IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) PROJECTE DE FI DE GRAU Code 22204301
Study programme
Grau d'Arquitectura (2010)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
30 Treball fi de grau Sisè AN
Modality and teaching language
Department Unitat Predepartamental d'Arquitectura
Coordinator
COLL PLA, SERGIO
GIRONES SADERRA, ANTONIO
CASANOVA PALLEJÀ, FRANCESC XAVIER
E-mail toni.girones@urv.cat
jaume.farreny@urv.cat
raquel.casals@urv.cat
roger.miralles@urv.cat
joaquin.perez@urv.cat
celia.navarro@urv.cat
ramonantonio.fite@urv.cat
miguelangel.sala@urv.cat
jordi.cestero@urv.cat
rodrigo.martin@urv.cat
ramon.guma@urv.cat
jordi.sardaf@urv.cat
laia.marin@urv.cat
ines.derivera@urv.cat
pere.socias@urv.cat
gerard.cuartero@urv.cat
francescxavier.casanova@urv.cat
pedro.garciah@urv.cat
gemma.humbert@urv.cat
agusti.costa@urv.cat
stefano.cortellaro@urv.cat
sergio.coll@urv.cat
antonio.banus@urv.cat
jorge.guerrero@urv.cat
josepmaria.sole@urv.cat
manuel.bailo@urv.cat
josue.andreu@urv.cat
Lecturers
GIRONES SADERRA, ANTONIO
FARRENY MORANCHO, JAUME
CASALS ROCA, RAQUEL INMACULADA
MIRALLES JORI, ROGER
PEREZ SANCHEZ, JOAQUIN
NAVARRO ROMERO, CELIA
FITE FONT, RAMON ANTONIO
SALA MATEUS, MIGUEL ANGEL
CESTERO GEA, JORDI
MARTIN SAIZ, RODRIGO
GUMÀ ESTEVE, RAMON
SARDÀ FERRAN, JORDI
MARIN SELLARES, LAIA
DE RIVERA MARINEL·LO, INÉS
SOCÍAS JULBE, PERE
CUARTERO BETRIU, GERARD
CASANOVA PALLEJÀ, FRANCESC XAVIER
GARCÍA HERNANDEZ, PEDRO
HUMBERT FARRARONS, GEMMA
COSTA JOVER, AGUSTI
CORTELLARO , STEFANO
COLL PLA, SERGIO
BANÚS TELLA, ANTONIO
GUERRERO FERNANDEZ, JORGE
SOLÉ GRAS, JOSEP MARIA
BAILO ESTEVE, MANUEL
ANDREU AGUADÉ, JOSUÉ
Web
General description and relevant information El Projecte de Fi de Grau es defineix com un projecte arquitectònic integral, original i de naturalesa professional, que permet a l’estudiant mostrar de manera integrada els continguts formatius i les competències adquirides associades al Títol de Grau, realitzat individualment, desenvolupat fins el punt de determinar la completa execució de les obres materials que anticipa, amb compliment de la reglamentació tècnica i administrativa aplicable.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A45 Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes d'execució arquitectònics.
 A46 Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes urbans
 A48 Aptitud per elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans.
 A49 Aptitud per intervenir en el patrimoni construït, en la seva conservació, restauració i rehabilitació.
 A56 Capacitat per dissenyar i executar traçats urbans i projectes d'urbanització, jardineria i paisatge.
Type B Code Competences Transversal
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'Arquitectura.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
 B7 Tenir sensibilització en temes mediambientals.
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals.
 B9 Visió espacial
 B10 Sensibilitat estètica
 B11 Habilitat gràfica general
 B12 Intuició Mecànica
Type C Code Competences Nuclear
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Type A Code Learning outcomes
 A45 Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Aplicar les tècniques pròpies del camp disciplinar en un projecte d'execució.
 A46 Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats del projecte urbanístic
 A48 Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Aplicar les tècniques pròpies del camp disciplinar en un projecte arquitectònic.
 A49 Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats del projecte de rehabilitació
 A56 Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats del projecte de paisatge
Type B Code Learning outcomes
 B1 Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge
 B2 Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident
Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
 B3 Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Dissenya nous productes, processos,...analitzant riscos i beneficis
 B4 Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
 B6 Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
 B7 Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió
 B8 Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’ intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
 B9 Interpreta la geometria de l'espai i els objectes en els sistemes de representació espacial
 B10 Composa amb criteris estètics
 B11 Expressa sintèticament les formes i els espais arquitectònics
 B12 Identifica el tipus d'esforç de les peces estructurals en funció de les accions aplicades
Type C Code Learning outcomes
 C1 Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
 C3 Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
 C4 Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
 C5 Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
 C6 Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals

Procediments de selecció i assignació
Procedures

ELECCIÓ DE TEMA

La selecció i assignació del tema del Projecte Final de Grau seguirà el següent procediment:

1 - L'estudiant proposarà a la coordinació del grau l'àmbit en el qual vol desenvolupar el seu Projecte de finalització de Grau.

