DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN GEOLOGIA Código 11605116
Titulación
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Obligatòria Primer AN
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Bioquímica i Biotecnologia
Química Analítica i Química Orgànica
Química Física i Inorgànica
Coordinador/a
AGUILÓ DÍAZ, MAGDALENA
Correo-e mariacinta.pujol@urv.cat
magdalena.aguilo@urv.cat
joanjosep.carvajal@urv.cat
Profesores/as
PUJOL BAIGES, MARIA CINTA
AGUILÓ DÍAZ, MAGDALENA
CARVAJAL MARTÍ, JOAN JOSEP
Web
Descripción general e información relevante A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. Complements de formació disciplinària en Geologia

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
  Professionalitzador
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comú
Tipo C Código Competencias Nucleares

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias

Continguts
tema Subtema
Tema 1 Cristal·lografia i Mineralogia
Prac.1 Periodicitat Bidimensional i Prac.2 Estructures cristal·lines tridimensionals
Tema 2 Magmatisme i metamorfisme
Pràc. 3 Creixement Cristal·lí. 3.1Creixement per evaporació de solvent. 3.2 Creixement per refredament. 3.3 Preparació de solucions per observació en el microscopi. 3.4 Creixement de cristall amb germen.
Tema 3 Estructura de la terra
Tema 4 Dinàmica terrestre
Tema 5 Sedimentació i diagènesi
Pràc. 4 Simetria Puntual de Cristalls. Elements de simetria.
Pràc. 5 Morfologia Cristalls obtinguts en el lab. i observació in situ de la nucleació cristal·lina

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0.5 1.5
 
Sessió Magistral
10 10 20
Pràctiques a laboratoris
8 8 16
Treballs
3.5 16 19.5
Treballs
4 16 20
 
Atenció personalitzada
1 1 2
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Introducció als conceptes basics
Sessió Magistral Classes teòriques amb exposició dels temes del programa
Pràctiques a laboratoris Introducció del conceptes i treball individual de laboratori
Treballs Preparació d'una classe teòrica del programa, per impartir en 1 hora a nivell de ESO o BAT. Treball individual.
Exposició oral (10-15 minuts).
Treballs Preparació d'una pràctica de laboratori del programa (ESO o BAT). Treball en grups de 2 alumnes.
Exposició oral (20 minuts).
Atenció personalitzada Assistència en l'elaboració dels treballs i en el seguiment de l'aprenentatge.

Atenció personalitzada
 
Pràctiques a laboratoris
Treballs
Treballs
descripción
Assistència contínua en l'elaboració dels treballs i en el seguiment de l'aprenentatge. Assistència contínua en les pràctiques de laboratori L'alumne deu contactar per e-mail amb el professor o professors de l'assignatura. L'adreça e-mail dels professors està en el moodle de l'assignatura.

Avaluació
  descripción Peso
Treballs Preparació d'una classe teòrica del programa, per impartir en 1 hora a nivell de ESO o BAT. Treball individual.
Exposició oral/video (10-15 minuts).
45%
Treballs Preparació d'una pràctica de laboratori del programa (ESO o BAT). Treball en grups de 2 alumnes.
Exposició oral (10-15 minuts).
45%
Otros

Asistència i participació a la classe

10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials o virtuals programades.

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves.

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

1.-Biología y Geología 1

Autors: A. Fidalgo, M.R. García-Echave, A.R. Rogina, M.C. Vázquez.

Ed. Casals, 2008, pp. 1-429.

2.-Ciencias de la Tierra y medioambientales, Bachillerato.

Autors: A. Belenguer, J. M. Calvo, J. Carrasquer, Á. L. Cortés, R. Fernández, S. Liras, B. Martínez, M. Sauret, F. Vallès.

Ed. Casals

3.-Ciències per al món contemporani. Batxillerat

Autors: M. Fornells, S. Gómez, A. Jimeno, S. Liras, E. Pérez, A. Rodríguez

Ed. Casals

4.-Ciències de la Naturalesa. Biologia i Geologia 1. ESO

Autors: M. Domènech, M. Duñach, A. Jimeno, I. Saumell, L. Ugedo

Ed. Casals

5.-Ciències de la Naturalesa. Biologia i Geologia 2. ESO

Autors: A. Jimeno, I. Samuell, L. Ugedo

Ed. Casals

6.-Ciències de la Naturalesa. Biologia i Geologia 3. ESO

Autors: A. Jimeno, I. Samuell, L. Ugedo

Ed. Casals

7.-Ciències de la Naturalesa. Biologia i Geologia 4. ESO

Autors: A. Jimeno, I. Samuell, L. Ugedo

Ed. Casals

8.-Biología y Geología. Cuerpo de Profesores de Enseñanza Secundaria. Programación Didáctica.

Autors: Victor López Fenoy

Ed. MAD

9.-Biología y Geología. Cuerpo de Profesores de Enseñanza Secundaria. Temario Volumen 1. Geología.

Autores: Antonio Miguel de Ron Pedreira, Ana Maria Martínez Fernández.

10.-Cristales - un manual para profesores de enseñanza primaria y secundaria.

Autor:Elizabeth A. Wood, 1972

http://www.iucr.org/education/pamphlets/20/full-text-spanish

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.