Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. El marc laboral de les professions |
|
2. Els camps de projecció professional dels educadors/es socials |
|
3. Habilitats i competències professionals |
|
4. Desenvolupament i ètica professional |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
2 |
22 |
24 |
Debats |
|
4 |
8 |
12 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
4 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
42 |
56 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
4 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
0 |
12 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de la matèria i coneixement del grup. |
Sessió Magistral |
S'introduiran els conceptes teòrics i es presentaran els camps de projeccio professional. |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
S'haurà de recollir la síntesi i conclusions de tot el que s'ha treballat a classe (en petits grups) a més de definir el propi projecte acadèmic i professional (individual). |
Debats |
S'analitzarà el desenvolupament i ètica professional. |
Presentacions / exposicions |
S'exposaran treballs o pràctiques realitzats a l'aula. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es realitzaran unes dinàmiques a classe per analitzar i desenvolupar habilitats i competències professionals. |
Atenció personalitzada |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.
|
Descripció |
Espai destinat a l'estudiant per resoldre i aclarir dubtes que puguin sorgir al llarg de l'assignatura i orientació, seguiment i supervisió dels treballs elaborats de forma individual o bé en grup. Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21, la tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principi de curs s'informarà a l'estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada. Caldrà concertar cita prèvia a través del correu electrònic següent: jessica.casas@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
La part elaborada en petits grups té un pes del 35%.
La part elaborada individualment té un pes del 35%. |
70% |
Proves mixtes |
|
Prova escrita sobre els continguts de la matèria. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- L'assistència és obligatòria. Es podrà considerar un Pla Alternatiu si es presenta, abans del dia 20 de febrer, un contracte laboral que coincideixi amb l'horari de l'assignatura.
- L'examen s'haurà d'aprovar, amb un mínim de 5, per poder fer mitja amb les altres activitats de l'assignatura. Es preveu una segona convocatòria, per a l'alumnat que no superi la prova de la primera.
- D'acord amb la normativa vigent la professora podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.
|
Bàsica |
AGUADO, D. y otros. , Habilidades para el trabajo en equipo: programa de entrenamiento. , 2008, UAM, Madrid
ANECA, Libro Blanco, Título de Grado en Pedagogia y Educación Social. Volumen 1. , 2004, http://www.aneca.es/media/150392/libroblanco_pedag
HORTAL, A., Ética general de las profesiones. , 2002, Desclée, Bilbao
RIERA ROMANÍ, J. , Concepto, formación y profesionalización de: el educador social, el trabajador social y el pedagogo social. , 1998, Nau llibres, València
RODRIGUEZ MORENO, M.L. y otros. , Estudios universitarios, proyecto profesional y mundo del trabajo. , 2009, UB, Barcelona
|
|
Complementària |
ASEDES y CGCEES , Documents professionalitzadors. “Definició d’Educació Social. Codi Deodontològic de l’educador i l’educadora social. Catàleg de Funcions i Competències de l’educadora i l’educador social” , 2007, http://www.ceesc.cat/component/option,com_docman/t
CEESC , Quaderns d’educació social, nº10. “Ètica i Educació Social, La passió d’un repte”. , 2007, CEESC, Barcelona
CEESC , Quaderns d’educació social, nº1 al nº12. , 2002-2008, CEESC, Barcelona
CEESC, Col·legi d’educadores i educadors socials de Catalunya , , http://www.ceesc.cat/
EDUSO.NET., El portal de la educación social, , http://www.eduso.net/
FULLANA, J., Els àmbits de treball de l’educador social. , 1999, Aljibe, Màlaga
ROMANS, M. y otros. , De profesión: educador(a) social. , 2002, Paidós, Barcelona
VALLÉS HERRERO, J, Manual del educador social. Intervención en los servicios sociales. , 2009, Pirámide, Madrid
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|