Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Profesionalizador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP4 |
Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants. |
|
AP5 |
Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge amb especial atenció a l'equitat, l'educació emocional i en valors, la igualtat dels drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible. |
|
AP6 |
Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal. |
|
AP7 |
Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula, dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar l'aprenentatge i la convivència a l'aula, i enfrontar-se a problemes de disciplina i resolució de conflictes. |
|
AP8 |
Dissenyar i realitzar activitats formals i no formals que contribueixin a fer del centre un lloc de participació i cultura a l'entorn on estigui ubicat. Desenvolupar les funcions de tutoria i d'orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada. Participar en l'evaluació, la investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge. |
|
AP9 |
Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i dels models de millora de la qualitat amb l'aplicació als centres d'ensenyament. |
|
AP10 |
Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època. |
|
AP11 |
Informar i assessorar a les famílies sobre el procés d'ensenyament i aprenentatge i sobre l'orientació personal, acadèmica i professional dels seus fills. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comun |
|
BC2 |
CT2. Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Objetivos |
Competencias |
- Conèixer els continguts fonamentals de l'àrea
- Analitzar tot tipus de fonts i documents
- Adquirir eines per a desenvolupar a l'aula |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9 AP10 AP11
|
BC2
|
|
tema |
Subtema |
1. El valor cultural y formativo de la geografía en la Secundaria y su transmisión de conocimientos. |
1.1 La influencia de la Geografía en el desarrollo de la sociedad.
1.2 Interacción entre la Geografía, la sociedad y el desarrollo sostenible. |
2. Tradiciones epistemológicas en el campo científico y docente de la Geografía. |
|
3. La Geografía Física en el currículum de las Ciencias Sociales de la ESO y Bachillerato. Principales conceptos, campos de estudio y enfoques disciplinares recientes. |
|
4. La Geografía Humana en el currículum de las Ciencias Sociales de la ESO y Bachillerato. Principales conceptos, campos de estudio y enfoques disciplinares recientes. |
|
5. La aplicación de la geografía en el mundo actual: planificación territorial, medio ambiente y sistemas de información geográfica. Conceptos y enfoques disciplinares. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
4 |
4 |
8 |
|
Sesión magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Debates |
|
12 |
4 |
16 |
Presentaciones/exposiciones |
|
16 |
8 |
24 |
Seminarios |
|
16 |
8 |
24 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
12 |
18 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Con+eixer els diferents currículums
Explicar les competències bàsiques |
Sesión magistral |
Explicacions del professor dels diferents continguts amb l'atenció i discussió amb l'alumnat. |
Debates |
Debats sobre temes concrets de forma individual i grupal. |
Presentaciones/exposiciones |
Exposicions i discussió dels treballs de l'alumnat. |
Seminarios |
sessions temàtiques per resoldre i discutir alguna element del temari. |
Atención personalizada |
Abans de l'inicii de la sessió
Hores presencials concertades
Seguiment amb correu electrònic |
|
Atención personalizada |
Actividades introductorias |
|
descripción |
Correu electrònic iban.garciabores@urv.cat
Hores de despatx
Resolució dubtes
Comentari exercicis
Planificació unitat didàctica |
|
|
descripción |
Peso |
Debates |
Participació activa de l'alumnat en els diferents debats. |
20% |
Presentaciones/exposiciones |
Presentació a classe dels treballs realitzats. |
40% |
Seminarios |
Participació activa en els temes a treballar. |
40% |
Otros |
Assistència a classe (veure altres comentaris) |
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials. L'alumnat que no superi l'assignatura podrà examinar-se en segona convocatòria. |
Básica |
|
- Departament d'Ensenyament. Currículum de l'àrea. - Departament d'Ensenyament. instruccions d'inici de curs. - Llibres de text, de 1r, 2n, 3r d'ESO i 2n Bat (diferents editorials) |
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|