La responsabilitat última del tema triat serà de l’estudiant.

Els temes del PFG poden tenir varis orígens:

a ) Temes treballats a l'assignatura d’Urbanisme i Projectes VIII, de cinquè curs.

b ) Temes triats lliurement per l’estudiant, que requereixen l'acceptació per part de la comissió de PFG.

c) Temes derivats del Programa d’Aprenentatge i Servei de la URV.

En el cas de temes triats lliurement per l’estudiant l’acceptació del tema es farà a través d’una comissió de PFG formada per un mínim de tres professors de l'escola d'arquitectura de diferents àmbits, essent el Coordinador un d’ells. Per tal que la comissió o els professors de l’assignatura puguin valorar el tema per a la seva acceptació, cal que l'estudiant aporti, una memòria que contingui:

a ) Localització del projecte

b) El programa a desenvolupar

c) Una breu exposició d’intencions projectuals, estructurals, climàtiques i materialització


Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1.5 0 1.5
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
30 350 380
Elaboració del treball de fi de grau/màster
30 313 343
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A45
A46
A48
A49
A56
B1
B2
B3
B4
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
C1
C2
C3
C4
C5
C6
2 24 26
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Pla específic d'actuació
  Description
Activitats Introductòries Desenvolupament de les idees previes i presentació front a la comissió
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Desenvolupament de l'avantprojecte, projecte básic i l'executiu
Elaboració del treball de fi de grau/màster Desenvolupament de l'executiu complet
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Presentació i Defensa en públic davant d'un tribunal designat per a tal efecte.

Mecanismes coordinació/seguiment
Description

Els mecanismes de coordinació es distribuiran entre el tutor i la comissió.

El tutor serà el professional que aconsellarà a l'alumnat de manera directa i que vetllarà pels seus interessos acadèmics en el procés de desenvolupament del TFG. L'alumne realitzará sessions crítiques individuals o col·lectives amb el seu tutor.

La comissió serà formada per un professor de cada àrea específica de l'ensenyament (Projectes, Instal·lacions, Construcció, Patrimoni, Estructures), el tutor y els coordinadors de la assignatura. Aquesta vetllarà pels interessos col·lectius de l'alumnat i serà l'encarregada de proposar la presentació del treball presentat per l'alumne front al tribunal del TFG.

Per al moment de la defensa  la comissió constituirà un tribunal ,en relació als objectius arquitectònics del treball, format per un president, un secretari i un o dos vocals. L'estudiant podrà escollir el segon vocal en les condicions especificades en la normativa del PFG.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Methodologies Competences Description Weight        
Others
 
Other comments and second exam session

La evaluació del TFG es realitzara de la seguent manera:- La comissio juntament amb el tutor fixaran el 30 % de la nota i autoritzaran la presentacio del treball front al tribunal- El tribunal de TFG otorgara el 70% de la nota final i proposara a la comissio la rectificacio de la nota o la qualificacio de Matricula de Honor.


Fonts d'informació

Bàsica

ectura recomanada:

 

Espuelas, Fernando (2009) “Madre materia”  Editorial Lampreave, Madrid

Mc Harg, Ian (1992) “Proyectar con la naturaleza” Editorial Gustavo Gili, Barcelona

Pallasmaa, Juhani (2006) “Los ojos de la piel” Editorial Gustavo Gili, Barcelona

Rudofsky, Bernard (1964) “Architecture without architects” Academy editions, Londres

Sennet, Richard (2013) “El artesano” Editorial Anagrama, Barcelona

Zumthor, Peter (2004) “Pensar la arquitectura” Editorial Gustavo Gili, Barcelona

 

Consulta tècnica:

 

Deplazes, Andrea (2005) DArch ETH “Construir la arquitectura, del material en bruto al edificio. Un manual” Editorial Gustavo Gili, Barcelona 2010

AITIM (Asociación de investigación técnica de las industrias de la madera y el corcho) (1994) “Guia de la madera”

Quintáns, Carlos y Marzo, José Ma (directores revista de arquitectura) (1995-2012) “Tectónica” ATC ediciones s.l,  Madrid

Schittich, Christian (Jefe de redacción) “Detail” Review of architecture+ Baudetail, München

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.