Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A15 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans i executar estructures d'edificació |
| A17 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans sistemes de tancament, coberta i altres obra gruixuda |
| A18 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans solucions de fonamentació |
| A21 |
Aptitud per aplicar les normes tècniques i constructives. |
| A32 |
Coneixement adequat de les qualitats plàstiques, elàstiques i de resistència dels materials d'obra pesada. |
| A33 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius convencionals i la seva patologia. |
| A35 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius industrialitzats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'Arquitectura. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A15 |
Projectar edificis i conjunts urbans integrant el disseny i càlcul dels sistemes constructius de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada; els sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda i les solucions de fonamentació.
| | A17 |
Projectar edificis i conjunts urbans integrant el disseny i càlcul dels sistemes constructius de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada; els sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda i les solucions de fonamentació.
| | A18 |
Projectar edificis i conjunts urbans integrant el disseny i càlcul dels sistemes constructius de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada; els sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda i les solucions de fonamentació.
| | A21 |
Coneixement aplicat de les normes tècniques i constructives
| | A32 |
Coneixement de les característiques físiques i químiques dels materials de construcció, els procediments de producció, les aplicacions i les patologies.
| | A33 |
Coneixement dels sistemes constructius convencionals i industrialitzats i les seves patologies.
| | A35 |
Coneixement aplicat al projecte d'execució dels detalls constructius.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
| | B2 |
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
| | B3 |
Té en compte a qui i com afecta la innovació
| | B4 |
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
| | B7 |
Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
| | B8 |
Estableix objectius clars pel projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Temes introductoris |
1.1. Importància de la integració de les estructures en el procés constructiu
1.2. Evolució de la normativa
1.3. Codi Técnic de l’edificació
1.4. Principis básics per la existencia de l’edificació.
1.5 Gestií de l’obra
1.6 Identificació dels agents que intervenen
1.7 El projecte de execució
1.8 Inici de les obres
1.9 Accions a les que está sotmés l’estructura
1.10. Importancia dels materilas
|
Tema 2. Definició constructiva de les diferents tipologies estructurals horitzontals |
2.1. Intoducció
2.2 Forjats de fusta
2.3 Forjats de formigó
|
Tema 3. Definició constructiva de les diferents tipologies estructurals verticals |
3.1 Conceptes bàsics del mur tradicional.
3.2 Conceptes bàsics del mur actual.
|
Tema 4. Elements tridimencionals |
4.1 Jáceres
4.2 Pilars
|
Tema 5. Definició constructiva del terreny i de la fonamentació. |
5.1 Estudi geotècnic.
5.2. Fonamentacions directes.
5.3. Fonamentacions profundes.
5.4 Elements de contenció.
5.5. Elements de contenció, millora del terreny i ancoratges.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
24 |
37.5 |
61.5 |
Treballs |
|
23 |
36 |
59 |
Atenció personalitzada |
|
17.5 |
5 |
22.5 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
1. Presentació del curs. Descripció de les formes de treball i d'avaluació. Presentació del programa de matèries.
2. Verificació dels coneixements de l'alumnat en relació a matèries relacionades amb l'assignatura (test i preguntes curtes).
3. Desenvolupament d'un exercici on s'apliquen conceptes bàsics.
|
Sessió Magistral |
1. Exposició dels continguts de l'assignatura.
|
Treballs |
Orientació a l'alumnat per a la resolució dels treballs de curs, en el que s'aplicarà els coneixements impartits en les classes magistrals. Lliurament del treball en fases per a garantir el seguiment i garantir la correcta evolució. |
Atenció personalitzada |
Atenció als alumnes en temps no lectiu per a resoldre qualsevol dubte en relació a l'assignatura. |
Descripció |
L'atenció personalitzada té com a objectiu tenir un contacte directe amb cada alumne per tal de resoldre els dubtes o problemes que tingui de qualsevol aspecte de l'assignatura (contingut, treballs, evolució personal, ...) o bé per tal d'orientar-lo en la resolució dels treballs pràctics.
Josep.lluisg@urv.cat
Sergio.coll@urv.cat
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats Introductòries |
|
L'avaluació consistirà en la entrega d'un treball pràctic desenvolupat a classe on l'alumne posarà en pràctica els conceptes bàsics de l'assignatura. |
10% |
Treballs |
|
El treballs consistirà en el disseny i predimensionat dels elements estructurals d'una edificació. |
50% |
Proves pràctiques |
|
Durant el curs es realitzaran tres proves per a l'avaluació continuada de l'alumne amb preguntes conceptuals i exercicis curts de càlcul sobre el temari impartit. |
5%+15%+20%+ |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria s'avaluarà només les parts suspeses. |
Bàsica |
Gonzàlez Moreno-Navarro, José Luís i altres, Les claus per a construïr l'arquitectura, Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 1997
Mañà i Reixach, Fructuós, El gros de l'obra, Edicions UPC, Barcelona, 2000
Desplazes, Andrea, Materials, processes, structures, Ed. Birkhäuser, 2005
Paricio Ansuategui, Ignacio, La construcció de l'arquitectura: La composició, l'estructura, Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya, Barcelona, 1995-96
, Código Técnico de la Edificación. Documento básico SE "Seguridad estructural", Ministerio de Fomento, Madrid, 2006
, Código Técnico de la Edificación. Documento básico SI "Seguridad en caso de incendio", Ministerio de Fomento, Madrid, 2006
|
|
Complementària |
, Diccionari visual de la construcció, Gemeralitat de Catalunya, Barcelona, 2000
Diaz Gómez, Cèsar, Diccionari de patologia i manteniment d'edificis, Edicions UPC, Barcelona, 2004
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MATEMÀTIQUES II/22204009 | MATEMÀTIQUES I/22204010 | FÍSICA/22204007 | CONSTRUCCIÓ II/22204112 | CONSTRUCCIÓ I/22204111 | ESTRUCTURES I/22204118 | CONSTRUCCIÓ III/22204113 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|