IDENTIFYING DATA 2020_21
Subject (*) DIDÀCTICA DE LA LLENGUA ESTRANGERA Code 11234208
Study programme
Grau d'Educació Primària (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Optativa 1Q
Modality and teaching language
Department Estudis Anglesos i Alemanys
Filologies Romàniques
Coordinator
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
E-mail mar.gutierrezcolon@urv.cat
Lecturers
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
Web
General description and relevant information

A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. 


Donat que els alumnes en cursar l’assignatura ja hauran realitzat el seu Practicum I, s’analitzaran els principals continguts del procés d’ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa, tenint en compte l’experiència assolida en el practicum. Igualment s’adquiriran coneixements dels principis fonamentals (metodologies) d’ensenyament de la llengua anglesa, així com tècniques i activitats per aplicar a l’aula.

Competències
Type A Code Competences Specific
 MI1 Conèixer les principals corrents didàctiques de l'ensenyament de les llengües estrangeres i la seva aplicació a l'aula d'educació primària.
 MI2 Compendre els components i les diferents metodologies del procés d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària.
 MI3 Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària.
 MI4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llegua estrangera en l'educació primària.
Type B Code Competences Transversal
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'educació primària.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos.
Type C Code Competences Nuclear
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 MI1 Reflexiona sobre les teories del llenguatge actuals.
 MI2 Entén els concepetes de l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
 MI3 Entén i avalua les diferents metodologies d'un idioma com a llengua estrangera.
Dissenya unitats didàctiques i desenvolupa activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
 MI4 Desenvolupa les habilitats docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
Type B Code Learning outcomes
 B1 Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
 B3 Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
 B8 Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
Type C Code Learning outcomes
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
 C6 Identifica necessitats de formació

Continguts
Topic Sub-topic

1. Introduction to the history of second/foreign language teaching.
3. Planning and preparing young learner lessons.
4. Teaching foreign languages to young learners.
5. Assessing young learner learning through classroom-based assessment.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
MI2
4 2 6
Resolució de problemes, exercicis
MI1
MI3
20 35 55
Fòrums de debat
MI1
MI3
B3
10 15 25
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
MI1
MI3
10 30 40
Fòrums de debat
MI1
MI3
10 10 20
Atenció personalitzada
C6
2 2 4
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Introductory activities- Introduction of the field and the different topics.
Resolució de problemes, exercicis Problem solving, exercises- Students will have to analyse some practical cases according to the theory studied. This will also be part of the final mark.
Fòrums de debat Forums of debate- The class will have a space where the teacher will post reflections and questions about the topics studied.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Reading written documents and graphs- The students will have to read many articles and boock chapters related to the topics.
Fòrums de debat Forums of debate- The course will have forums related to all the topics studied in class to share ideas and raise questions.
Atenció personalitzada Personal attention- Students will be in touch with the teacher on a regular basis.

Atenció personalitzada
Description

Students will receive personal attention, both during the sessions and whenever they need it during the office hours or online


Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Resolució de problemes, exercicis
MI1
MI3
Problem solving, exercises- The student will have to analyse some real situations related to the different topics. 40%
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
MI1
MI3
Reading written documents and graphs- The students will have to sit an exam in which the student will have to reflect his/her understanding of all the different theories and approaches studied during the course 60%
Others  
 
Other comments and second exam session

Fonts d'informació

Bàsica

The students will be provided with the readings at the beginning of the semester. 

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.