DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) PRODUCCIÓ I INTEGRACIÓ DE LA IMATGE, L'AUDIO I EL VÍDEO DIGITAL Código 11665209
Titulación
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2012)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa AN
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Pedagogia
Coordinador/a
LÁZARO CANTABRANA, JOSÉ LUIS
MOLERO ARANDA, TANIA
Correo-e joseluis.lazaro@urv.cat
tania.molero@urv.cat
Profesores/as
LÁZARO CANTABRANA, JOSÉ LUIS
MOLERO ARANDA, TANIA
Web http://moodle.urv.net
Descripción general e información relevante L'assignatura de "Producció i integració de la imatge, l'àudio i el vídeo digital" ofereix la possibilitat d'experimentar amb eines d'edició i producció per a la creació de materials educatius digitals molt útils, sobretot, en entorns virtuals d'aprenentatge. Aquesta assignatura serà impartida per la professora Tania Molero Aranda.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
  Comú
  AC4 Diseñar y desarrollar entornos tecnológicos y de materiales multimedia para la formación.
  AC12 Elaborar propuestas innovadoras en proyectos de e-learning.
  AC14 Transferir a otros contextos la actividad práctica desarrollada.
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comú
  BC3 Aplicar pensamiento crítico, lógico y creativo demostrando capacidad de innovación.
  BC8 Gestionar proyectos técnicos y de investigación o innovación.
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias
Conèixer els elements que componen la imatge, l'àudio i la imatge digitals. AC1
CC3
Utilitzar eines per a la producció d'imatge, àudio i vídeo digitals. AC1
BC1
CC3
Aplicar els coneixements sobre les eines de producció audiovisual en contextos educatius. AC1
AC1
BC1
BC1
CC3

Continguts
tema Subtema
La imatge digital 1. La imatge digital.
2. Aspectes tècnics de la imatge digital.
3. Aspectes estètics de la imatge digital.
L'àudio digital 1. L'àudio digital.
2. Característiques del so.
El vídeo digital 1. El vídeo digital.
2. Aspectes tècnics del vídeo digital.
3. La producció audiovisual.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 4 5
 
Activitats d’auto seguiment
0 12 12
Pràctiques a través de TIC
0 36 36
Resolució de problemes, exercicis
1 12 13
Webconferència
2 2 4
 
Atenció personalitzada
0 5 5
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació sobre els alumnes i presentació de l'assignatura.
Activitats d’auto seguiment Activitats d'acte seguiment encaminades a tenir un coneixement personalitzat dels conceptes adquirits a través de la lectura de materials.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, en l'àmbit pràctic, la teoria a un àmbit de coneixement en un context determinat i amb eines digitals.
Resolució de problemes, exercicis Formulació, anàlisi i resolució de problemes pràctics.
Webconferència Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.
Atenció personalitzada Atenció a l'alumne per a la resolució de dubtes i per a l'orientació acadèmica i professional.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
descripción
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius: - Atendre, fer el seguiment i orientar en l'àmbit professional a l'alumne. - Intercanviar informació, opinió i coneixements. - Afavorir la retroalimentació entre professor i alumne sobre els treballs de l'assignatura. - Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes. - Assessorar en la recerca d'informació. - Etc.

Avaluació
  descripción Peso
Pràctiques a través de TIC
Aquesta matèria té una part pràctica essencial. Cadascuna de les activitats pràctiques s'ha de lliurar de manera individual.
Cadascuna de les activitats té un pes del 10%, 15% i 50% del total de l'assignatura.
Els projectes podran revisar-se i millorar-se al llarg de l'assignatura.
75%
Webconferència Assistència i participació en les sessions de videoconferència, implicació i qualitat de les aportacions en els canals de comunicació de l'assignatura. 10%
Otros

El seguiment dels materials d'estudi i la realització dels qüestionaris d'autoavaluació per a l'auto-seguiment de l'aprenentatge, també tenen un pes en la nota final de l'assignatura.

15%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Es considera obligatòria l'assistència al 80% de les sessions de videoconferència.

Com a part de l'avaluació contínua, en aquells casos en què l'alumnat realitzi un segon lliurament d'una activitat d'avaluació suspesa o no presentada, la qualificació màxima a la qual pot aspirar en aquesta segona avaluació serà d'aprovat. Aquest lliurament es realitzarà, dins dels 45 dies posteriors a la finalització de l'assignatura, en la data que determini el professor, ja que els estudiants tenen dret a una segona convocatòria. Un cop finalitzat aquest període, s'entendrà que l'alumne desisteix i no tindrà dret a aquesta segona oportunitat.

Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge) i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l'alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, se suggereix a l'alumnat consultar la planificació específica allotjada en l'espai virtual de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica

 

 

 

 

 

 

 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.