Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
El Responsable d'Ensenyament assignarà un tutor/a de TFG II a cada
estudiant, d'acord amb l'assignació del POA als professors dels
diferents Departaments. El tutor/a de TFG II serà el mateix que han tingut de TFG I. En la majoria de casos el professor tutor/a del TFG, serà el mateix que tenen de Pràctiques en alternança a 5è curs. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
30 |
0 |
30 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
178 |
178 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
14 |
15 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
El Treball de Fi de Grau de la Doble Titulació (TFG-DT) està orientat a que l’estudiant planifiqui i desenvolupi un Projecte Educatiu (PE) i un Projecte de Millora (PdM) per una escola i té com a finalitat principal afavorir que consolidi les competències del futur mestre d’infantil i primària en el marc de la innovació escolar i la millora de la pràctica educativa. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
TFG II: Projecte de Millora (PdM)
Per Projecte de Millora s’entén el document on s’estructura i especifica, de manera coherent un conjunt d’intervencions/accions que donin resposta a una necessitat del centre sempre vinculat al Projecte Educatiu, tot cercant una millor identificació de la problemàtica i definició de les activitats que poden satisfer-la per tal de millorar l'impacte o resultats. És doncs, una eina per observar la realitat, posicionar-se vers aquesta amb uns valors i definir una actuació que retalli distàncies entre la nostra visió i la realitat educativa, tot atenent a les necessitats de la comunitat educativa.
En definitiva, el Projecte de Millora, és el desenvolupament i la concreció d’algun dels grans àmbits inclosos en el Projecte Educatiu prèviament realitzat. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
S’elabora a nivell individual i consisteix en el fet que cada estudiant de l’equip tria un àmbit del Projecte Educatiu realitzat i el desenvolupa buscant la màxima concreció i articulant un Projecte de Millora.
Alguns possibles àmbits a desenvolupar en el Projecte de Millora poden ser:
Convivència i mediació
-TAC
-Atenció a la diversitat
-Llengües estrangeres
-Salut i escola
-Projectes de treball
-Treball amb famílies
-Cooperació
-Aprenentatge servei
-Educació ambiental
-Impuls a la lect/escript
-Biblioteca escolar
-Coeducació
-TIC
-Altres
-Escola verda
-Patrimoni cultural |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Tribunal: Avaluació fins a un màxim de 3 punts del Resum executiu del Projecte de Millora i la presentació oral. Es valoren especialment les respostes a les preguntes efectuades pels membres del tribunal. El tutor, el tribunal i l’estudiant coneixeran uns criteris d’avaluació orientatius elaborats per la facultat d’Educació. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
-Els estudiants rebran diferents sessions de formació d'acord amb un
calendari que començarà en el mes de juny del curs de 4t de DT. -Els
estudiants es reuniran amb els seus professors tutors, com a mínim,
tres vegades per fer el seguiment de l'elaboració del seu TFG. -La
última de les sessions de coordinació ha de coincidir amb l'avaluació i
la retroacció, per part del professor/a tutor/a, del treball realitzat
pels estudiants. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una autoavaluació (per part de l'estudiant) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Presentació del Projecte de Millora i del resum executiu. |
60% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Exposició pública davant del Tribunal del contingut del TFG II. |
30% |
|
Altres |
|
Autoavaluació de l'assoliment de les competències del Grau. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
-L'estudiant no podrà presentar el seu TFG davant del Tribunal sense l'autorització del seu tutor/a. -El Tribunal avaluarà l'exposició pública del contingut del TFG II per part de l'estudiant. -Per poder aprovar el TFG II l'estudiant ha d'aprovar l'elaboració del TFG II i el resum executiu (3/6) i ha d'aprovar l'exposició pública (1,5/3). El TFG tindrà dos convocatòries per curs. |
Bàsica |
Antúnez, S. i altres, Del Proyecto Educativo a la Programación de Aula, 2003, Graó. Barcelona
Ferreres, V. S. i González Soto, A. P.(Edts.), Evaluación para la mejora de los centros docentes, 2006, Praxis. Madrid.
Generalitat de Catalunya, Llei 12/2009, del 10 de juliol, d'educació., 2009, DOGC
Generalitat de Catalunya, Decret 102/2010, de 3 d'agost, d'autonomia dels centres educatius, 2010, DOGC
Generalitat de Catalunya, Decret 155/2010, de 2 de novembre, de la direcció dels centres educatius públics i del personal directiu professional docent., 2010, DOGC
Generalitat de Catalunya, Resolució de 22 de juny de 2017, per la qual s’aproven els documents per a l’organització i la gestió dels centres per al curs 2017-2018, 2017, DOGC
Gordó i Aubarell, G. , Centros educativos: ¿islas o nodos? Los centros como organizaciones-red, 2010, Graó. Barcelona
Perrenoud, P.H. , Diez nuevas competencias para enseñar, 2004, Graó. Barcelona
Santos Guerra, M.A. , Enseñar o el oficio de aprender. Organización escolar y desarrollo profesional, 2007, MAD/Eduforma. Sevilla
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Les assignatures del TFG són anuals. Per a matricular-se de les dues cal haver superat 75% dels crèdits de la titulació. El TFG I es lliura al mes de febrer i el TFG II al juny. L’activitat acadèmica s’inicia al setembre, tot i que el curs anterior els estudiants hauran rebut sessions de formació en forma de seminari. Els dos TFG inclouen tutoria durant tot el procés i finalitza amb el dipòsit de la memòria i la defensa pública en convocatòria única segons la normativa establerta per la FCEP i la URV. L’estudiant pot sol·licitar l’avançament o endarreriment de la convocatòria d’avaluació, seguint el procediment i calendari anunciats per la FCEP. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|