@urv.cat
josemaria.toldra@urv.cat
gemma.ferre@urv.cat
arnau.tinena@urv.cat
Lecturers
FARRENY MORANCHO, JAUME
CASALS ROCA, RAQUEL INMACULADA
TOLDRA DOMINGO, JOSE MARIA
FERRÉ PUEYO, GEMMA
TIÑENA RAMOS, ARNAU
Web http://www.etsa.urv.cat
General description and relevant information L'assignatura forma part juntament amb introducció a projectes del que s'ha definit com a objectiu principal de curs "aprendre a llegir i a escriure". Aprendre a llegir l'entorn i la societat en que vivim (llegir), i aprendre a traslladar les seves necessitats al projecte i dibuix, (escriure).

Competències
Type A Code Competences Specific
 A1 Aptitud per aplicar els procediments gràfics a la representació d'espais i objectes
 A2 Aptitud per concebre i representar els atributs visuals dels objectes i dominar la proporció
 A3 Aptitud per dominar les tècniques de dibuix
 A5 Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme dels sistemes de representació espacial
 A6 Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de l'anàlisi i teoria de la forma i les lleis de la percepció visual
 A8 Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de les tècniques d'aixecament gràfic en totes les seves fases, des del dibuix d'apunts a la restitució científica
Type B Code Competences Transversal
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
 B9 Visió espacial
 B10 Sensibilitat estètica
 B11 Habilitat gràfica general
Type C Code Competences Nuclear
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1 Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
 A2 Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
 A3 Realització de representacions gràfiques basades en els sistemes de representació espacial, la teoria de la forma. les lleis de la percepció visual i la geometria.
 A5 Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
 A6 Aixecament gràfic d'edificis i espais urbans per aplicació de tècniques convencionals i de restitució científica.
 A8 Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
Type B Code Learning outcomes
 B3 Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
 B4 Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
 B6 Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
 B9 Interpreta la geometria de l'espai i els objectes en els sistemes de representació espacial
 B10 Composa amb criteris estètics
 B11 Representa amb correcció gràfica les línies, valors i proporcions de les formes i el seu entorn
Type C Code Learning outcomes
 C3 Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
 C4 Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç

Continguts
Topic Sub-topic
Casa entre mitgeres. Fase I.
EL SOLAR 
S'adjudicarà un solar a cada alumne, on haurà d'encaixar el programa d'un habitatge unifamiliar entre mitgeres.
Casa entre mitgeres. Fase II.
ELS VEÏNS I LA TOPOGRAFIA 
Es desvetllarà l'encaix dels diferents solars entre ells i la topografia dels carrers on s'obren les seves façanes.
Casa entre mitgeres. Fase III.
EL LLOC 
Es desvetllarà l'ubicació real dels solars, en un entorn urba consolidat que els alumnes visitaran. 

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
4 0 4
Taller (arquitectura)
A1
A2
A5
A6
A8
B4
B9
C3
34 70 104
Presentacions / exposicions
B3
B6
C4
10 2 12
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
A3
B3
B6
B10
B11
8 20 28
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i presentar l’assignatura.
Taller (arquitectura) El Taller consta d’una part teòrica i una de pràctica. Els projectes pràctics es desenvolupen a l’aula en sessions presencials i requereixen una dedicació complementària dels estudiants al desenvolupament dels projectes sense tutela.
Té un caràcter progressiu i permet l’adquisició competencial acumulativa.
(*) Aquesta metodologia és referència en el Grau d’ Arquitecte segons la ORDEN ECI 3856/2007, de 27 de desembre.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball.
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge Tècnica de recopilació i organització d’evidències que promouen la reflexió de l'estudiant sobre la seva evolució i demostren el seu assoliment de competències professionals que el capaciten per a un desenvolupament professional satisfactori.
Atenció personalitzada Comentar dubtes i reflexionar sobre temes treballats als exercicis.

Atenció personalitzada
Description
Dins el taller, els professors dediquen una part del temps a l'atenció personalitzada.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Taller (arquitectura)
A1
A2
A5
A6
A8
B4
B9
C3
Durant el taller es donaran una sèrie d'exercicis principals, de "llarga" durada, i uns exercicis més curts que es realitzaran en un mateix dia dins del taller. Aquesta suma d'exercicis més l'exercici de final de curs es valoraran com un conjunt unitari a final de curs. 95%
Presentacions / exposicions
B3
B6
C4
Presentació de treballs d'investigació encaminats a dotar al grup de coneixements necessaris per desenvolupar els exercicis. 5%
Others  
 
Other comments and second exam session

A la segona convocatòria l'alumne ralitzarà o bé un nou exercici on es reflecteixi el treball del trimestre o bé tindrà l'opotunitat d'ampliar o refer els exercicis plantejats durant el trimestre.


Fonts d'informació

Bàsica Carroll, Lewis, Alicia en el país de las maravillas., ,
Berger, John, Algunos pasos hacia una pequeña teoría de lo visible, Ardora, 1997
Juárez, Antonio, Equilibrios. El aprendiz bajo el sol., ,
Zuber, Raphael, Representar una arquitectura., 2G, num.37, Gustavo Gili, Barcelona, 2006

Complementària

Recomanacions

Subjects that continue the syllabus
INTRODUCCIÓ A PROJECTES II/22204102

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
GEOMETRIA DESCRIPTIVA II/22204004
INTRODUCCIÓ A PROJECTES II/22204102

Subjects that it is recommended to have taken before
DIBUIX ARQUITECTÒNIC I/22204001
INTRODUCCIÓ A PROJECTES I/22204101
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.