DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) PROJECCIÓ PROFESSIONAL Codi 11224106
Ensenyament
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
CASAS CASAJUANA, GESSICA
Adreça electrònica jessica.casas@urv.cat
Professors/es
CASAS CASAJUANA, GESSICA
Web
Descripció general i informació rellevant <p> A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. Pretén presentar a l'estudiant la realitat del món professional a partir de xerrades, anàlisi de documents i altres activitats per tal d'afavorir la comprensió, la reflexió i la definició del propi projecte professional.</p><div><p class="MsoNormal">Aquesta assignatura combina la presencialitat i la virtualitat en un percentatge encara per determinar. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais) estarà disponible al campus virtual (Moodle) de l'assignatura.&nbsp;</p></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. El marc laboral de les professions
2. Els camps de projecció professional dels educadors/es socials
3. Habilitats i competències professionals
4. Desenvolupament i ètica professional

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 4 6
Sessió Magistral
A3
A6
A7
C5
10 20 30
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
A3
A6
B2
B3
B5
B6
C4
C6
2 22 24
Debats
B3
B6
4 8 12
Presentacions / exposicions
A7
B5
B6
C2
C4
2 4 6
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
B2
B3
B5
B6
C5
14 42 56
Atenció personalitzada
C6
0 4 4
 
Proves mixtes
A3
B3
C4
0 12 12
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de la matèria i coneixement del grup.
Sessió Magistral S'introduiran els conceptes teòrics i es presentaran els camps de projeccio professional.
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge S'haurà de recollir la síntesi i conclusions de tot el que s'ha treballat a classe (en petits grups) a més de definir el propi projecte acadèmic i professional (individual).
Debats S'analitzarà el desenvolupament i ètica professional.
Presentacions / exposicions S'exposaran treballs o pràctiques realitzats a l'aula.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es realitzaran unes dinàmiques a classe per analitzar i desenvolupar habilitats i competències professionals.
Atenció personalitzada Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Atenció personalitzada
Descripció

Espai destinat a l'estudiant per resoldre i aclarir dubtes que puguin sorgir al llarg de l'assignatura i orientació, seguiment i supervisió dels treballs elaborats de forma individual o bé en grup. 

Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21, la tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principi de curs s'informarà a l'estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada. Caldrà concertar cita prèvia a través del correu electrònic següent: jessica.casas@urv.cat


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
A3
A6
B2
B3
B5
B6
C4
C6
La part elaborada en petits grups té un pes del 35%.
La part elaborada individualment té un pes del 35%.
70%
Proves mixtes
A3
B3
C4
Prova escrita sobre els continguts de la matèria. 30%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

  • L'assistència és obligatòria. Es podrà considerar un Pla Alternatiu si es presenta, abans del dia 20 de febrer, un contracte laboral que coincideixi amb l'horari de l'assignatura.
  • L'examen s'haurà d'aprovar, amb un mínim de 5, per poder fer mitja amb les altres activitats de l'assignatura. Es preveu una segona convocatòria, per a l'alumnat que no superi la prova de la primera.
  • D'acord amb la normativa vigent la professora podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.


Fonts d'informació

Bàsica AGUADO, D. y otros. , Habilidades para el trabajo en equipo: programa de entrenamiento. , 2008, UAM, Madrid
ANECA, Libro Blanco, Título de Grado en Pedagogia y Educación Social. Volumen 1. , 2004, http://www.aneca.es/media/150392/libroblanco_pedag
HORTAL, A., Ética general de las profesiones. , 2002, Desclée, Bilbao
RIERA ROMANÍ, J. , Concepto, formación y profesionalización de: el educador social, el trabajador social y el pedagogo social. , 1998, Nau llibres, València
RODRIGUEZ MORENO, M.L. y otros. , Estudios universitarios, proyecto profesional y mundo del trabajo. , 2009, UB, Barcelona

Complementària ASEDES y CGCEES , Documents professionalitzadors. “Definició d’Educació Social. Codi Deodontològic de l’educador i l’educadora social. Catàleg de Funcions i Competències de l’educadora i l’educador social” , 2007, http://www.ceesc.cat/component/option,com_docman/t
CEESC , Quaderns d’educació social, nº10. “Ètica i Educació Social, La passió d’un repte”. , 2007, CEESC, Barcelona
CEESC , Quaderns d’educació social, nº1 al nº12. , 2002-2008, CEESC, Barcelona
CEESC, Col·legi d’educadores i educadors socials de Catalunya , , http://www.ceesc.cat/
EDUSO.NET., El portal de la educación social, , http://www.eduso.net/
FULLANA, J., Els àmbits de treball de l’educador social. , 1999, Aljibe, Màlaga
ROMANS, M. y otros. , De profesión: educador(a) social. , 2002, Paidós, Barcelona
VALLÉS HERRERO, J, Manual del educador social. Intervención en los servicios sociales. , 2009, Pirámide, Madrid

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent