DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) COMPETÈNCIA COMUNICATIVA ORAL I CULTURA POPULAR Código 11254222
Titulación
Grau d'Educació Infantil (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
12 Optativa 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
GUASCH PAMIES, GEMMA
ROURA PLANAS, SERGI
Correo-e mar.gutierrezcolon@urv.cat
sergi.roura@urv.cat
gemma.guasch@urv.cat
Profesores/as
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
ROURA PLANAS, SERGI
GUASCH PAMIES, GEMMA
Web
Descripción general e información relevante

A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A11 Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la labor docent Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure’l en els estudiants.
 MI4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A11 Reflexiona sobre les teories del llenguatge actuals.
Comprèn els conceptes de l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
Comprèn i avalua les diverses metodologies d'un idioma com a llengua estrangera.
 MI4 Desenvolupa les destreses docents bàsiques en l’ensenyament-aprenentatge de un idioma com a llengua estrangera.
Dissenya unitats didàctiques i desenvolupa activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B3 Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Experimenta amb procediments nous
Identifica els resultats de la innovació
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Té en compte a qui i com afecta la innovació
Troba nous mètodes per fer les coses
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
Analitza riscos i beneficis de la innovació
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera
Dissenya nous productes, processos,...analitzant riscos i beneficis
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
tema Subtema
- Oral Communicative Classroom
- Pronunciation
- Festivals and traditions of English-speaking countries
- Ways of exploiting resources in the EFL classroom
- Storytelling

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
MI4
8 2 10
Presentacions / exposicions
MI4
10 15 25
Pràctiques a través de TIC
C4
20 20 40
Supòsits pràctics/ estudi de casos
B3
20 18 38
Fòrums de debat
B3
6 12 18
Activitats d’auto seguiment
B3
6 20 26
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
B3
10 25 35
Projectes
C4
25 35 60
Atenció personalitzada
4 3 7
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Els principals blocs temàtics aniran acompanyats d'activitats introductòries vinculades a la pràctica que es tracta.
Presentacions / exposicions Es duran a terme presentacions/exposicions de materials, activitats i altres produccions individuals i/o grupals amb la finalitat d'avaluar la didàctica de l'alumnat i el domini de la llengua oral.
Pràctiques a través de TIC Alguns dels treballs que es demanaran durant l'assignatura impliquen l'ús de programes i serveis 2.0.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Durant les sessions es proposaran exercicis pràctics i en ocasions es plantejaran estudis de casos.
Fòrums de debat L'alumnat prepararà un debat en què haurà de defensar una postura davant d'un altre grup. Caldrà treballar prèviament el tema i portar la informació necessària el dia del debat.
Activitats d’auto seguiment Es faran activitats d’auto-aprenentatge
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada L’alumnat haurà de llegir diversos articles relacionats amb la temàtica de l’assignatura
Projectes L'alumnat prepararia per grups un conte en anglès i l'hauria d'explicar davant d'un públic infantil real.
Atenció personalitzada L'alumnat haurà de mantenir com a mínim una trobada amb els professors de l’assignatura.

Atenció personalitzada
descripción
<p>As to getting to know the students better and to check on the improvement in their communicative competence in English, we might ask the students to meet the teacher in a small group. If the students need to talk to the teacher they will try to reach him/her through moodle and, if they need to, they will ask for an appointment for a personal meeting. Students with special needs should contact the teacher to carry out any necessary adaptations. The teacher has also some attention to students hours in which s/he will be in the office in room 5 of the 1st floor of Ventura i Gasol building - previous contact via email. </p>

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Presentacions / exposicions
MI4
Es duran a terme presentacions/exposicions de materials, activitats i altres produccions individuals i/o grupals amb la finalitat d'avaluar la didàctica de l'alumnat i el domini de la llengua oral. 10%
Pràctiques a través de TIC
C4
Alguns dels treballs que es demanaran durant l'assignatura impliquen l'ús de programes i serveis 2.0. 5%
Supòsits pràctics/ estudi de casos
B3
Durant les sessions es proposaran exercicis pràctics i en ocasions es plantejaran estudis de casos. 5%
Fòrums de debat
B3
L'alumnat prepararà un debat en què haurà de defensar una postura davant d'un altre grup. Caldrà treballar prèviament el tema i portar la informació necessària el dia del debat. 5%
Activitats d’auto seguiment
B3
Es faran activitats d’auto-aprenentatge. 5%
Projectes
C4
L'alumnat prepararia per grups un conte en anglès i l'hauria d'explicar davant d'un públic infantil real. 25%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fonts d'informació

Bàsica

The students will be provided with the readings at the beginning of the semester. 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.