Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Conèixer els diferents models teòrics de la Psicologia, la dimensió social, antropològica i històrica i ser capaç de valorar críticament les seves contribucions i limitacions al comportament dels individus, dels grups i de les organitzacions. |
| A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
| A11 |
Conèixer el marc legal que regula la pràctica professional i ajustar-se als principis ètics i al codi deontològic de la Psicologia. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Conèixer les nocions bàsiques actuals sobre avaluació, els seus àmbits d'aplicació i els diferents enfocaments teòrics, així com la seva vinculació a les diferents alternatives terapèutiques.
Conèixer el concepte d'avaluació i psicodiagnòstic, com una activitat integradora dels diversos aspectes i disciplines que conflueixen en el comportament humà.
| | A6 |
Conèixer les nocions bàsiques actuals sobre avaluació, els seus àmbits d'aplicació i els diferents enfocaments teòrics, així com la seva vinculació a les diferents alternatives terapèutiques.
Conèixer el concepte d'avaluació i psicodiagnòstic, com una activitat integradora dels diversos aspectes i disciplines que conflueixen en el comportament humà.
Adquirir l'interès i la curiositat necessària per desenvolupar "la sensibilitat diagnòstica" que precisa aquest tasca, així com l'estímul i motivació per sostenir una formació permament en l'àrea.
| | A7 |
Conèixer els instruments necessaris ( cada un d'ells vincultats al marc teòric corresponent) per a què pugui realitzar una recopilació sistemàtica de dades sobre un individu, així con la utilització que s'ha de fer d'ells tenint en compte el codi deontològic.
| | A11 |
Conèixer el concepte d'avaluació i psicodiagnòstic, com una activitat integradora dels diversos aspectes i disciplines que conflueixen en el comportament humà.
Conèixer els instruments necessaris ( cada un d'ells vincultats al marc teòric corresponent) per a què pugui realitzar una recopilació sistemàtica de dades sobre un individu, així con la utilització que s'ha de fer d'ells tenint en compte el codi deontològic.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
tema |
Subtema |
BLOC A. Fonaments, bases conceptuals i metodològiques de l’avaluació psicològica
|
A.1. Avaluació Psicològica: Història i conceptes bàsics
A.2. Models i marcs teòrics predominants en l’Avaluació Psicològica
A.4. L'Avaluació Psicològica entesa com a procés
A.5. Aspectes ètics de l’Àvaluació Psicològica |
BLOC B. Tècniques de recollida d'informació en avaluació psicològica
|
B.1. Tècniques d’observació
B.2. Tècniques d’autoinforme
B.3. L'entrevista psicològica
B.4. Tècniques subjectives
B.5. Tècniques projectives
B.6. La devolució de resultats: l’informe psicològic |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
27 |
59 |
86 |
Seminaris |
|
20 |
20 |
40 |
Pràctiques a laboratoris |
|
10 |
10 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Descripció general de l'assignatura: Objectius, metodologies, programació temporal, avaluació, etc. |
Sessió Magistral |
Exposició dels aspectes teòrics de l'assignatura, ja sigui mitjanánt sessions magistrals o mitjançant vídeos i lectures de materials diversos. |
Seminaris |
Sessions on es tractaran de manera més pràctica aspectes relacionats amb l'assignatura tant de manera individual com grupal. |
Pràctiques a laboratoris |
Sessions en petits grups on tractaran de manera més pràctica aspectes relacionats amb l'assignatura de manera més individualitzada. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes de manera individualitzada al despatx del professor/a dins l'horari d'atenció a alumnes o havent concertat cita prèviament. |
descripción |
Es portarà una supervisió del treball de l'alumne així com resolució de dubtes que puguin sorgir a classe. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Informes de pràctiques. Treballs relacionats amb el material donat a classe.
|
35% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Informes de pràctiques.
Treballs relacionats amb el material donat a classe.
|
15% |
Proves objectives de tipus test |
|
Proves objectives tipus test |
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
PART TEÒRICA: Aquesta part de l'assignatura s'avaluarà mitjançant una prova objectiva tipus test (examen) i valdrà un 50% de la nota final. PART PRÀCTICA: Aquesta part de l'assignatura s'avaluarà mitjançant informes de pràctiques, treballs, comentaris, etc. que es realitzaran al llarg del curs tant a les sessions de seminari com a les de laboratori; i valdrà un 50% de la nota final.
IMPORTANT: 1) Es necessita tenir aprovades les dos parts per aprovar l'assignatura. 2) No es guardarà cap nota ni d'examen ni de treballs per als cursos posteriors.
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluades. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant. |
Bàsica |
Moreno-Rosset, C. , Evaluación psicológica: Concepto, proceso y aplicación en las áreas del desarrollo y de la inteligencia, Sanz y Torres, 2005
Fernández-Ballesteros, R, Evaluación Psicológica. Conceptos, métodos y estudio de casos, Ed. Pirámide. Madrid, 2006
Forns i Santacana, M, Avaluació Psicològica. , Fundació per la Universitat Oberta de Catalunya, 2004
Fernández-Ballesteros, R, Introducción a la Evaluación Psicológica I y II, Ed. Pirámide. Madrid, 2005
Buela-Casal, G; Sierra, JC, Manual de evaluación psicológica, Siglo XXI, 1997
|
|
Complementària |
Barrio, V, Evaluación psicològica aplicada a diferentes contextos, UNED. Madrid, 2003
Buela-Casal, G; Sierra JC, Manual de evaluación psicológica, Ed. Siglo XXI, 1997
Aiken, L.W. , Tests psicológicos y evaluación, Prentice Hall, 2003
Alonso Tapia, J. , Evaluación Psicológica. Coordenadas, procesos y garantías. , Ediciones de la Universidad Autónoma de Madrid, 2004
Caballo, V. , Manual de evaluación en Psicología Clínica, Siglo XXI, 1996
Cohern, R.J. i Swerdlik, M.E. , Pruebas y evaluación psicológicas, McGraw Hill, 2000
Costas i Moragas, C. , Avaluació psicològica del desenvolupament infantil. Des del naixement fins als sis anys, Universitat Autònoma de Barcelona, Servei de publicacions, 2004
Fernández Liria, A. i Rodríguez Vega, B. , Habilidades de entrevista para psicoterapeutas, Desclée De Brower, 2002
Gregory, R.J. , Evaluación psicológica: historia, principios y aplicaciones, El Manual Moderno., 2001
Hammer, E.F. , Test proyectivos gráficos, Paidós, 2004
Neimeyer, G.J. , Evaluación Constructivista, Paidós, 1996
Ownby, R.L. , Psychological reports: A guide to report writing in professional psychology., Wiley, 2007
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
AVALUACIÓ I DIAGNÒSTIC PSICOLÒGIC II/11204114 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|