Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A6 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia Clínica.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
tema |
Subtema |
INTRODUCCIÓ |
Definició i introducció als conceptes bàsics relacionats |
1. TRASTORNS PSICOLÒGICS DE L'ETAPA ADULTA |
I. Trastorns per ansietat
II. Trastorns adaptatius
III. Trastorns de l'estat d'ànim
IV. Transtorns adictius
V. Alteracions sexuals i de la parella
VI. Trastorns de la conducta alimentària
VII. Trastorns del control dels impulsos
VIII. Abusos i maltractaments (victimologia)
|
2. INTERVENCIÓ EN PSICOPATOLOGIA
(S'oferirà en un apartat dins de cada bloc de les diferents patologies) |
- _ESTRATÈGIES TERAPEÚTIQUES
. Tractaments biològics i farmacològics
. Les psicoteràpies
. Teràpia cognitiu conductual
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
14 |
42 |
56 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
12 |
26 |
38 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
5 |
10 |
15 |
Activitats d’auto seguiment |
|
5 |
8 |
13 |
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
Proves objectives de tipus test |
|
6 |
8 |
14 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Exposició de conceptes relacionats amb la temàtica imprescindibles per un bon seguiment de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Videoconferències o PP que inclouran la informació (temari) essencial de cada tema que es completarà i es desenvoluparà als seminaris. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Estudi de casos pràctics i presentació de casos clínics |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura de textos, articles, visió de documentals per fer anàlisi i comentari crític. |
Activitats d’auto seguiment |
Qüestionaris d'autoavaluació tipus test en finalitzar cada bloc temàtic d'obligada complimentació. |
Atenció personalitzada |
Seguiment dels dubtes i comentaris que puguin sorgir a l'entorn de l'assignatura |
descripción |
S'atendrà als alumnes amb cita prèvia gestionada personalment o per mail marialourdes.camprubi@urv.cat un total de 6 hores a la setmana que es notificaran un cop s'inicii el curs.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
S'analitzaran casos clínics a classe en grup alguns d'obligada presentació que comptaran per nota previ avís. En aquest bloc també es comptabilitzarà l'anàlisi de lectures (articles) o documentals. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Desenvolupament d'un cas pràctic tal com s'haurà fet en la resta de casos duts a terme en els seminaris pràctics. Aquesta prova serà individual. |
50% |
Otros |
|
Qüestionaris d'autoavaluació i del seguiment del estudi d'obligada realització al final de cada bloc temàtic. |
20% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La no presentació en el termini establert de qualsevol de les pràctiques o treballs implica obtenir, automàticament un 0 en aquella activitat. Es farà una recuperació en segona convocatòria de les proves pràctiques, en cas que no s'hagin superat en el seu moment. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Talarn, Antoni i Jarné, Adolf, Manual de Psicopatologia clínica, Herder, 2011
Caballo Vicente E; Salazar, Isabel; Carrobles, José A., Manual de Psicopatologia y trastornos psicològicos, Pirámide, 217
Mesa Cid, Pedro J. i Rodríguez testal, Juan F., Manual de Psicopatologia clínica, Pirámide, 2011
Belloch, Amparo; Sandín Bonifacio; Ramos Fco, Manual de psicopatologia, Mc Graw Hill, 2016
|
Es proporcionarà bibliografia específica al final de cada bloc temàtic. |
Complementària |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
PSICOPATOLOGIA I/11204106 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
INTERVENCIÓ EN PSICOLOGIA CLÍNICA/11204121 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
AVALUACIÓ I DIAGNÒSTIC PSICOLÒGIC I/11204113 | PSICOPATOLOGIA I/11204106 | AVALUACIÓ I DIAGNÒSTIC PSICOLÒGIC II/11204114 |
|
|
Otros comentarios |
Es recomana l'assistència regular a les classes per un màxim aprofitament de l'assignatura. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|