Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A14 |
Utilitzar tècniques avançades de producció, realització en directe, animació, muntatge i postproducció de productes audiovisuals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A14 |
Aprèn les possibilitats de la postproducció de so i imatge amb eines desenvolupades
Valora l’edició en quant a la creació de sentit narratiu
Adquireix les habilitats necessàries per a emprar equips de postproducció d’imatge i so
Practica la postproducció sonora i d’imatge per a dominar els equipaments necessaris
Reflexiona sobre el valor de la postproducció en el procés creatiu audiovisual
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció a la postproducció i al software de l'assignatura |
Breu història i evolució
El caràcter dràmatic i narratiu de la postproducció
Software de l'assignatura
Alguns elements de l'edició no lineal
|
El tractament de la imatge estàtica
Introducció a l' ús de keyframes |
Imatge estàtica i en moviment
Animació de fotografies mitjançant keyframes
|
El color i la llum |
Introducció al color i la llum
El color i la llum com a element expressiu
Instruments mesuradors |
Les correccions primàries |
Els correctors de lluminància
Els correctors de crominància |
Les correccions de color secundàries |
Correccions de color secundàries
Color Finesse |
El tracking |
Utilitats
El planar tracker i el motion tracker; el programa Mocha
El tracking en perspectiva
Integració a After Effects
|
Transicions |
Tipus de transicions
Utilitats narratives i estètiques (de Raúl Ruiz a Ryan Trecartin)
Les màscares
Els modes de fusió |
El keying |
El keying en el video; Zbignieff Rybczynsky
Tipus de keyings
El chroma key |
El muntatge sonor |
El so respecte l'acció
El so com a element narratiu i dramàtic
El so diegètic i extradiegètic
Les associacions sonores
Tipus i tècniques de muntatge sonor |
El so |
Instruments mesuradors
La normalització
La compressió
Les foses
La neteja d'audio |
L'ambient sonor |
So realista i so subjectiu
Les galeries d'efectes de so
El disseny acústic i l'espai (Reverberació, equalització i retalls de freqüències) |
La música |
La música com a element narratiu i dramàtic
La integració musical
El leitmotiv
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
36 |
49 |
85 |
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Aquestes activitats serveixen per presentar el software que utilitzaran els alumnes en les seves pràctiques; After Effects, Premiere, Audition, Mocha, Color Finesse... |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Les classes comptaran també amb un apartat de dues hores dirigit a la realització d'exercicis on puguin ficar en pràctica els continguts teòrics introduïts previàment a la sessió magistral. |
Sessió Magistral |
Cada classe tindrà una sessió magistral de dos hores de duració que anirà acompanyada de visionats dirigits a compendre les diferents estratègies en el muntatge i l'edició, així com també els fonaments teòrics dels processos tècnics que l'acompanyen. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes podràn sol·licitar informació o aclarar qualsevol dubte mitjançant el correu electrònic, com també demanar atenció presencial mitjançant una tutoria. |
Descripció |
Durant la realització de les pràctiques a l'aula els alumnes comptaran amb l'assistència del professor. També podràn sol·licitar informació o aclarar qualsevol dubte mitjançant el coreu electrònic, com també demanar atenció presencial mitjançant una tutoria.
Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...)
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Els alumnes tindràn que solucionar una sèrie d'exercicis pràctics introduïts a cada classe. Finalitzada l'assignatura hauràn d'entregar aquests exercicis per poder ser evaluats. Aquests exercicis no han d'estar finalitzats exclusivament a l'aula. No seràn exercicis en grup sinò de caràcter individual. |
65% |
Altres |
|
Amb el material filmat a l'assignatura de direcció de fotografia, els alumnes hauran de realitzar la postproducció d'un episodi de la webserie "La mà trencada". |
35% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle). Els criteris d'avaluació en segona convocatòria son els mateixos que els de primera convocatòria. |
Bàsica |
Sánchez-Biosca, V., El Montaje cinematográfico : teoría y análisis, Paidós, 1996, Barcelona
Fernández Casado, J.L.; Nohales, T., Postproducción digital : cine y vídeo no lineal, Andoain : Escuela de Cine y Vídeo, 1999
Morales Morante, Fernando, Montaje audiovisual : teoría, técnica y métodos de control, Editorial UOC, 2013, Barcelona
Hullfish, Steve, The art and technique of digital color correction, Focal Press, 2012
Marimon, Joan, El montaje cinematográfico; del guión a la panatalla., