Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Conèixer els fonaments de la comunicació publicitària i de les relacions públiques canalitzada a través de qualsevol mitjà o tecnologia: teories, conceptes bàsics, organització, producció, gestió, finançament, aplicacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Coneix i comprèn els conceptes bàsics de l'activitat professional de relacions públiques
Adquireix i sap aplicar les principals tècniques de treball en aquest camp
Dissenya i redacta correctament missatges i documents de relacions públiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
T1. Les relacions públiques com a procés i planificació de campanyes |
- Investigació
- Mapa de públics
- Metes i objectius
- Estratègia
- Avaluació |
T2. La gestió de la marca |
-El branding i els rebranding
-Creació i comunicació de la marca
-La imatge gràfica i la imatge corporativa
-El branding emocional |
T3. L'organització d'esdeveniments |
- La planificació i gestió dels esdeveniments
- Congressos, festivals, jornades, taules rodones, fires, curses, etc.
- Patrocini, mecenatge i esponsorització |
T4. Comunicació interna |
-Concepte
-Funcions
-Tècniques de comunicació: Pack de benvinguda, carta de benvinguda, butlletí intern, reunions, taulell d’anuncis, etc. |
T5. Relacions amb els mitjans de comunicació
|
-Relació comunicador-periodista
-Funcions
-Publicity
-Notes de premsa i comunicats de premsa
-Convocatòries de premsa
-Rodes de premsa
-Dossiers de premsa |
T6. Les relacions públiques online |
-Les campanyes online
-El Community manager
-La gestió dels social media |
T7. Relacions públiques amb la comunitat i RSC
|
- Responsabilitat Social Corporativa
- Campanyes
- Accions
- Difusió de la RSC
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
Sessió Magistral |
|
30 |
15 |
45 |
Presentacions / exposicions |
|
20 |
40 |
60 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
20 |
25 |
45 |
Treballs |
|
10 |
35 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
20 |
22 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Aquesta activitat presentarà els objectius de l'assignatura, la bibliografia recomanada i explicarà detalladament les metodologies d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Les classes teòriques estaran basades en l’exposició del contingut de l’assignatura i del debat en grup a partir de lectures recomanades.
|
Presentacions / exposicions |
Els alumnes hauran de realitzar exposicions i presentacions orals a classe dels treballs que se'ls requereixi |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
A les sessions pràctiques es plantejarà diversos casos reals de relacions públiques que els alumnes hauran de resoldre i exposar a l'aula. |
Treballs |
Els treballs tant en grup com individuals ensenyaran a l'alumne a ser creatiu en les seves estratègies de relacions públiques i a dur-les a terme adequadament mitjançant la redacció i disseny de les seves tàctiques. |
Atenció personalitzada |
L'Atenció personalitzada es farà mitjançant tutories de grups amb sol·licitud prèvia per correu electrònic. |
Descripció |
Donada la situació d'emergència
sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria
individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes,
consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria
podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a
l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada
(horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...)
A més de les sessions a l'aula, l'alumne pot demanar cita prèvia amb les professores per correu electrònic amb una antelació mínima de 48h. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Les pràctiques de l'assignatura, que segueixen els paràmetres de l'avaluació continuada, es presentaran o exposaran a classe. En total es faran 7 pràctiques en tot el curs |
70% |
Treballs |
|
Els treballs seran en grup (1 per grup en tot el curs) i la nota del treball suposarà un 10% de la nota global de l'assignatura. |
10% |
Altres |
|
Prova escrita tipus test. |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquesta assignatura segueix l'avaluació continuada. L'avaluació consta de 7 pràctiques a classe, un treball en grup i una prova tipus test. Els alumnes que es presentin a segona convocatòria hauran de lliurar les mateixes pràctiques i treballs que en primera convocatòria. El pes de les pràctiques en la nota final és del 70% el treball suposa un 10% i la prova un 20%.
Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle). |
Bàsica |
, , ,
|
Xifra, J. (2011). Manual de Relaciones Públicas e Institucionales. Madrid: Tecnos. Agee, W.K.; Ault, P.H.; Cameron, G.T. i Wilcox, D.L. (2001): Relaciones Públicas. Estrategias y tácticas, Addison Wesley, Madrid. Fernandez Cavia, J. y Huertas Roig, A. (2009): Redacción en Relaciones Públicas, Peason Prentice Hall, Madrid Grunig, J.E. y Hunt, T. (2003): Dirección de Relaciones Públicas, Gestión 2000, Barcelona. Harrison, S. (2002): Relaciones Públicas: una introducción, Thomson, Australia. Matilla, K (2009): Conceptos fundamentales en la Planificación Estratégica de las Relaciones Públicas, UOC, Barcelona. Solano Fleta (1995): Fundamentos de las Relaciones Públicas, Síntesis, Madrid. Xifra, J. (2003) Teoría y estructura de las Relaciones Públicas, Mac Graw Hill, Madrid Xifra, J. (2011) Manual de Relaciones Públicas e Institucionales, Tecnos, Madrid. Bibliografia Complementària Broom, G.M.; Cutlip, S.M.; Center, A.H. (2001): Relaciones públicas eficaces. Gestión 2000. Barcelona. Cuenca, J. (2011): El análisis de la calidad de las relaciones en el ámbito de las Relaciones Públicas, Tesi doctoral, Barcelona: Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna, Universitat Ramon Llull. http://www.tdx.cat/bitstream/handle/10803/21777/TESIS_El%20an%c3%a1lisis%20de%20la%20calidad%20de%20las%20relaciones%20en%20el%20%c3%a1mbito%20de%20las%20Relaciones%20P%c3%bablicas_dic-2010.pdf?sequence=1 DIRCOM (2010): La aplicación de las herramientas de comunicación de la RSE, Media Responsable, Barcelona Heath, R.L. (2000): Handbook of Public Relations, SAGE, California. Matilla, K (2007): Aportaciones para un modelo global de Planificacion Estratégica en Relaciones Públicas y Comunicación. Análisis de un caso: el uso de los modelos de Planificación Estratégica en algunas agencias y consultoras de Relaciones Públicas y Comunicación, Tesi doctoral, Barcelona: Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna, Universitat Ramon Llull, Cap. 3, pp. 409-439. http://www.tdx.cat/TDX-1001107-131810 Seitel, F.P. (2002): Teoría y práctica de las relaciones públicas, Prentice Hall, Madrid. Xifra, J. (1999): Les RRPP. Ciència del diàleg, Universitat de Girona, Girona. Xifra, J (2003): Teoría y Estructura de las Relaciones Públicas, McGraw Hill, Madrid |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
DIRECCIÓ DE COMPTES EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES/12224116 | GESTIÓ D'ESDEVENIMENTS I PROTOCOL/12224211 | RELACIONS AMB ELS MITJANS/12224216 | PATROCINI I MECENATGE/12224215 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
COMUNICACIÓ I IMATGE CORPORATIVA/12224115 | CREATIVITAT PUBLICITÀRIA/12224111 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE LA COMUNICACIÓ PUBLICITÀRIA I DE LES RELACIONS PÚBLIQUES/12224106 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|