DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) MÀRQUETING DIRECTE I INTERACTIU Codi 12224214
Ensenyament
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
6 Optativa 2Q
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
JUAN APARICIO, SANTIAGO
Adreça electrònica santiago.juan@urv.cat
Professors/es
JUAN APARICIO, SANTIAGO
Web
Descripció general i informació rellevant

Aquesta assignatura combina la presencialitat  i la virtualitat en un percentatge encara per determinar. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais)  estarà disponible al campus virtual (Moodle) de l’assignatura.


Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A15 Aplicar els mètodes i les tècniques de màrqueting per a la presa de decisions de les empreses i institucions en les àrees de comunicació en general i de publicitat i relacions públiques en particular.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A15 Coneix els fonaments conceptuals del màrqueting directe i interactiu
Aprèn i practica els processos, tècniques i mètodes de treball per al desenvolupament creatiu i la gestió de les accions de màrqueting directe i interactiu
Desenvolupa una campanya de màrqueting directe i interactiu
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Conceptes fonamentals del màrqueting directe. 1.1 Definició
1.2 Objectius del màrqueting directe.
1.3 Eines de màrqueting directe.
1.4 Funcions i medis de màrqueting directe.
1.5 Exemples de màrqueting directe.
1.6 Avantatges i desavantatges del màrqueting directe.
2. Evolució de l’entorn: Cap a la societat digital. 2.1 Noves tendències i actituds del consumidor.
2.2 Nous patrons de comportament.
2.3 Evolució del concepte de màrqueting-mix: del màrqueting transaccional al relacional.
3. Conceptes fonamentals del màrqueting a la xarxa. 3.1 Definició
3.2 Objectius del màrqueting interactiu
3.3 Exemples de màrqueting interactiu
3.4 Avantatges i desavantatges del màrqueting interactiu.
4. Comerç electrònic 4.1 Què vendre per Internet: Les regles del negoci
4.2 Com vendre per Internet: Pla de negoci
4.3 A qui vendre per Internet: Nous models de negoci
5. Creativitat per a generar resposta 5.1 Com redactar cartes i e-mails efectius
5.2 Punts claus de l’email màrqueting
5.3 Anàlisi de casos
6. Màrqueting operatiu a la xarxa 6.1 Conceptes claus a Internet
6.2 Reflexions estratègiques a la xarxa
6.3 Planificació y estratègia.
6.4 Posicionament orgànic o natural (SEO).
6.5 Campanyes SEM: eines i tendència.
6.6 Planificació de campanyes.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 3 6
Sessió Magistral
A15
35 35 70
Treballs
A15
2 20 22
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
CT4
5 5 10
Atenció personalitzada
35 5 40
 
Proves objectives de tipus test
A15
1 1 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Explicació del programa i funcionament de l'assignatura. Introducció general als blocs temàtics que tractarem durant el quatrimestre
Sessió Magistral Es descriurà els conceptes bàsics de tots els temes i comenÇarem a testejar el nivell de coneixement de la matèria per part de l'alumne.

Bàsicament la metodologia que s'utilitzarà durant el curs és la presentació i desenvolupament teòtic dels temes introduits al programa.

Treballs A la part final de la classe es destinarà un temps a la resolució de dubtes sobre els treballs durant el quatrimestre.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària La presentació teòrica sempre anirà acompanyada d'exemples pràtics i reals. I de l'experiència professional del professor
Atenció personalitzada Al final de cada classe s'obrirà debat constructiu sobre dubtes o sobre opinions que els alumnes consideren oportunes sobre casos o temari exposats a classe.


Atenció personalitzada
Descripció
Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...)

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A15
Examen final tipus test 40%
Treballs
A15
Al finalitzar el curs es tindrà que exposar en grup un pla de Mk Directe e Interactiu. Es tindrà que entregar tant el treball com la presentació. 40%
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
CT4
10%
Proves objectives de tipus test
A15
Altres  

Assistència a classe

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per tal d'aprovar l'assignatura, cal superar sempre l'examen final i la mitja dels treball. Si no es supera alguna d'aquestes proves, l'alumne constarà com a suspés i s'haurà de presentar a la segona convocatòria.

La nota per a segona convocatòria sols serà la de l'examen que es farà. No es fara promig amb cap altra prova (treballs, assistència, etc)

L'examen final pesarà un 40%

Els treball final un 40%

Resolució de casos a l'aula un 10%

Assistencia a classe un 10%

Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle).


Fonts d'informació

Bàsica

Philip Kotler, Dirección de Marketing. Edición Milenio

T. Levitt, La moda del Marketing.  Ed.Grijalbo

Jordi Garrido. Dominar el Marketing

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent