DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) LA DOCENCIA DE TECNOLOGÍA EN EL CONTEXTO SOCIAL Código 11605119
Titulación
Formación del Profesorado de ESO, Bachi., FP y Enseñanza de Idiomas (2009)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
3 Obligatoria Primer AN
Lengua de impartición
Català
Departamento Bioquímica y Biotecnología
Ingeniería Electrónica, Eléctrica y Automática
Ingeniería Informática y Matemáticas
Ingeniería Mecánica
Ingeniería Química
Química Analítica y Química Orgánica
Química Física e Inorgánica
Coordinador/a
BARBERÀ ESCOÍ, CARLOS
Correo-e dolors.puigjaner@urv.cat
carlos.barbera@urv.cat
Profesores/as
PUIGJANER RIBA, MARIA DOLORES
BARBERÀ ESCOÍ, CARLOS
Web http://http://deim.urv.es/~dpuigja/
Descripción general e información relevante A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
  Profesionalizador
  AP2 Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre.
  AP3 Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada.
  AP6 Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal.
  AP10 Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època.
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comun
Tipo C Código Competencias Nucleares

Objetivos de aprendizaje
Objetivos Competencias
Ser capaç d'avaluar la influència de la tecnologia a la societat AP6
Analitzar la relació entre ciència, tecnologia, societat, art i perspectiva de gènere AP3
AP10
Argumentar la necessitat de l'ensenyament de Tecnologia a l'ESO i prendre conciència de les implicacions que els coneixement tecnològics poden tenir en el futur laboral de l'alumnat AP2
Analitzar l'impacte de les tecnologies capdavanteres en la societat actual AP3

Contenidos
tema Subtema
Ciencia, Técnica y Tecnología
Las funciones no técnicas y el valor educativo de la tecnología
Ideas inventos y descubrimientos
La influencia de la tecnología en la sociedad

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Actividades introductorias
2 0 2
 
Sesión magistral
2 2 4
Trabajos
8 20 28
Debates
2 1 3
 
Atención personalizada
1 0 1
 
Pruebas orales
15 22 37
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Presentació dels alumnes i professors.
Exposició d'objectius, continguts i metodologia de treball de l'assignatura.
Acordar els criteris d'avaluació.
Sesión magistral Exposició de continguts de l'assignatura i de les indicacions necessàries per a realitzar els diversos treballs
Trabajos Exposició oral per part dels alumnes dels treballs realitzats (algunes d'aquestes presentacions aniran acompanyades d'un treball escrit)
Debates Defensa de postures i/o criteris de forma individual o en grup
Atención personalizada Resolució de dubtes individuals

Atención personalizada
 
Trabajos
descripción
Els alumnes podran usar les hores de consulta del professor de l'assignatura o bé els mitjans electrònics que el professor proposi (correu electrònic, fòrum del Moodle etc)

Evaluación
  descripción Peso
Trabajos Exposicions/presentacionsl d'alguns dels treballs que es proposaran 25%
Debates Participació a l'aula ordinària o virtual en els diferents temes de discussió que es proposin.
Grau d'atenció a les exposicions dels treballs dels companys. Aportacions fetes de forma presencial o virtual a les presentacions dels treballs dels companys.
5%
Pruebas orales Exposició individual o en grup dels treballs realitzats.
Es valorarà la capacitat d'elaborar un discurs oral, l'estructuració del discurs, que sigui entenedor i la capacitat de reacció a imprevistos.
60%
Otros

Es valorarà l'assistència a classe

10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.

Alguns dels treballs pot ser que es facin conjuntament amb les assignatures:${1}i Aprenentatge i ensenyament de la tecnologia${1}i i
${1}iLa tecnologia a secundària${1}i

En l'avaluació de tots els treballs escrits un 20% de la seva nota correspondrà a la qualitat de la redacció i un altre 10% a l'ús correcte de les regles ortogràfiques.

Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials.

La segona convocatòria consistirà en una prova oral o escrita equivalent al 100% de la nota de l'assignatura.


Fuentes de información

Básica David Cervera (coord.), Tecnología Complementos de formación disciplinar, , Editorial Graó
Aibar, E y M.A. Quintanilla, Cultura Tecnológica: Estudios sobre Ciencia, Tecnología y Sociedad., 2002, Horsori

Complementaria , Ciencia, tecnología y educación : soluciones educativas en torno a la adquisición de una cultura científica y tecnológica : seminario organizado por las Fundaciones Iberdrola, Europea Sociedad y Educa, ,

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.