Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
BLOC 1: INTRODUCCIÓ Al MÓN EDUCATIU: Elements que configuren l'acció educativa. |
1.1 El sistema educatiu
1.2 Professionals i equips educatius
1.3 Institucions educatives
|
BLOC 2: PROCESSOS EDUCATIUS: La planificació i la programació educativa |
2.1 Introducció a la programació
2.2 Components de la planificació
2.3 Taxonomies
|
BLOC 3: ELS CONDICIONANTS POLÍTICS, LEGISLATIUS I SOCIALS DE L'ACTIVITAT EDUCATIVA |
3.1 Drets humans i drets dels infants
3.2 Normativa i legislació de la infància i de l'adolescència
3.3 Situacions límits en l'àmbit educatiu i la seva prevenció i intervenció
|
BLOC 4: ELEMENTS QUE INTERVENEN EN ELS CONTEXTOS EDUCATIUS |
4.1 Infants
4.2 Adults
4.3 Relacions educatives
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Treballs |
|
72 |
144 |
216 |
Sessió Magistral |
|
72 |
144 |
216 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
6 |
12 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de la matèria i dels seus requeriments: competències, continguts, metodologia i avaluació. Establiment de dinàmiques de coneixement personal. Formació de grups de treball. |
Treballs |
Activitats extenses que l'alumne ha de presentar al professor. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura per part del professor/a amb la utilització de suport material, especialment les TIC. Es facilita la participació de l'alumnat. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada del professor respecte al desenvolupament de l'assignatura i els treballs a realitzar |
Descripció |
A fi de promoure l'autoregulació de l'aprenentatge, els alumnes tindran tutories per resoldre els dubtes i fer el seguiment del seu procés instructiu, tant a nivell individual com a nivell grupal.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
L'estudiant ha de realitzar un treball individual i treballs en equip. |
30% |
Proves de desenvolupament |
|
Exàmenes |
50% |
Altres |
|
Participació en classe |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per superar l'assignatura cal APROVAR les proves de desenvolupament, els treballs en equip i el treball individual indicats a la Guia Docent Es considera aprovat una puntuació superior o igual a 5; puntuació que s'haurà d'assolir de forma independent en cadascuna de les tres activitats amb pes directe a la nota. (Prova escrita, treballs en equip i treball individual). L'alumnat que no superi alguna d'aquestes activitats tindrà opció a una segona convocatòria proposada pel/per la professor/a. El lliurament de les activitats de recuperació es concentraran al final del període lectiu. L'assistència a classe és recomanada i obligatòria. L'alumnat que no assisteixi amb regularitat a les classes presencials (80% de les classes com a mínim), haurà de fer i superar un treball complementari (Pla Alternatiu) a efectes de qualificació de l'apartat d'activitats de classe. L'alumnat ha de comunicar al/a la professor/a de la matèria al principi de curs (setembre i octubre), si es dona el cas, la necessitat de realitzar el Pla Alternatiu. |
Bàsica |
Carreño, M, Teorías e instituciones contemporáneas de educación, 2000, Madrid. Sintesis
Perrenoud, P., Diez nuevas competencias para enseñar, 2006, Barcelona. Graó
Sánchez, J.C., Compendio de Didàctica General, 2008, Madrid: CCS
Martín, E i Moreno, A., Competencia para aprender a aprender, 2007, Madrid. Alianza
Marina J. i Bernabeu R., Competencia social y ciudadana, 2007, Madrid. Alianza
Puig, J. i Martín, X., Competencia en autonomía e iniciativa personal, 2007, Madrid. Alianza
Zayas, F. i Pérez, P., Competència en la comunicación lingüística, 2007, Madrid. Alianza
Sanmartí, N., 10 ideas clave. Evaluar para aprender, 2007, Barcelona. Graó
Zabala, A. i Arnau, L., 11 ideas clave. Cómo aprender y enseñar competencias, 2007, Barcelona. Graó
Relats, V., Què vol dir ser mestre avui? Reflexions al voltant del compromís ètic del professorat., 2013, Barcelona. Fund. Jaume Bofill
|
|
Complementària |
Perrenoud, P., Cuando la escuela pretende preparar para la vida., 2012, Barcelona. Graó
Beltran, M. y otros, La secuencia formativa: fases de desarrollo y de síntesis, 2006, Barcelona. Graó
Bixio, Cecilia, Cómo planificar y evaluar en el aula: propuestas yejemplos., 2007, Alcalá de Guadaíra: MAD
De La Torre, S., Oliver, C., Sevilla, L., Estrategias didácticas en el aula: buscando la calidad y la innovación., 2008, Madrid. UNED
Guirado, A. (Coord.), Altas capacidades intelectuales, 2012, Barcelona. Graó
Gardner, H. i Davis, K., La generación APP, 2015, España. PlanetadeLibros
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|