Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer les coordenades espai-temps (diacronia i sincronia) i els límits i interrelacions culturals de la història i de la història de l’art. |
| A2 |
Aplicar la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes, cerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesi, formulació ordenada de conclusions. |
| A4 |
Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques: arquitectura, urbanisme, pintura, escultura, iconografia, fotografia, cinema, música, etc. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Assoleix una base de coneixements sobre les manifestacions artístiques del període que permeti la interpretació i la contextualització espai-temporal.
| | A2 |
Aplica i relaciona l’aprofundiment en aquest període i les seves obres d’art a la docència, la conservació o la catalogació.
| | A4 |
Reeix en l’ús d’eines i recursos bàsics per aplicar-los a la investigació des d’una perspectiva contemporània que inclogui també els avenços tecnològics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
El regnat de Ferran VII i l'art acadèmic |
|
El Romanticisme |
|
L'art del Sexenni democràtic i el Realisme. |
|
L'art dels primers anys de la Restauració. |
|
Els corrents finiseculars. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
6 |
9 |
Sessió Magistral |
|
10 |
88 |
98 |
Treballs |
|
10 |
20 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
7 |
6 |
13 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Intruir l'alumne als conceptes generals i al context històric en que es desenvolupa el contingut de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Explicació detallada dels continguts ordenats de forma cronològica. |
Treballs |
L'alumne elaborarà un treball monogràfic sota la supervisió del professor. |
Atenció personalitzada |
El professor farà entrevistes als alumnes per a orientar-los en els treballs i per a resoldre els dubtes sorgits a les classes magistrals. |
Descripció |
El professor analitzarà l'estat de progrés dels treballs individuals dels alumnes. Tanmateix, resoldrà els dubtes sorgits a les classes classes telemàtiques i els derivats de les lectures. L'atenció personalitzada es farà mitjançant la plataforma Team i el seu horari serà cada dijous a la tarda a una hora que es determinarà a l'inici de la impartició de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Es faran dos treballs monogràfics sobre algún aspecte del contingut de l'assignatura. |
90% |
Altres |
|
Participació a les pràtiques i a les classes telemàtiques. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es faran dos treballs monogràfics sobre algun aspecte del contingut de l'assignatura 90%. Participació a les pràctiques i a les classes telemàtiques 10%. La segona convocatòria consistirà en una prova on es combinaran preguntes curtes i de desenvolupament. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptara l'avaluació a les directrius que estableixin els organismes competents. Qualsevol modificació s'informarà a través de l'espai de l'assignatura al campus virtual. --> |
Bàsica |
Enrique Lafuente Ferrari, Breve historia de la pintura española, Madrid, Cátedra, 1987
María Elena Gómez-Moreno, Pintura y escultura españolas del siglo XIX. Summa Artis. vol xxxv, Madrid, Espasa Calpe, 1993
Francesc Fontbona, Del Neoclassicisme a la Restauració. Història de l'Art català vol.VI, Barcelona, Ed. 62, 1983
AA.VV., Museo del Prado. Casón del Buen Retiro. Catálogo de pinturas del siglo XIX., Madrid, Museo del Prado, 1985
Carlos Reyero, Imagen histórica de España (1850-1900), Madrid. Cátedra, 1987
P.navascués, C. Pérez, A. Ma. Arias del Cossío, Del Neoclasicismo al Modernismo, Madrid, Alhambra, 1987
Pedro Navascués, Maria Jeús Quesada Martín, El siiglo XIX. Bajo el signo del Romanticismo, Madrid, Sílex, 1992
Robert Rosenblum y H. W. Janson, El Arte del siglo XIX, Madrid, Cátedra, 1992
Eliseu Trenc, La Pintura del segle XIX. Ars Cataloniae, Barcelona, 2002
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ART DEL SEGLE XIX/12214109 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|