Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Conèixer i comprendre les lleis i principis dels processos psicològics. |
| A3 |
Conèixer els processos i etapes principals del desenvolupament psicològic al llarg del cicle vital en els seus aspectes de normalitat i anormalitat. |
| A4 |
Conèixer i comprendre les bases biològiques de la conducta humana i els processos psicològics. |
| A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
| A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
| A11 |
Conèixer el marc legal que regula la pràctica professional i ajustar-se als principis ètics i al codi deontològic de la Psicologia. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprender a aprender |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia. |
| B5 |
Trabajar en equipo de forma cooperativa y responsabilidad compartida |
| B7 |
Tener sensibilización hacia temas medioambientales |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
| C5 |
Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
| C6 |
Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional que le plantea la universidad |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Posar en funcionament, a l'àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals y nuclears.
| | A3 |
Posar en funcionament, a l'àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals y nuclears.
| | A4 |
Posar en funcionament, a l'àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals y nuclears.
| | A5 |
Posar en funcionament, a l'àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals y nuclears.
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional i en el moment de definir i portar a terme un projecte.
| | A6 |
Posar en funcionament, a l'àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals y nuclears.
Conèixer i utilitzar els medis tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit.
| | A7 |
Aplicar les tècniques apreses a contextos concrets.
| | A8 |
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat.
Definir els objectius i les metes del servei que es prestarà.
Identificar les característiques dels individus, grups o organitzacions i els contextos a destacar pel servei que es sol·licita.
Proporcionar informació als usuaris, tenint en compte el tipus de destinatari.
| | A10 |
Pensament crític i creatiu amb capacitat d'adoptar un enfocament ètic en els diferents àmbits de la professió.
| | A11 |
Familiaritzar-se amb els camps d'aplicació de la Psicologia.
Acceptació, integració i elaboració de les crítiques sobre la seva actuació com a futur professional.
Respectar i fer respectar el codi deontològic i actuar de manera ètica en les activitats relacionades amb la seva actuació professional.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Realiza aportaciones significativas o ciertas innovaciones.
| | B2 |
Recoje la información significativa que necesita para resolver los problemas partiendo de datos y no sólo de opiniones subjetivas y sigue un método lógico de análisis de la información.
| | B5 |
Participa de forma activa y comparte información, conocimiento y experiencias.
| | B7 |
En la toma de decisiones, tiene una consciencia clara de la responsabilidad social y ambiental de la propia profesión.
| | B8 |
Describe la situación que justifica la necesidad del proyecto.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Utiliza la información comprendiendo las implicaciones económicas, legales, sociales y éticas del acceso a la información y a su uso.
| | C5 |
Muestra respeto por los derechos fundamentales y de igualdad entre hombres y mujeres.
| | C6 |
Identifica los intereses y motivaciones académico-profesionales.
|
Procedimientos de asignación y selección |
Procedimientos |
El procedimiento para la selección es la priorización de las preinscripciones. La elección se hará siguiendo un orden de acceso en función de los créditos superados y en caso de empate para la nota media. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
2 |
4 |
Selección y asignación del lugar prácticas externas |
|
1 |
2 |
3 |
Mecanismos de coordinación y seguimiento de prácticas externas |
|
2 |
2 |
4 |
Trabajos |
|
2 |
96 |
98 |
Estancia de prácticas |
|
4 |
180 |
184 |
Memoria |
|
1 |
6 |
7 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Plan específico de actuación |
|
descripción |
Actividades introductorias |
En la reunión informativa que cada año organiza decanato se explican las implicaciones de las PE y se explica cómo hacer la elección e inscripción de centro, entre otros. |
Mecanismos de coordinación y seguimiento de prácticas externas |
El tutor académico llevará a cabo la coordinación y seguimiento de las prácticas de sus alumnos. |
Trabajos |
Una vez realizadas las prácticas deberá entregar al tutor académico una memoria. |
Estancia de prácticas |
Las prácticas serán llevadas por el alumno en el centro asignado.
Las prácticas externas son presenciales y se deben hacer en el tiempo y lugar especificados. |
Memoria |
La memoria consistirá en un trabajo en el que se explicará el trabajo realizado durante la estancia en prácticas, con la extensión y contenidos especificados en la normativa. |
Mecanismos de coordinación y seguimiento |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
descripción
|
Procés |
Acció |
Data |
Responsables |
Estada al centre de Pràctiques |
Elaboració del Pla de Treball
Implementació Pla de Treball: Pràctiques d’observació
Pràctiques d’intervenció acompanyada
Pràctiques d’intervenció autònoma |
2on Q (excepcionalment 1erQ o anual) |
Tutor/a del centre
Alumnat
Tutor/a Universitat |
Coordinació del tutor/a de la Facultat amb l’alumnat durant l’estada al centre de pràctiques |
Tutories presencials de seguiment del Pla de Treball i preparació de la Memòria de Pràctiques Externes |
Durant l’estada de PE |
Tutor/a Universitat Alumnat |
Coordinació del tutor/a Facultat amb el tutor intern durant l’estada al centre de pràctiques |
Segona visita al centre i/o contactes per al seguiment del Pla de Treball de l’alumne tutoritzat |
A finals de l’estada de PE |
Tutor/a Universitat
Tutor/a de centre |
Procés |
Acció |
Data |
Responsables |
Coordinació del tutor/a Facultat amb el tutor intern al final de l’estada al centre de pràctiques |
Tercera visita al centre -entrevista per avaluar el Pla de Treball de l’alumne tutoritzat |
Maig |
Tutor/a Universitat Tutor/a de centre |
Avaluació de l’estada de pràctiques realitzada pel tutor de centre |
Emplenar la fitxa d’avaluació de les tasques realitzades per l’alumnat |
Finals de maig |
Tutor/a de centre |
Elaboració de la Memòria (autoavaluació) |
Lliurament Memòria de Pràctiques Externes |
Finals de maig |
Alumnat
Tutor/a Universitat |
Avaluació de la Memòria |
Correcció de la Memòria |
juny |
Tutor/a Universitat | |
Criterios y procedimientos de evaluación |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologías |
Competencias |
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Trabajos |
|
Será necesario redactar una memoria de prácticas. |
20% |
|
Estancia de prácticas |
|
El alumno tendrá que realizar las tareas que se le demanden desde el centro. |
70% |
|
Otros |
|
Se tendrá en cuenta el seguimiento realizado con el tutor de la facultad. |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La evaluación del las PE estará compuesta por: · Informe realizado por parte de la empresa o institución del tutor de prácticas externas (70%). · Memoria de las Prácticas (20%). · Informe de valoración del tutor interno (10%). Debido a las características particulares de esta materia, las PE tendrán una única convocatoria por curso. Aunque la nota que se reciba por parte del tutor del centro supere el 5, es imprescindible haber entregado la memoria de las prácticas al tutor de facultad para poder superar la asignatura. |
Básica |
|
El tutor académico puede sugerir fuentes bibliográficas concretas en función de las características del centro de prácticas y de las tareas asignadas al alumno. |
Complementaria |
|
El tutor académico puede sugerir fuentes bibliográficas concretas en
función de las características del centro de prácticas y de las tareas
asignadas al alumno. |
|
Otros comentarios |
Se recomienda haber superado las asignaturas del plan de estudios de carácter troncal y obligatorio relacionadas con el ámbito de la plaza de Practicum seleccionada.
Se puede contactar con el Responsable del Grado para cualquier aclaración.
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|