Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
| A7 |
Conèixer, comprendre i saber usar les fonts historiogràfiques. |
| A10 |
Aplicar la didàctica de la Història. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i amb responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Aplica els mètodes històrics al tractament de les fonts i a l’anàlisi del coneixement històric.
| | A7 |
Analitza les fonts i els estudis històrics a partir de la historiografia.
Identifica les principals tendències historiogràfiques i n’analitza críticament el seu desenvolupament.
Coneix i utilitza correctament qualsevol tipus de fonts històriques o informacions bibliogràfiques i electròniques.
Realitza i gestiona informes, memòries, projectes i monografies sobre temes concrets.
| | A10 |
Coneix i aplica les diferents tecnologies de la informació.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l'equip
S’interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Fa presentacions interessants i convincents
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
Tema |
Subtema |
1. La construcció del fet històric. Epistemologia i metodologia. L'espai i el temps. |
1.1.El terme i el concepte d’història.
1.2. La matèria de la història.
1.3. Classes de fets històrics.
1.4. Objectivitat i subjectivitat.
1.5. L'eurocentrisme. Perioditzacions. Postmodernisme i teories postcolonials.
|
2. La historiografia actual |
2.1. Gir antropològic
2.2. Història cuktural
2.3. Històries alternatives
|
3.Història i poder. |
3.1. Utilitat de la història.
3.1. Història, per a què? Relació entre història i poder.
3.3. La història i els mitjans de propaganda.
3.4. L'anàlisi crítica del discurs. |
4.Els protagonistes de la història |
4.1. L’individu i la societat.
4.2. El concepte de l’altre.
4.3. Els silencis de la història. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
19 |
35 |
54 |
Atenció personalitzada |
|
24 |
25 |
49 |
|
Proves pràctiques |
|
16 |
30 |
46 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
S'especifiquen i actualitzen al moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Les vuit pràctiques consisteixen en diferents apropaments als temes de continguts tractats a les lliçons magistrals: textos a comentar, respostes a llistats de preguntes curtes, interpretació de mapes, comentaris de material audiovisual, comparació d'opinions de diversos autors... |
Mitjana aritmètica de les vuit pràctiques |
Altres |
|
També es tindrà en compte: l'assistència a classe, la participació activa i hi haurà la possibilitat de pujar nota amb treballs complementaris. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació continuada (1a convocatòria): Pràctiques. Es consideren pràctiques les realitzades al llarg del curs, quinquenalment. Seran proves escrites breus i reflexions personals, també fòrums i xats. S'hauran de lliurar, obligatòriament a l'espai moodle, en la data fixada per la professora. Hi ha un percentatge (20 %) de la qualificació total de l'assignatura que correspon a l'interés, assistència i participació activa a l'aula. Avaluació única: Treball de curs. Consistirà en les vuit pràctiques més un assaig de reflexió del global de l'assignatura. Els estudiants que no segueixin l'avaluació continuada seran tutoritzats personalment per la professora. Caldrà demanar l'avaluació única per escrit argumentant els motius dins del termini fixat. En aquest cas l'avaluació serà una nota única (100%). |
Bàsica |
LE GOFF, J, et alii, Pensar la historia, 1991, Barcelona: Paidós
HARAWAY, D.J, Ciencia, cyborgs y mujeres. La reinvención de la naturaleza, 1995, Madrid: Cátedra
ANDRESKI, S, Las ciencias sociales como forma de brujería, 1973, Madrid: Taurus
CARDOSO, C.F, Introducción al trabajo de la investigación histórica, 1981, Barcelona: Crítica
|
|
Complementària |
|
El material complementari per desenvolupar amb correcció l'assignatura i realitzar les pràctiques s'inclou al moodle. |
Assignatures que en continuen el temari |
HISTÒRIA DE LA DONA EN L'EDAT MITJANA I MODERNA/12204230 | TREBALL DE FI DE GRAU/12204301 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|