tema |
Subtema |
Revolucion industrial y revoluciones liberal-burguesas Conceptos. Las nuevas ideologias: liberalismo politico romanticismo nacionalismo, tradicionalismos-conservadurismos, socialismos, anarquismo
La Segunda Revolucion industrial y la sociedad de masas Concepto. Nacionalismos conservadores i xenofobia. Los cambios culturales de fines del siglo XIX. El sufragi o universal y las respuestas
Guerras mundiales, comunismo, autoritarismos El impacto de la Gran Guerra. Un mundo que acaba. Impacto sobre las mentalidades en Europa y America. El periodo de entreguerras: los proyectos revolucionario, reformista y autoritario en pugna. La Segunda guerra mundial, Nuev orden, colaboracionismos, resistencias. Un nuevo tipo de conflicto.
Guerra Fría, descolonizacion. Les crisis de finalesde los 60. .Guerra Fría, descolonizacion. Les crisis de finalesde los 60.
Fin del comunismo, fundamentalismos, alarmas ecologicas i globalitzacion Fin del comunismo, fundamentalismos, alarmas ecologicas i globalitzacion |
|
Revolucio industrial i revolucions liberal-burgeses Conceptes. Les noves ideologies: liberalisme politic, romanticisme, nacionalisme, tradicionalismes-conservadorismes, socialismes, anarquisme |
|
La Segona Revolucio industrial i la societat de masses Concepte. Nacionalismes conservadors i xenofobia. els canvis culturals de la fi del segle XIX. El sufragi universal i les respostes |
|
Guerres mundials, comunisme, autoritarismes L'impacte de la Gran Guerra. Un mon que s'acaba. Impacte sobre les mentalitats a Europa i America. El periode d'entreguerres: els projectes revolucionari, reformista i autoritari en pugna. La Segona guerra mundial, Nou ordre, colaboracionismes, resistencies. Un nou tipus de conflicte. |
|
guerra Freda, descolonitzacio
Les crisis de finals dels 60.
Fi del comunisme, fonamentalismes, alarmes ecologiques i globalitzacio Fi del comunisme, fonamentalismes, alarmes ecologiques i globalitzacio |
|
descripción |
El primer dia de classe presencial es donarà el calendari general i s'explicarà el desenvolupament de l'assignatura. L'atenció personalitzada es farà mitjançant tres hores de despatx setmanals. Igualment, utilitzant per a consultes el correu electrònic del professor. La comunicació general amb el grup es farà via Moodle i a les classes presencials.
Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s'atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La turoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l'estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle,...) |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En el caso de que en la convocatoria no se siga la evaluación continuada o se suspendan las pruebas correspondientes, el alumno hará un único examen final con un valor del 100%. En segunda convocatoria se hará un examen de recuperación para los alumnos suspendidos. La segunda convocatoria es una prueba total de la asignatura, con un valor del 100%. Está dirigida a los estudiantes que no hayan superado la primera convocatoria o no se hayan presentado. |
Básica |
|
- ARTOLA,
MIGUEL, TEXTOS FUNDAMENTALES PARA LA HISTORIA MADRID REVISTA DE OCCIDENTE 1975
-
BERNSTEIN, SERGE, LOS REGÍMENES POLÍTICOS DEL SIGLO
XX. PARA UNA HISTORIA POLITICA COMPARADA DEL MUNDO CONTMPORÁNEO, BARCELONA,
ARIEL, 1996
-
CABRERA, MERCEDES; JULIÁ, SANTOS; MARTÍN ACEÑA, PABLO, EUROPA EN CRISIS
1919-1939, MADRID, FUNDACION PABLO IGLESIAS, 1991
-
LEE, STEPHEN J., EUROPEAN DICTATORSHIPS 1918-1945, LONDON, ROUTLEDGE, 2008
-
MAZOWER, MARK, LA EUROPA NEGRA. DESDE LA GRAN GUERRA A LA CAIDA DEL COMUNISMO,
BARLIN LIBROS, 2017
-
LOWE, KEITH, CONTINENTE SALVAJE. EUROPA DESPUÉS DE LA SEGUNDA GUERRA MUNDIAL,
BARCELONA GALAXIA GUTTENBERG, 2015
-
JUDT, TONI, POSTGUERRA. UNA HISTORIA DE EUROPA DESDE 1945, MADRID, TAURUS, 2010
-
CASASSAS, JORDI (COORD.), LA CONSTRUCCION DEL PRESENTE, BARCELONA, ARIEL, 2005
-
PAYNE, STANLEY G., EL FASCISMO, MADRID, ALIANZA, 1982
-
THOMÀS, JOAN MARIA, LOS FASCISMOS ESPAÑOLES, BARCELONA, ARIEL, 2019
-
SEIDMAN, MICHAEL, ANTIFASCISMOS 1936-1945. LA LUCHA CONTRA EL FASCISMO A AMBOS
LADOS DEL ATLÁNTICO, MADRID, ALIANZA, 2017
-
MARÍ FONT, JOSEP; BARBIER, CHRISTOPHE, LA FORTALEZA ASEDIADA. LOS POPULISMOS
CONTRA EUROPA, BARCELONA, PENÍNSULA, 2019
-
JUDIS, JOHN B., LA EXPLOSION POPULISTA, BILBAO, DEUSTO, 2017
|
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|