Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP4 |
Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants. |
|
AP7 |
Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula, dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar l'aprenentatge i la convivència a l'aula, i enfrontar-se a problemes de disciplina i resolució de conflictes. |
|
AP9 |
Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i dels models de millora de la qualitat amb l'aplicació als centres d'ensenyament. |
|
AP10 |
Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
CT2. Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Conèixer el valor i la significació de l'Economia en el món actual.
|
AP1 AP3 AP4 AP7 AP9
|
|
|
Veure quina ha estat l'evolució de l'Economia dins dels plans d'estudi de l'ensenyament mitjà a l'Estat espanyol al llarg dels darrers cinquanta anys.
|
AP1
|
|
|
Conèixer les actuals normes que organitzen els estudis de matèries econòmiques.
|
AP9
|
|
|
Saber la relació que hi ha entre l'Economia i altres matèries als estudis de secundària i batxillerat.
|
AP10
|
|
|
Fer una valoració crítica de les diferents matèries econòmiques en la LOGSE, la LOE i la LOMCE. |
|
BC2
|
|
Tema |
Subtema |
1. El valor cultural i formatiu de l'Economia i la seva transmissió de coneixements. |
1.1.la influència de l'economia en el desenvolupament de la societat.
1.2 Interacció entre l'Economia, la societat i el desenvolupament sostenible. |
2. Normativa i organització institucional del sistema educatiu. |
|
3. Estructura del pla d'estudis de l'ESO i el Batxillerat segons la normativa. |
|
4. Ubicació de les matèries Economia i Economia de l'Empresa dins del currículum d'ESO i Batxillerat. |
|
5.Evolució històrica de l'ensenyament d'Economia. |
|
6. Introducció a la matèria a l'ESO a través de les Ciències Socials, la Geografia i la Història: objectius, continguts i competències. |
|
7. Objectius i competències específiques de la matèria en el Batxillerat. |
|
8. Contribució de la matèria a les competències generals del Batxillerat. |
|
9. Estructura dels continguts de la matèria al Batxillerat. |
|
10. Connexió amb altres matèries del Batxillerat. |
|
11. Consideracions sobre el desenvolupament del currículum al Batxillerat. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Debats |
|
4 |
4 |
8 |
Treballs |
|
8 |
16 |
24 |
Pràctiques a través de TIC |
|
2 |
3 |
5 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
A l'aula realitzarem una presa de contacte, la presentació l'assignatura i la recollida d'informació dels estudiants. |
Sessió Magistral |
Mitjançant la comunicació oral mostrarem a l'alumnat l'evolució i moment actual del sistema educatiu i dels estudis d'Economia dins dels plans d'estudis actuals. Utilitzarem el canó de video i internet. |
Debats |
Els debats aniran encaminats a valorar les diferents lleis educatives (LOGSE, LOE, LOMCE) i la seva relació amb la realitat dels alumnes que trobaran a les classes. |
Treballs |
Valoració i comparació entre les tres lleis educatives que hem utilitzat en els debats. |
Pràctiques a través de TIC |
L'alumne enviarà via mail les pràctiques que es comentin a les classes presencials. |
Atenció personalitzada |
Anirà encaminada a solucionar les qüestions i dubtes dels alumnes respecte a les matèries econòmiques dins dels plans d'estudi. |
|
Atenció personalitzada |
Treballs |
Pràctiques a través de TIC |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada consistirà en ajudar l'alumne en els dubtes presencialment o a través de mails. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves pràctiques |
1. Aniran encaminades a conèixer el grau de coneixements que té l'alumne sobre el curriculum econòmic. |
10% |
Altres |
2a. Participació activa i actitud dins de la classe. 2b. Realització d'una unitat didàctica d'acord amb la normativa i la legislació vigent dins de la LOE. 2c. Treball sobre les lleis educatives. |
20%
30%
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials. |
Bàsica |
|
- Ley Orgánica de Educación 2/2006, de 3 de mayo. - Decret 142/2008, de 15 de juliol, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de batxillerat. - Ordre EDU/340/2009, de 30 de juny, de la relació de matèries de modalitat del batxillerat que es vinculen a les proves d'accés a la universitat. - Projecte de llei de la LOMCE. |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE L'ECONOMIA I ECONOMIA DE L'EMPRESA/11605130 | COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN ECONOMIA DE L'EMPRESA/11605129 | COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN ECONOMIA/11605128 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|