Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Profesionalizador |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP6 |
Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal. |
|
AP10 |
Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comun |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Objetivos |
Competencias |
Ser capaç d'avaluar la influència de la tecnologia a la societat |
AP6
|
|
|
Analitzar la relació entre ciència, tecnologia, societat, art i perspectiva de gènere |
AP3 AP10
|
|
|
Argumentar la necessitat de l'ensenyament de Tecnologia a l'ESO i prendre conciència de les implicacions que els coneixement tecnològics poden tenir en el futur laboral de l'alumnat |
AP2
|
|
|
Analitzar l'impacte de les tecnologies capdavanteres en la societat actual |
AP3
|
|
|
tema |
Subtema |
Ciencia, Técnica y Tecnología |
|
Las funciones no técnicas y el valor educativo de la tecnología |
|
Ideas inventos y descubrimientos
|
|
La influencia de la tecnología en la sociedad |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sesión magistral |
|
2 |
2 |
4 |
Trabajos |
|
8 |
20 |
28 |
Debates |
|
2 |
1 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas orales |
|
15 |
22 |
37 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació dels alumnes i professors.
Exposició d'objectius, continguts i metodologia de treball de l'assignatura.
Acordar els criteris d'avaluació. |
Sesión magistral |
Exposició de continguts de l'assignatura i de les indicacions necessàries per a realitzar els diversos treballs |
Trabajos |
Exposició oral per part dels alumnes dels treballs realitzats (algunes d'aquestes presentacions aniran acompanyades d'un treball escrit) |
Debates |
Defensa de postures i/o criteris de forma individual o en grup |
Atención personalizada |
Resolució de dubtes individuals |
|
descripción |
Els alumnes podran usar les hores de consulta del professor de l'assignatura o bé els mitjans electrònics que el professor proposi (correu electrònic, fòrum del Moodle etc) |
|
|
descripción |
Peso |
Trabajos |
Exposicions/presentacionsl d'alguns dels treballs que es proposaran |
25% |
Debates |
Participació a l'aula ordinària o virtual en els diferents temes de discussió que es proposin.
Grau d'atenció a les exposicions dels treballs dels companys. Aportacions fetes de forma presencial o virtual a les presentacions dels treballs dels companys. |
5% |
Pruebas orales |
Exposició individual o en grup dels treballs realitzats.
Es valorarà la capacitat d'elaborar un discurs oral, l'estructuració del discurs, que sigui entenedor i la capacitat de reacció a imprevistos. |
60% |
Otros |
Es valorarà l'assistència a classe |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. Alguns dels treballs pot ser que es facin conjuntament amb les assignatures:${1}i Aprenentatge i ensenyament de la tecnologia${1}i i ${1}iLa tecnologia a secundària${1}i En l'avaluació de tots els treballs escrits un 20% de la seva nota correspondrà a la qualitat de la redacció i un altre 10% a l'ús correcte de les regles ortogràfiques. Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials. La segona convocatòria consistirà en una prova oral o escrita equivalent al 100% de la nota de l'assignatura. |
Básica |
David Cervera (coord.), Tecnología Complementos de formación disciplinar, , Editorial Graó
Aibar, E y M.A. Quintanilla, Cultura Tecnológica: Estudios sobre Ciencia, Tecnología y Sociedad., 2002, Horsori
|
|
Complementaria |
, Ciencia, tecnología y educación : soluciones educativas en torno a la adquisición de una cultura científica y tecnológica : seminario organizado por las Fundaciones Iberdrola, Europea Sociedad y Educa, ,
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|