Type A
|
Code |
Competences Specific | | A45 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes d'execució arquitectònics. |
| A46 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes urbans |
| A48 |
Aptitud per elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans. |
| A49 |
Aptitud per intervenir en el patrimoni construït, en la seva conservació, restauració i rehabilitació. |
| A56 |
Capacitat per dissenyar i executar traçats urbans i projectes d'urbanització, jardineria i paisatge. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'Arquitectura. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
| B9 |
Visió espacial |
| B10 |
Sensibilitat estètica |
| B11 |
Habilitat gràfica general |
| B12 |
Intuició Mecànica |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A45 |
Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Aplicar les tècniques pròpies del camp disciplinar en un projecte d'execució.
| | A46 |
Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats del projecte urbanístic
| | A48 |
Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Aplicar les tècniques pròpies del camp disciplinar en un projecte arquitectònic.
| | A49 |
Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats del projecte de rehabilitació
| | A56 |
Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats del projecte de paisatge
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1 |
Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge
| | B2 |
Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident
Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
| | B3 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Dissenya nous productes, processos,...analitzant riscos i beneficis
| | B4 |
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
| | B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
| | B7 |
Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió
| | B8 |
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’ intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
| | B9 |
Interpreta la geometria de l'espai i els objectes en els sistemes de representació espacial
| | B10 |
Composa amb criteris estètics
| | B11 |
Expressa sintèticament les formes i els espais arquitectònics
| | B12 |
Identifica el tipus d'esforç de les peces estructurals en funció de les accions aplicades
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1 |
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
| | C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
| | C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
| | C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Procediments de selecció i assignació |
Procedures |
ELECCIÓ DE TEMA La selecció i assignació del tema del Projecte Final de Grau seguirà el següent procediment: 1 - L'estudiant proposarà a la coordinació del grau l'àmbit en el qual vol desenvolupar el seu Projecte de finalització de Grau. La responsabilitat última del tema triat serà de l’estudiant. Els temes del PFG poden tenir varis orígens: a ) Temes treballats a l'assignatura d’Urbanisme i Projectes VIII, de cinquè curs. b ) Temes triats lliurement per l’estudiant, que requereixen l'acceptació per part de la comissió de PFG. c) Temes derivats del Programa d’Aprenentatge i Servei de la URV. En el cas de temes triats lliurement per l’estudiant l’acceptació del tema es farà a través d’una comissió de PFG formada per un mínim de tres professors de l'escola d'arquitectura de diferents àmbits, essent el Coordinador un d’ells. Per tal que la comissió o els professors de l’assignatura puguin valorar el tema per a la seva acceptació, cal que l'estudiant aporti, una memòria que contingui: a ) Localització del projecte b) El programa a desenvolupar c) Una breu exposició d’intencions projectuals, estructurals, climàtiques i materialització |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
30 |
350 |
380 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
30 |
313 |
343 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
2 |
24 |
26 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
|
Description |
Activitats Introductòries |
Desenvolupament de les idees previes i presentació front a la comissió |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Desenvolupament de l'avantprojecte, projecte básic i l'executiu |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Desenvolupament de l'executiu complet |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Presentació i Defensa en públic davant d'un tribunal designat per a tal efecte. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Description
|
Els mecanismes de coordinació es distribuiran entre el tutor i la comissió. El tutor serà el professional que aconsellarà a l'alumnat de manera directa i que vetllarà pels seus interessos acadèmics en el procés de desenvolupament del TFG. L'alumne realitzará sessions crítiques individuals o col·lectives amb el seu tutor. La comissió serà formada per un professor de cada àrea específica de l'ensenyament (Projectes, Instal·lacions, Construcció, Patrimoni, Estructures), el tutor y els coordinadors de la assignatura. Aquesta vetllarà pels interessos col·lectius de l'alumnat i serà l'encarregada de proposar la presentació del treball presentat per l'alumne front al tribunal del TFG. Per al moment de la defensa la comissió constituirà un tribunal ,en relació als objectius arquitectònics del treball, format per un president, un secretari i un o dos
vocals. L'estudiant podrà escollir el segon vocal en les condicions especificades en la normativa del PFG. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Methodologies |
Competences |
Description |
Weight |
|
|
|
|
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La evaluació del TFG es realitzara de la seguent manera:- La comissio juntament amb el tutor fixaran el 30 % de la nota i autoritzaran la presentacio del treball front al tribunal- El tribunal de TFG otorgara el 70% de la nota final i proposara a la comissio la rectificacio de la nota o la qualificacio de Matricula de Honor. |
Bàsica |
|
ectura recomanada: Espuelas, Fernando (2009) “Madre materia” Editorial Lampreave, Madrid Mc Harg, Ian (1992) “Proyectar con la naturaleza” Editorial Gustavo Gili, Barcelona Pallasmaa, Juhani (2006) “Los ojos de la piel” Editorial Gustavo Gili, Barcelona Rudofsky, Bernard (1964) “Architecture without architects” Academy editions, Londres Sennet, Richard (2013) “El artesano” Editorial Anagrama, Barcelona Zumthor, Peter (2004) “Pensar la arquitectura” Editorial Gustavo Gili, Barcelona Consulta tècnica: Deplazes, Andrea (2005) DArch ETH “Construir la arquitectura, del material en bruto al edificio. Un manual” Editorial Gustavo Gili, Barcelona 2010 AITIM (Asociación de investigación técnica de las industrias de la madera y el corcho) (1994) “Guia de la madera” Quintáns, Carlos y Marzo, José Ma (directores revista de arquitectura) (1995-2012) “Tectónica” ATC ediciones s.l, Madrid Schittich, Christian (Jefe de redacción) “Detail” Review of architecture+ Baudetail, München |
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|