DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) CREACIÓ DE CONTINGUTS PER A FORMACIÓ ONLINE Código 11665214
Titulación
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2012)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa AN
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
DUCH GAVALDÀ, JORDI
Correo-e jordi.duch@urv.cat
Profesores/as
DUCH GAVALDÀ, JORDI
Web http://moodle.urv.net
Descripción general e información relevante A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
  Comú
  AC1 Analizar las TIC como herramienta e instrumento para el e-learning y la gestión del conocimiento.
  AC5 Adoptar medios, recursos y herramientas en procesos de seguimiento y evaluación de e-learning.
  AC9 Aplicar modelos pedagógicos y conocimientos técnicos para la resolución de problemas de formación en e-learning.
  AC10 Analizar y aplicar herramientas e instrumentos para el diseño y desarrollo de materiales didácticos para el e-learning.
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comú
  BC1 Aprender a aprender.
  BC2 Resolver problemas complejos en contextos multidisciplinares relacionados con el campo de estudio.
  BC3 Aplicar pensamiento crítico, lógico y creativo demostrando capacidad de innovación.
  BC4 Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa.
  BC8 Gestionar proyectos técnicos y de investigación o innovación.
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Comú
  CC1 Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV.

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias
Conèixer els principis fonamentals dels continguts oberts. AC1
BC1
CC3
Dominar l'arquitectura d'un repositori de recursos per a la formació. AC1
BC1
BC1
CC3
CC3
Analitzar les característiques de l'estandardització de continguts educatius. AC1
AC1
BC1
CC3
CC3
Analitzar exemples d'eines per a la creació de continguts educatius. AC1
AC1
AC1
BC1
BC1
CC3
Valorar exemples de respositoris de continguts. AC1
BC1
BC1
BC1
CC3

Continguts
tema Subtema
1. Estandardització dels continguts educatius per a entorns online: disseny, etiquetatge i empaquetat de continguts. 1.1 Formats per a la creació de continguts.
1.2 Eines per a la creació de paquets de continguts.
1.3 Tècniques de mnateniment i actualizació de continguts.
2. Creació, gestió i avaluació de formació en línia.
2.1 Definició dels elements bàsics d'una formació en línia
2.2 Avaluació i autoavaluació en la formació en línia.
2.3 Estratègies de dinamització de formació en línia.
3 Anàlisi d'eines i plataformes per a la publicació i manteniment de formació en línia. 3.1 Plataformes per a la publicació de formació en línia.
3.2 Adaptació de formació en línia per a entorns massius.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
6 6 12
Fòrums de debat
0 7 7
Estudis previs
0 7 7
Pràctiques a través de TIC
0 35 35
Metodologies integrades
0 7 7
 
Atenció personalitzada
6 0 6
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Fòrums de debat Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.
Estudis previs Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC.
Metodologies integrades Aprenentatge basat en problemes, Treball per projectes, Portfoli docent, etc.
Atenció personalitzada Tutoria i mentoria individual per a la resolució de dubtes i l'acompanyament al treball de l'alumnat per correu electrònic i videoconferència.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
descripción

Tutoria i mentoria individual per a la resolució de dubtes i l'acompanyament al treball de l'alumnat per correu electrònic i videoconferència.


Avaluació
  descripción Peso
Pràctiques a través de TIC L'avaluació es basarà en: avaluació continuada a partir de la realització de les activitats que es proposen al llarg del curs; grau de participació en els debats i les aportacions que s'hi facin. És convenient seguir el cronograma de les activitats tal i com es proposen al curs i complir els terminis que es marquen per a cada lliurament. D'aquesta manera es podrà garantir la coherència i la correcta integració dels continguts de tots els cursosals que cadascú s'ha matriculat. Es recomana l'assistència a un minim del 80 % de les sessions de videoconferència. 100%
Otros

Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l'alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, es recorda a l'alumnat la convinença de consultar la planificació específica allotjada a l'espai Moodle de l'assignatura.

 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Com a part de l'avaluació contínua, en aquells casos en què l'alumnat realitzi un segon lliurament d'una activitat avaluable suspesa o no presentada, la qualificació màxima a la qual pot aspirar en aquesta segona avaluació serà d'aprovat. Aquest lliurament es realitzarà, dins dels 45 dies posteriors a la finalització de l'assignatura, en la data que determini el professor, només en aquells casos en què l'alumne es posi en contacte expressament per sol·licitar-la dins de el període lectiu ordinari de la asigantura. Un cop finalitzat aquest període, s'entendrà que l'alumne desisteix i no tindrà dret a aquesta segona oportunitat.

Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l' alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, es suggereix a l'alumnat consultar la planificació específica allotjada a l'espai Moodle de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica

Publicarem en l'espai del moodle dels documents i articles de referència del curs. 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.