DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) SUPORT A LES FAMÍLIES AMB NENS I NENES AMB NECESSITATS ESPECIALS Codi 11224224
Ensenyament
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
CASAS CASAJUANA, GESSICA
Adreça electrònica jessica.casas@urv.cat
anna.esclusa@urv.cat
olgapatricia.lopez@urv.cat
Professors/es
CASAS CASAJUANA, GESSICA
ESCLUSA FELIU, ANNA
LÓPEZ JURADO, OLGA PATRICIA
Web
Descripció general i informació rellevant <p> A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.</p><div>Aquesta assignatura combina la presencialitat i la virtualitat en un percentatge encara per determinar. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais) estarà disponible al campus virtual (Moodle) de l'assignatura.&nbsp;<br />&nbsp; <div><br /></div><div><br /></div></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Intervenció socioeducativa en les dificultats d'aprenentatge i trastorns del desenvolupament.
2. Orientació a les famílies amb fills amb necessitats especials.
3. Recursos i serveis per l'atenció als nens/es amb necessitats especials i a les seves famílies.
4. El rol de l'educador/a social: actitud i treball en xarxa.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
4 4 8
Sessió Magistral
A2
A4
10 20 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A4
B2
B3
B5
C3
24 24 48
Treballs
A2
A4
A6
B3
B5
C3
C6
12 36 48
Atenció personalitzada
0 4 4
 
Proves mixtes
A2
A4
B3
C3
0 12 12
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura i activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Treballs Treball, que realitza l'alumne, vinculat amb els continguts de la matèria.
Atenció personalitzada Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Atenció personalitzada
Descripció

Espai destinat a l'estudiant per resoldre i aclarir dubtes que puguin sorgir al llarg de l'assignatura i orientació, seguiment i supervisió dels treballs elaborats de forma individual o bé en grup. 

Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21, la tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principi de curs s'informarà a l'estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada. Caldrà concertar cita prèvia a través del correu electrònic següent: jessica.casas@urv.cat


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A4
B2
B3
B5
C3
Anàlisi de documents, resolució de problemes i exercicis, debats, etc. de forma individual o en grup. 35%
Treballs
A2
A4
A6
B3
B5
C3
C6
Treball en grup relacionat amb els continguts de l'assignatura. 35%
Proves mixtes
A2
A4
B3
C3
Prova dels continguts de l'assignatura. 30%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

  • L'assistència és obligatòria. Es podrà considerar un Pla Alternatiu si es presenta, abans del dia 30 de setembre, un contracte laboral que coincideixi amb l'horari de l'assignatura.
  • L'examen s'haurà d'aprovar, amb un mínim de 5, per poder fer mitja amb les altres activitats de l'assignatura. Es preveu una segona convocatòria, per a l'alumnat que no superi la prova de la primera.
  • D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.


Fonts d'informació

Bàsica Buisán, N., Carmona, C., García, K., Noguer, S. y Rigau, E. , El niño incomprendido, 2009, Amat, Barcelona
García, L., Martñinez, M. de C., Orientación educativa en la família y en la escuela. Casos resueltos, 2003, Dykinson, Madrid
Martín, E. y Mauri, T. (Coord.), Orientación educativa. Atención a la diversidad y educación inclusiva, 2011, Graó, Barcelona
Martínez, M.A. y Cuesta, J.L. (Coord.), Todo sobre el autismo. Los Trastornos del Espectro del Autismo (TEA) Guía completa basada en la ciencia y en la experiencia, 2012, Altaria, Tarragona.
Martínez, M. de C., Álvarez, B., Fernandez, A.P., Orientación familiar. Contextos, evaluación e intervención, 2009, Sanz y Torres, Madrid

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent