Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
T1.- Intervenció socioeducativa a la família com a agència de socialització.
1.1.- Breu conceptualització de la família.
1.2.- El procés de socialització (primària i secundària).
1.3.- Els estils de socialització parental: dimensions constituents i repercussions educatives.
1.4.- Claus per a la intervenció en el medi familiar.
T2.- Intervenció socioeducativa per a la promoció de l'èxit educatiu.
2.1.- Delimitació conceptual.
2.2.- Les mesures contra el fracàs.
2.3.- Actuacions d’èxit en les escoles europees .
2.4.- Una experiència d’èxit: les comunitats d’aprenentatge.
T3.- Intervenció socioeducativa per a una convivència intercultural.
3.1.- Nocions preliminars entorn del fenomen migratori.
3.2.- Característiques principals de la immigració a Espanya. El cas de Catalunya.
3.3.- Models entorn del tractament de les migracions i les minories ètniques.
3.4.- Principis i premisses inspiradores de les polítiques d’immigració en el context estatal.
3.5.- Reptes de futur.
3.6.- El posicionament de l’educadora social davant del fenomen de la migració.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
4 |
5 |
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
20 |
40 |
Treballs |
|
2 |
30 |
32 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
4 |
12 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
4 |
5 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
- Es presentarà l'assignatura de manera detallada.
- Es faran els equips de treball per a la confecció del monogràfic.
|
Sessió Magistral |
Exposició de les nocions conceptuals pròpies de la assignatura. L'estil de presentació dels continguts requerirà la participació y atenció activa de l'alumnat. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització de diversos exercicis de caràcter eminentment aplicat: anàlisi i comentari de documents audiovisuals, simulacions, qüestionaris, supuestos pràctics, ressenya de lectures, etcètera. La majoria d'aquestes activitats es duran a terme a classe amb l'assessorament del professor. |
Treballs |
Confecció d'un monogràfic al voltant d'un tòpic vinculat a un dels tres blocs temàtics de l'assignatura. El treball comportarà l'aprofundiment teòric així com el disseny d'una acción d'intervención factible. Els grups estaran formats per 3/4 persones i cadascun dels integrants haurà de responsabilitzar-se d'una lectura específica del tòpic assignat (bola de neu). |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Per cada bloc temàtic el professor proposarà una experiència real (personal o institucional) que serà degudament presentada als alumnes i, posteriorment, debatuda. |
Atenció personalitzada |
L'alumnat tindrà a la seva disposició una atenció tutorial para guiar su procés d'aprenentatge (a nivell individual o grupal en relació a la supervisió i guia del monogràfic). |
Descripció |
Despatx: Edifici ventura i Gassol, planta baixa, despatx de professorat associat del Departament de Pedagogia. Horari de tutoria: dimecres de les 20 a les 21 hores i les hores d'assessorament en la realització del treball designades a tal efecte en el cronograma de l'assignatura.
En qualsevol cas, cal demanar i confirmar cita prèvia amb el professor mitjançant el correu electrònic: miquel.folch@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Es valorarà la implicació exhibida, la qualitat de les argumentacions, la claredat expressiva de les argumentacions, així com, les respostes estructurades i orientades a una pràctica tècnica correcta.
|
25% |
Treballs |
|
Es valorarà: la cohesió i eficiencia del treball en equip desenvolupat pel grup; la correcció formal i estètica de la presentació; la iniciativa i rigor en el disseny d'intervenció plantejat. |
40% |
Proves mixtes |
|
La concreció, la capacitat de deducció y associació de nocions conceptuals y el nivell de reflexió de les respostes |
35% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
proves mitxes 100% |
Bàsica |
Elisa GALLACH SOLANO, Abordaje psicosocial de personas con enfermedad mental severa. De la cronicidad a la recuperación., InterSalud, 2010,
IMSERSO, La salud es cosa de todos., 2005,
Julio VALLEJO RUILOBA, Introducción a la psicopatología y la psiquiatría., Editorial MASSON (7ª edición),
R.FEITO, Éxito escolar para todos., Revista Iberoamericana de Educación, nº50 (pp.131-151) - 2009,
Arturo CANALDA GONZÁLEZ, En búsqueda del éxito educativo: realidades y soluciones., Fundación ANTENA3 (2010),
E. ARRANZ y A.OLIVA (coords.), Desarrollo psicológico en las nuevas estructuras familiares., Editorial PIRÁMIDE (2010),
M.C.AGUILAR, Educación Familiar: una propuesta disciplinar y curricular., Editorial ALJIBE (2002),
John Bowlby, Vínculos afectivos: formación, desarrollo y pérdida, Ediciones Morata (6a edición),
Richard G. ERSKINE, Más allá de la empatía: una terapia de contacto-en-la-relación, Editorial Desclée de Brouwer,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|