Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, emocional, psicomotora i volitiva. |
| MEMD1 |
Conèixer els fonaments didàctics de la dansa i la música i ser capaç de realitzar adaptacions que permetin accedir als nens al seu ús com a mitjà d’expressió. |
| MEMD5 |
Conèixer i saber aplicar les diferents estratègies metodològiques per l’ensenyament de l’educació musical, potenciant la seva adquisició, comprensió i expressió en l’etapa d’educació infantil. |
| MEMD6 |
Elaborar propostes de programació a partir dels elements que integren el disseny curricular de l’àrea de música en educació infantil. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Determina cada un dels aspectes que integren l'educació musical en l'etapa de l'educació infantil i domina les estratègies i recursos metodològics i didàctics necessaris.
| | MEMD1 |
Coneix els fonaments teòrics de la rítmica i la seva vessant pedagògica en l'educació infantil.
| | MEMD5 |
Aplica els elements que integren el disseny curricular de l'àrea de música en l'educació infantil.
| | MEMD6 |
Elabora propostes de programació adequades a diferents situacions a l’aula.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
| | B3 |
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
| | B4 |
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
| | B6 |
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
|
tema |
Subtema |
Les paraules i la música |
Anàlisi de textos i melodies. Invenció i creació de melodies a partir de poemes, contes , narracions... |
Creació d'un projecte musical |
A partir de textos inventats amb diàlegs.
Utilització del cançoner tradicional català.
|
Representació |
Els alumnes presentaran el projecte a la sala d'actes de la Facultat i/o a l'escola de Pràctiques. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
4 |
19 |
23 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
10 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
12 |
22 |
34 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes
|
descripción |
Es realitzaran tutories als alumnes que ho demanin |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
40% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
50% |
Otros |
|
assistència, participació |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
INFORMACIÓ RELLEVANT: A/PRIMERA CONVOCATÒRIA Aquesta convocatòria té dues modalitats d'avaluació: 1-La via ordinària amb ACP (Avaluació Continuada Presencial) que implica: a) comptar amb una assistència presencial mínima del 80% de les sessions del període docent. b) haver realitzat unes activitats pràctiques obligatòries en unes dates concretes (de les quals s'avisarà oportunament). 2-La via extraordinària amb ANP (Avaluació No Presencial) que implica: L'elecció per part de l'alumne/a, d'aquesta via d'avaluació, implica que no es poden seguir els criteris anteriors; aleshores l'alumne/a haurà de sol·licitar per escrit, acollir-se a aquesta via d'avaluació extraordinària (ANP) al coordinador i professors d'aquesta assignatura, esmentant les causes que no li permeten acollir-se a l'anterior avaluació i que només podran ser: obligacions laborals, motius de salut i/o discapacitat (amb presentació de la justificació que s'escaigui). Aquesta sol·licitud es presentarà en les dues primeres setmanes de classe, i podrà ser acceptada o no. En aquest cas el càlcul de la nota final es realitzarà igual que en l'Avaluació Continuada Presencial, però donat el caràcter col·lectiu d'algunes parts pràctiques de l'assignatura, que exigeixen obligatòriament col·lectivitat, nomes seran ponderades la meitat del pes adjudicat, si l'alumne/a les lliure i/o exposa de manera individual. B/SEGONA CONVOCATÒRIA De no comptar amb l'assistència suficient o de no superar l'avaluació de l'assignatura, l'alumne/a podrà anar a una segona convocatòria posterior presentant, aquelles parts no superades o activitats realitzades en les sessions no assistides. Observacions: 1-Tota la documentació lliurada per part de l'alumnat al professorat ha de reunir els requisits mínims aprovats pel consell de mestres amb la finalitat de ser avaluat positivament. 2-No s'admetrà l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat" (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster). |
Bàsica |
scic, cançoners ( tots els volums) del secretariat de corals infantils de Catalunya, CLIVIS,
Antoni Miralpeix, rebel.lió a la cuina, DINSIC, Barcelona 2000
|
|
Complementària |
Josep Crivillé i Bargalló, música tradicional catalana I- Infants, CLIVIS, Barcelona
Antoini Miralpeix, Les veus de la natura, DINSIC, Barcelona 2000
P. Vallvé, La ciutat i la lluna, DINSIC, Barcelona 2003
Ger Storms, 101 juegos musicales, DINSIC, Barcelona 2003
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
DANSA: LA MÚSICA EN MOVIMENT/11254209 | FORMACIÓ VOCAL I AUDITIVA/11254205 | LLENGUATGE MUSICAL/11254212 |
|
|
Otros comentarios |
Cal haver assolit les assignatures: Llenguatge Musical i Formació Vocal i Auditiva per poder matricular-se d'aquesta assignatura. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|