Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
| A11 |
Conèixer el marc legal que regula la pràctica professional i ajustar-se als principis ètics i al codi deontològic de la Psicologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Exposar de manera escrita els resultats de l'estudi en proves o petits treballs.
| | A8 |
utilitzar informació i, especialment, de caràcter documental.
| | A10 |
Conèixer els diversos camps d'aplicació i intervenció de la psicologia social.
| | A11 |
Realitzar treball de diagnòstic resolent exercicis pràctics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B6 |
Utilitzar informació, especialment de caràcter documental.
| | B7 |
Conèixer el concepte de desenvolupament sostenible
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Psicologia social aplicada
|
Concepcions teòriques i metodològiques |
2. Psicologia social dels problemes socials
|
Com sabem que hi ha un problema social?
Què podem fer davant d'un problema social?: Intervenció psicosocial
Sistemes d'anàlisis i avaluació
|
3. Psicologia social de la Salut |
Exemple d'intervenció |
4. Psicologia social aplicada a l'àmbit jurídic |
Exemple d'intervenció |
5. Psicologia social del comportament del consumidor |
Exemple d'intervenció |
6. S'escolliran exemples d'altres àmbits |
Educació, salut, esport, medi ambient, seguretat vial, etc. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
32 |
0 |
32 |
Seminaris |
|
10 |
30 |
40 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
10 |
30 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
30 |
32 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura a l’alumne, bàsicament, els seus continguts, objectius, metodologia i criteris d’avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l’assignatura. Relacionant-los amb les sessions anteriors, posant èmfasi amb les idees importants i posant exemples clarificadors dels conceptes tractats. L’exposició anirà recolzada amb recursos audiovisuals que es considerin convenients per la correcta realització de la classe (ex. presentacions en powerpoint, kahoot, etc.). |
Seminaris |
Activitats en grups de treball que es realitzaran i lliuraran sobre allò realitzat a seminaris. L'assistència és requisit imprescindible per poder aprovar-los. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Participació dels estudiants per analitzar i identificar l'enfocament teòric dels casos pràctics presentats a classe |
Atenció personalitzada |
Els professors orientaran i guiaran el procés d'aprenentatge de l’alumne a través del moodle i/o l'aula. També es pot fer al despatx, concertant prèviament una tutoria via mail.
|
Descripció |
El professor/a de l'assignatura podrà fer tutories amb els estudiants
per analitzar l'evolució de l'aprenentatge de cadascun i atendre i resoldre
dubtes en relació a un tema en concret. Aquestes tutories se podran realitzar
de forma virtual o presencial en horari de tutories, havent concertat una cita
prèvia per correu electrònic amb el professor/a. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
SEMINARIS: 2 Activitats en grups de treball que es realitzaran i lliuraran sobre allò fet a seminaris. L'assistència és requisit imprescindible per poder aprovar-los. |
40% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
TEORIA: Participació dels estudiants per analitzar i identificar l'enfocament teòric dels casos pràctics presentats a classe |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
TEORIA: Prova objectiva tipus test de 40 o 60 ítems d'opció múltiple, amb tres o quatre opcions de resposta |
50% |
Altres |
|
S'han d'aprovar teoria i seminaris per separat per superar l'assignatura |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per superar l'assignatura s'han de superar les pràctiques (seminaris) i el examen teòric de forma independent. La qualificació de les activitats de les classes teòrics se sumarà a la nota final obtinguda en el examen teòric. La no superació d'algun d'aquest parts (examen o pràctiques) comportarà la no superació de l'assignatura; i per tant, haurà de realitzar l'avaluació de la/les part/s suspeses en segona convocatòria. Per tal de poder superar l'assignatura és condició necessària: - Haver obtingut un 5 en el examen final. Si la nota és inferior a 4, no es farà la mitjana amb les pràctiques i l'assignatura estarà suspesa.
- Haver obtingut un 5 de mitjana en las sessions pràctiques (seminaris). Si la nota és inferior a 5, no es farà la mitjana amb el examen final i l'assignatura estarà suspesa.
- Haver assistit al 80% de les sessions pràctiques (seminaris)
Altres Condicions i directrius clau per a la superació de l'assignatura: - Es valorarà positivament l'assistència i participació (lliurament) dels exercicis proposats a les classes teòriques.
- La no presentació o el lliurament amb retard injustificat de qualsevol dels treballs implica suspendre l'assignatura.
- Per poder aprovar l'assignatura es necessita obtenir com a mínim un 4 en l'examen final.
- Els alumnes han de participar activament en els sessions pràctiques. És important que cada alumne es comprometi amb la resta dels membres del seu grup a aportar equitativa i puntualment el treball als seus companys.
- Si un alumne/a abandona el treball en grup ha d'avisar al professor/a i als seus companys amb temps suficient per poder suplir la seva baixa. Si un alumne no compleix el compromís amb el seu grup, la resta dels membres podran seguir l'activitat sense comptar amb ell/a, notificant-ho a l'professor/a.
