Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
| A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprender a aprender |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concrets. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilizar de manera avanzada las tecnologías de la información y la comunicación. |
| C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel·ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
| | A6 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans.
| | A7 |
Seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció pròpies de la Psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans.
| | A10 |
Planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficència de les pròpies actuacions, en l'àmbit de la Psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Comprende los elementos que componen una disciplina.
| | B6 |
Redacta documentos con el formato, contenido, estructura, correción lingüística, registro adecuado e ilustra conceptos utilizando correctamente las convenciones: formatos, títulos, pies, leyenda,...
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Utiliza programario para la comunicación off-line: editores de textos, hojas de cálculo y presentaciones digitales.
| | C4 |
Produce un texto oral bien estructurado, claro y eficaz.
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
|
tema |
Subtema |
Historia de la Psicologia social del Deporte. |
|
Marco teórico |
|
Psicologia de la Competición deportiva |
|
Psicologia del Entrenamiento deportivo |
|
Psicología del Arbitraje y el Juicio deportivo |
|
Psicología de las Organizaciones deportivas |
|
Habilidades psicológicas en el deporte |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
14 |
5 |
19 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
16 |
25 |
41 |
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Explicació de com anirà l'assignatura |
Sesión magistral |
Continuguts de caire teòric |
Resolución de problemas/ejercicios |
Pràctiques als seminaris |
Atención personalizada |
Dubtes a les classes teòriques, als seminaris i a les hores de tutoria |
descripción |
L'alumne es pot posar en contacte amb el professor durant les hores d'atenció al despatx (preferentment) o bé per correu electrònic bàsicament per concertar cita. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios |
|
Hi haurà diferents treballs que seràn valorats amb el 75% de la nota final dels seminaris. El 25% restant correspondrà a l'assistència.
Si algun/alguna alumne no pot assistir als seminaris i ho justifica adeqüadament, podrà assolir la màxima nota fent un treball alternatiu |
40% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Es faran proves de tipus test sobre el contingut de l'assignatura |
60% |
Otros |
|
La part teòrica i la part pràctica s'han d'aprovar de manera independent per superar l'assignatura |
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Básica |
Riera, J., Introducción a la psicología del deporte, 1985, Martinez Roca
Riera, J. y Cruz, J., Psicología del deporte: aplicaciones y perspectivas, 1991, Martinez Roca
Ribes, E. y Lopez, F., Teoría de la Conducta: un análisis de campo y paramétrico, 1985, Trillas
|
|
Complementaria |
|
Balaguer, I. (1994). Entrenamiento Psicológico en el deporte. Valencia: Albatros
Cruz, J. (Ed.) (1997). Psicología del deporte. Madrid: Síntesis
Weinberg, R.S. y Gould, D. (1995). Fundamentos de psicología del deporte y el ejercicio físico. Barcelona: Ariel
Williams, J.M. (Eds.) (1986). Applied Sport psychology. Palo Alto, Ca: Mayfield. Traducción: Psicología Aplicada al Deporte. Madrid: Biblioteca Nueva, 1991 |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|