Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Conèixer els objectius, continguts curriculars i criteris d'avaluació de l'Educació Infantil. |
| A2 |
Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, emocional, psicomotora i volitiva. |
| A11 |
Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la labor docent Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure’l en els estudiants. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprender a aprender |
| B3 |
Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación |
| B4 |
Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
| C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Coneix els fonaments musicals, plàstics i d'expressió corporal del currículum d'educació infantil, així com les teories sobre l'adquisició i desenvolupament dels aprenentatges corresponents.
Elabora propostes didàctiques encaminades al desenvolupament de la percepció i expressió musical, les habilitats motrius, el dibuix, els mitjans plàstics i la creativitat.
| | A2 |
Coneix i utilitza cançons per promoure l'educació auditiva, rítmica i vocal.
Utilitza el joc com a recurs didàctic i dissenya activitats d'aprenentatge basades en principis lúdics.
Promou la sensibilitat relativa a l'expressió plàstica i a la creació artística.
Analitza els llenguatges audiovisuals i les seves implicacions educatives
| | A11 |
Elabora propostes didàctiques encaminades al desenvolupament de la percepció i expressió musical. les habilitats motrius, el dibuix, els mitjans plàstics i la creativitat.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Comprende los elementos que componen una disciplina.
Tiene una visión de conjunto de las diferentes teorías o metodologías de una asignatura.
Construye conocimientos compartidos, aprende y facilita la construcción conjunta del aprendizaje.
| | B3 |
Reflexiona sobre las nuevas formas de hacer las cosas.
Busca nuevos procedimientos y métodos para hacer las cosas.
Experimenta con procedimientos nuevos.
| | B4 |
Gestiona y organiza el trabajo y el tiempo acuerdo con la planificación dada.
Hace el trabajo previsto acuerdo con los criterios de calidad dados.
Presenta resultados de aquello que se espera en el tiempo previsto.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Localiza y accede a la información de manera eficaz y eficiente.
Reflexiona, revisa y evalúa el proceso de gestión de la información.
| | C4 |
Produce un texto oral gramaticalmente correcto.
Produce un texto oral adecuado a la situación comunicativa.
Produce un texto escrito gramaticalmente correcto.
|
tema |
Subtema |
- Les arts en el context escolar: aspectes específics i interdisciplinarietat en els llenguatges artístics.
|
|
- Vies per a la concreció didàctica de projectes artístics integrats en educació
Infantil.
|
|
- Desenvolupament de projectes artístics integrats en educació visual i plàstica, musical i corporal. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Sesión magistral |
|
5 |
10 |
15 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
14 |
10 |
24 |
Presentaciones/exposiciones |
|
8 |
10 |
18 |
Atención personalizada |
|
7 |
9 |
16 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
|
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentaciones/exposiciones |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball incloent els llenguatges artísitics compresos a la materia |
Atención personalizada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
descripción |
Seguiment del treball de l'alumnat.
Si algun alumne/a presenta alguna necessitat educativa pot parlar amb el professor/a per tal de fer les adaptacions que calguin. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Recerca de referents i recursos per a l'elaboració del projecte artísitic. Tractament del tema escollit a les arts visuals, corporals i musicals, recursos aplicables al propi projecte creatiu. |
25% |
Presentaciones/exposiciones |
|
planificació i elaboració d'un projecte artísitic entorn d'un tema triat pels alumnes que desenvolupi de forma creativa les possibiliats dels llenguatges musical i visual.
Elaboració i presentació davant el grup-classe d'una proposta didàctica centrada en les arts visuals i musicals sobre el tema triat per al projecte artísitc interdisciplinar.
|
50%
25% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Tota la documentació lliurada per part del'alumnat al professorat ha de reunir els requisits mínims aprovats pel consellde mestres amb la finalitat de ser avaluat positivament. Per a la via ordinària d'avaluació (avaluació continuada) cal comptar amb el 80% de l'assistència. Cas de no comptar amb l'assistència suficient, caldrà anar a una segona convocatòria consistent en un examen dels continguts dels tres blocs de la matèria i un treball escrit individual. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. --> |
Básica |
López, A.; Jerez, I.; Encabo, E., Claves para una enseñanza artístico-creativa: la dramatización, Octaedro, 2010
AA.VV., Los proyectos de trabajo en el aula, Graó, 2010
REGGIO CHILDREN , Els cent llenguatges dels infants , A.M. Rosa Sensat, 2005
, Disney's The Lion King. Classdroom Education Series , DisneyOnBradway, 2009
V.V.A.A. , Reggio tutta: una guida dei bambini alla cità. , Reggio Emilia: Reggio Children, 2000
|
|
Complementaria |
Joanna Glover, niños compositores, Graó., Barcelona 2004
|
Alsina, P. i altres (2012): 7 ideas clave. La competencia cultural y artística. Barcelona: Graó |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LA MÚSICA, LA EXPRESIÓN PLÁSTICA Y LA EXPRESIÓN CORPORAL I/11254101 | ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LA MÚSICA, LA EXPRESIÓN PLÁSTICA Y LA EXPRESIÓN CORPORAL II/11254102 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|