Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A32 |
Coneixement adequat de les qualitats plàstiques, elàstiques i de resistència dels materials d'obra pesada. |
| A33 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius convencionals i la seva patologia. |
| A34 |
Coneixement adequat de les característiques físiques i químiques, els procediments de producció, la patologia i l'ús dels materials de construcció. |
| A35 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius industrialitzats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A32 |
Coneixement de les característiques físiques i químiques dels materials de construcció, els procediments de producció, les aplicacions i les patologies.
| | A33 |
Coneixement de les característiques físiques i químiques dels materials de construcció, els procediments de producció, les aplicacions i les patologies.
| | A34 |
Coneixement de les característiques físiques i químiques dels materials de construcció, els procediments de producció, les aplicacions i les patologies.
| | A35 |
Coneixement dels sistemes constructius convencionals i industrialitzats i les seves patologies.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor
| | B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
| | B4 |
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
| | B7 |
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Tema 1 - Introducció. Relacions entre arquitectura i construcció.
Tema 2 - L’home i el medi. Espai, Forma i Escala.
Tema 3 - Temperatura. Humitat. Radiació Solar. Llum. Soroll.
Tema 4 - Materials tradicionals: Argila seca i cuita.
Tema 5 - Materials tradicionals: Pedra.
Tema 6 - Materials tradicionals: Fusta.
Tema 7 - Materials artificials: Formigó.
Tema 8 - Materials artificials: Acer, Acer inox i Alumini.
Tema 9 - Materials artificials: Vidre i Plàstics.
Tema 10 - Envolvents. El Suport.
Tema 11 - Envolvents. Estanqueïtat.
Tema 12 - Envolvents. Protecció Tèrmica.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
42 |
28 |
70 |
Taller (arquitectura) |
|
15 |
0 |
15 |
Treballs |
|
4 |
46 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
A32 | A33 | A34 | A35 | B1 | B3 | B4 | B6 | B7 | C2 | C3 | C4 | |
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels blocs temàtics |
Taller (arquitectura) |
Correcció i seguiment del treball de curs a classe |
Treballs |
Treball de curs |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada |
Descripció |
Atenció i resolució de dubtes als estudiants
Horari d'atenció: Divendres 13 a 14h (després de classe)
Contacte per e-mail:
ramonantonio.fite@urv.cat
orland.marti@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treball de curs |
30% |
Proves objectives de preguntes curtes |
A32 | A33 | A34 | A35 | B1 | B3 | B4 | B6 | B7 | C2 | C3 | C4 |
|
Examen 1 (30%)
Examen 2 (40%) |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Si al segon examen de curs no s'arriba a la nota mínima de 4, no es farà mitja amb la resta de proves i l'assignatura quedarà suspesa en primera convocatòria. - A la segona convocatòria, l'avaluació serà mitjançant examen tipus Prova objectiva de preguntes curtes de tota la matèria de curs. |
Bàsica |
Paricio, Ignacio, La construcció de l’arquitectura. Vols. 1, 2 i 3, ITEC, 1995-1996
, Diccionari Visual de la Construcció, DPTOP, Generalitat de Catalunya, 2000
Sastre Sastre, Ramon, Propietats dels materials i elements de construcció, Edicions UPC, 2000
|
|
Complementària |
Manfred Hegger, Hans Drexler, Martin Zeumer, Materiales, Gustavo Gili, 2010
Andrea Deplazes (ETH), Construir la arquitectura. Del material en bruto al edificio (un manual), Gustavo Gili, 2010
Allen, Edward, Cómo funciona un edificio. Principios elementales, Gustavo Gili, 1990
González Moreno-Navarro, José Luis; Casals Balagué, Albert; Falcones de Sierra, Alejandro, Les Claus per a construir l'arquitectura (3 volums), Gustavo Gili, 1997
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|