DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) PSICOLOGÍA BIOLÓGICA II Código 11204104
Titulación
Grado en Psicología (2009)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Obligatoria Segundo 1Q
Lengua de impartición
Català
Departamento Psicología
Coordinador/a
VICENS CALDERÓN, PALOMA
Correo-e paloma.vicens@urv.cat
merce.gil-perez@urv.cat
Profesores/as
VICENS CALDERÓN, PALOMA
GIL-PÉREZ TIZÓN, MERCÈ
Web
Descripción general e información relevante A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. Fonaments biològics de la conducta i els processos mentals (Funcions bàsiques i motivacional i funcions superiors del sistema nerviós).

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
 A4 Conèixer i comprendre les bases biològiques de la conducta humana i els processos psicològics.
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C5 Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional.

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A4 Conèixer els mecanismes a través dels quals els factors genètics exerceixen una influència sobre el comportament.
Conèixer el paper de les hormones en la conducta.
Conèixer les bases biològiques de la agressivitat per compendre el paper de la biologia en la conducta agressiva i la violència.
Conèixer els paper de la biologia en la sexualtitat humana. tant normal com patològica.
Entendre el paper de les emocions en la planificació i organització de la conducta, aixi com en la presa de decisions.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C5 Muestra respeto a los valores propios de una cultura de paz y de valores democráticos.

Contenidos
tema Subtema
BLOQUE I FUNCIONES BÁSICAS Y MECANISMOS MOTIVACIONALES TEMA 1: HOMEOSTASIS
TEMA 2: RITMOS BIOLÓGICOS.
TEMA 3: CONDUCTA REPRODUCTORA.
TEMA 4: EMOCIONES, ESTRÉS Y CONDUCTA AGRESIVA.
TEMA 5: CONDUCTA ADICTIVA.
BLOQUE II: FUNCIONES SUPERIORES. TEMA 6: PSICOBIOLOGÍA DEL APRENDIZAJE Y LA MEMORIA.
TEMA 7: PSICOBIOLOGÍA DEL LENGUAJE.
TEMA 8: ATENCIÓN Y FUNCIONES EJECUTIVAS.

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
2 0 2
Sesión magistral
A4
36 54 90
Trabajos
A4
C5
10 10 20
Resolución de problemas/ejercicios
A4
C5
14 21 35
Atención personalizada
1 1 2
 
Pruebas objetivas de tipo test
A4
1 0 1
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Explicació del funcionament i organització de l'assignatura
Sesión magistral Explicacions magistrals sobre els continguts de la matèria
Trabajos Elaboració d'un article de revisió sobre la temàtica de l'assignatura que es concretarà al començament del curs
Resolución de problemas/ejercicios Formulació, anàlisi, resolució i debat sobre els problemes que vagin sorgint al llarg de l'elaboració de l'article de revisió. Serveix per avaluar específicament la competència C5
Atención personalizada Amb cita prèvia per correu electrònic

Atención personalizada
descripción
L'alumnat podrà comptar amb atenció personalitzada dins l'horari d'atenció del professorat que romandrà penjat a la porta dels seus despatxos i es facilitarà al començament del curs. És necessari concertar cita prèvia via el correu electrònic de la universitat. No es contestarà cap correu que no sigui enviat des del correu corporatiu.

Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Trabajos
A4
C5
Avaluació de l'article de revisió 25
Resolución de problemas/ejercicios
A4
C5
Avaluació del procés d'elaboració de l'article de revisió 15
Pruebas objetivas de tipo test
A4
Avaluació de la matèria pròpia de l'assignatura 60
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Per tal de superar l'assignatura, l'alumnat ha de treure una puntuació igual o superior a 5 sobre 10 a la prova objectiva tipus test (que correspon al 60% de la qualificació final de l'assignatura).

Estan previstes dues convocatòries per a la prova objectiva tipus test. Les dates seran avisades oportunament a l'aula.

L'avaluació del treball i de la Resolució de problemes i exercicis no tindrà segona convocatòria donades les seves característiques.

L'alumnat no podrà accedir a l'aula on es realitzi la prova més tard de l'hora estipulada i sols es permetrà accedir al lloc amb dos bolígrafs i el carnet identificatiu.

Els examens es facilitaran en llengua catalana sense traducció al castellà (tant si és en format paper com on-line).

Durant les proves avaluatives, únicament es podran fer consultes de traducció per a les persones que tinguin més dificultat amb el català.

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.


Fuentes de información

Básica CARLSON, N.R., Fisiología de la conducta, Pearson, 2018

Els capítols del manual de Carlson (2018) corresponents als continguts de l'assignatura són considerats material avaluable de l'assignatura.


Si s'escau, durant el curs, es facilitarà bibliografia actualitzada i detallada sobre els diferents temes a tractar que serà considerada com a complementària (per a cobrir la curiositat de l'alumnat).

En cas de considerar-se oportú, es facilitarà bibliografia específica per a treballar part dels continguts de l'assignatura. En aquest cas, aquesta bibliografia/ material també formarà part del material avaluable de l'assignatura.

Complementaria

Recomendaciones


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
FUNDAMENTOS DE PSICOBIOLOGÍA/11204004
PSICOLOGÍA BIOLÓGICA I/11204005
 
Otros comentarios
Es recomana revisar els conceptes i estructures estudiats en les assignatures de Fonaments de psicobiologia i Psicologia biològica I
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.