Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B4 |
Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A6 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,...), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia de l'Educació.
| | A7 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
Seleccionar i administrar les tècniques d’avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica pròpies de la Psicologia de l'Educació.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B4 |
Hace el trabajo previsto acuerdo con los criterios de calidad dados.
Reconoce los aciertos y errores en el desarrollo de su tarea.
Decide cómo gestiona y organiza el trabajo y el tiempo.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Introducción |
1.1. Noción de vejez y envejecimiento
1.2. Teorías y modelos psicológicos en relación al envejecimiento |
2. Desarrollo en la vejez |
2.1. Cambios físicos en la vejez e implicaciones psicológicas
2.2. Desarrollo cognitivo en la vejez
2.3. Desarrollo psicosocial en la vejez |
3. Envejecimiento activo |
3.1. El envejecimiento con éxito en contraposición con el envejecimiento patológico
3.2. Determinantes psicológicos del envejecimiento activo
3.3. Intervención y evaluación en el ámbito de la psicogerontología
3.4. Estimulación cognitiva en la vejez
3.5. La educación en la tercera edad |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
1 |
3 |
Sesión magistral |
|
20 |
25 |
45 |
Trabajos |
|
24 |
63 |
87 |
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats que permeten un primer apropament als continguts de la matèria. |
Sesión magistral |
Sessions que tenen el objectiu de presentar als alumnes de forma ordenada i global els aspectes tèorics generals de la psicogerontologia. |
Trabajos |
Elaboració i presentació de treballs individuals i de grup que representen evidències significatives del procés d’aprenentatge de l’alumne. Format per a l’avaluació continua i l’autorregulació del procés d’aprenentatge. Alguns grups faran una activitat d'Aprenentatge-Servei en centres geriàtrics. |
Atención personalizada |
Seguiment del treball de l'alumne i resolució de dubtes tant a l'aula com en sessions de tutoria. |
descripción |
Els alumnes disposen d’hores d’atenció pel seguiment i supervisió del treball individual i en grup. És un temps per la retroalimentació sobre les tasques i produccions a partir dels indicadors d’avaluació. Es promou també el seguiment de la dinàmica de treball en equip. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Trabajos |
|
Resolució de problemes de forma individual i cooperativa i realització d’activitats pràctiques. |
40% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
En aquetes proves s'avaluen els continguts teòrics impartits a les classes magistrals.
Cal superar el 50% de la prova. |
60% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
- Hi haurà un examen de recuperació pels alumnes que suspenguin les proves objectives tipus test, però no hi haurà una recuperació pels treballs. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Básica |
Santrock, J.W., Psicología del desarrollo: el ciclo vital, 10ª, Mc Graw Hill
Fernandez-Ballesteros, R., Envejecimiento activo. Contribuciones de la Psicología, 1ª, Pirámide
Triadó, C. & Villar, F., Psicología de la vejez, 1ª, Alianza
|
|
Complementaria |
Delgado, B., Psicología del desarrollo. VOL. II, 1ª, Mc Graw Hill
Yanguas, J., Intervención psicosocial en gerontología: manual práctico, 2ª, Caritas Española
Sáez, J., Educación y aprendizaje en las personas mayores, 1ª, Dykinson, S.L.
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|