- Els treballs seran aportacions pròpies i originals de l'alumne. Per això, un treball plagiat, entesa com la còpia d'un altre treball o la còpia literal de les fonts, equivaldrà a un suspens del treball.
- D'acord amb la normativa vigent el/la professor/a podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part dels estudiants.
- Una actitud inadequada dels alumnes o el fet que estiguin realitzant altres activitats no corresponents a l'assignatura puc comportar la seva exclusió de classe.
L'avaluació en segona convocatòria es realitzarà de la forma següent: Els alumnes que no han superat l'examen teòric hauran de realitzar un altre examen, amb les mateixes condicions que les citades a proves mixtes i amb el mateixos criteris d'avaluació. La qualificació de les activitats de les classes teòrics se sumarà a la nota final obtinguda en aquest examen teòric. Els alumnes que no han superat les pràctiques hauran de realitzar una activitat similar a les desenvolupades en els seminaris de pràctiques, de forma individual. Els alumnes que no han superat ni l'examen teòric ni les pràctiques hauran de realitzar tant l'examen teòric com una activitat de resolució de problemes de forma individual. També la qualificació de les activitats de les classes teòrics se sumarà a la nota final obtinguda en aquest examen teòric. |
Bàsica |
|
- Arias,AV, Morales, JF, Nouvilas, E, Martínez Rubio, JL (coords.) (2013) Psicologíasocial aplicada. Madrid: Editorial Médica Paramericana
- Yela,C., Ayllón, E., Calderón, N., Fernández, I., Piñuela, R., & Sainz, J.(2013). Psicología social de los problemas sociales. Madrid: Grupo, 5.
- SanchezVidal, A. (2002). Pscología Social Aplicada. Madrid: Prentice Hall.
- Hernandez,B. y Valera, S. (2001). Psicología Social Aplicada e intervención psicosocial.La Laguna: Editorial Resma
- Clemente,M. (1997) Psicología social aplicada. Madrid: Pirámide · Álvaro,JL, Garrido, A, y Torregrosa, JR (1996). Psicología Social Aplicada. Madrid:McGraw-Hill
- Vidal,A. S. (2002). Psicología social aplicada: teoría, método y práctica. PearsonEducación. · Expósito,F & Moya M (coords) (2005). Aplicando la Psicología Social. Madrid:Piramide
- León Rubio, JM y Medina Anzano, S (2002). Psicología social de la salud :fundamentos teóricos y metodológicos. Comunicación social
- Blanchi Ribas, J. M. (2011). Psicologia social aplicada.
- Arce,R., & Fariña, F. (2013). Psicología Social Aplicada al Ámbito Jurídico.Psicología, 455(3).
- Ruiz Perez, JI (2014). Psicología social y justícia. Universidad nacional decolombia
- Aragonés Tapia, J. I., & Amérigo, M. (2010). Psicología ambiental. Madrid: EdicionesPirámide.
- Ramírez,B. F., & i Moranta, T. V. (2011). Psicología de la ciudad: debate sobre elespacio urbano. Editorial UOC.
- León Rubio, JM, Medina Anzano, S, y Barriga Jiménez, S (2014). Psicología de la salud y de la calidad de vida.
- Rodríguez Marín, J (1995). Psicología Social de la Salud. Síntesis psicología.
- Rodriguez-marin, J y Neipp Lopez, MC (2008). Manual de psicologiasocial de la salud. Editorial síntesis
- Flores Palacios, F. (2001). Psicología social y genero. McGraw-Hill Interamericana
- Quintanilla, I. (2002). Psicología Social del consumidor. Editorial Promolibro
- Quintanilla, I. (2002). Psicología del consumidor. Pearson education
- Montoro, L.,Carbonell, E., Sanmartín, J. y Tortosa, F., 1995 (eds.), Seguridad Vial: delfactor humano a las nuevas tecnologías. Madrid, Síntesis Psicologia
- Montenegro, M. (coord), Intervenció social :controvèrsies teòriques i metodològiques, UOC, Barcelona
- Montenegro, M. (coord),Intervenció social : controvèrsies teòriques i metodològiques, UOC, Barcelona
- Gil, A. i Feliu, J. (coord),Psicología Económica y del Comportamiento del Consumidor, UOC, Barcelona
|
Complementària |
|
Cubells, J. (2002). Construcción social del delito: un estudio
etnográfico en la práctica del derecho penal. Tesi doctoral. Universitat
Autònoma de Barcelona. Disponible en: http://www.tdx.cat/TDX-0424103-181630 Weinberg, R.S. y Gould, D. (1996): Fundamentos de psicología del deporte y el ejercicio
físico. Barcelona: Ariel
Revista de Psicología del Deporte. Editor J. Cruz (desde 1992). Revista oficial de la
Federación Española de Psicología del Deporte Riba, C. E. (2007). La metodologia qualitativa en l’estudi del comportament. Barcelona: Editorial UOC. Montoro, L., Carbonell, E., Sanmartín, J. y Tortosa, F., 1995 (eds.), Seguridad Vial: del factor
humano a las nuevas tecnologías. Madrid, Síntesis Psicologia |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|