Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A4 |
Conèixer i comprendre les bases biològiques de la conducta humana i els processos psicològics. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B7 |
Tener sensibilización hacia temas medioambientales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A4 |
Adquirir els coneixements bàsics de la biologia per a l'estudi de la conducta des d'una perspectiva biològica.
Conèixer els principis bàsics de la genètica i l'evolució humanes i la seva relació amb la conducta.
Conèixer els elements cel·lulars del Sistema Nerviós.
Comprendre els principis de la comunicació neuronal. Estudi de l'organització bàsica de les estructures nervioses.
Conèixer els principis bàsics de la neuroendocrinología, la neuroquímica, la neurofisiologia i la neuroanatomia i saber-los relacionar amb la conducta.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B7 |
En la toma de decisiones, tiene una consciencia clara de la responsabilidad social y ambiental de la propia profesión.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Introducción a la asignatura |
|
Unidad 1. Biología, Neurociencia y Psicología |
1. Neurociencia y psicología |
Unidad 2. Introducción a la biología |
2. Conceptos básicos
|
Unidad 3. Ambiente, Genética y Evolución de la Conducta |
3. Bases de la herència
4. Modelos de transmisión
5. Alteraciones cromosómicas y conducta
|
Unidad 4. Tejido Nervioso: estructura y función |
6. Estructura General del Sistema Nervioso
7. Neuronas y glia
8. Propiedades de la Membrana Neuronal
9. La sinapsis |
Unidad 5. Mensajeros químicos: neurotrransmisores, neuromoduladores y hormones |
10. Principales Neurotransmisores
11. Hormonas: concepto y función
12. Regulación hormonal y conducta |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
35 |
38.4 |
73.4 |
Prácticas en laboratorios |
|
20 |
51 |
71 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Informació general de l'organització i la planificació de l'assignatura |
Sesión magistral |
Exposició del temari del curs. |
Prácticas en laboratorios |
Pràctiques al laboratori on es treballaran els conceptes exposats a classe. Els alumnes treballaran i revisaran els conceptes de manera pràctica, de forma individual i en grup |
Atención personalizada |
Resolució de dubtes i orientació de l'alumne |
descripción |
Atenció d'alumnes en les tutories de l'assignatura (dubtes, orientació, ampliació, bibliografia...), per correu electrònic i sessions virtuals
Maria Teresa Colomina e-mai: mariateresa.colomina@urv.cat Laia Guàrdia e-mail: laia.guardia@urv.cat Judit Biosca e-mail: judit.biosca@urv.cat Diana Ribes e-mail: diana.ribes@urv.cat |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Sesión magistral |
|
Es valorarà la resposta a qüestionaris.
Es faran dues proves durant el curs
Hi haurà una prova final de recuperació on es podràn recuperar les proves parcials realitzades durant el curs |
70% |
Prácticas en laboratorios |
|
Es valorarà la participació a classe, l'actitud i resposta a qüestionaris i proves pràctiques |
30 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Básica |
Purves i cols, Neurociencia, 3a (any 2007), Panamericana
Abril i cols, Fundamentos biológicos de la conducta, 2005, Sanz y Torres
Carlson, Fisiologia de la Conducta, 2005, Pearson Educación
Bartres i cols, Bases genéticas de la conducta , 2008, UOC
Abril i cols, Fundamentos de Psicobiología, 2009, Sanz y Torres
Pierce , Genética: un enfoque conceptual, 2010, Editorial Médica Panamericana
Corr, Psicología Biológica, 2008, McGrawHill
Águeda del Abril Alonso, Emilio Ambrosio Flores, Mª Rosario de Blas Calleja, Ángel A. Caminero Gómez, FUNDAMENTOS DE PSICOBIOLOGÍA, 2011, Sanz y Torres
|
|
Complementaria |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
PSICOLOGÍA BIOLÓGICA I/11204005 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|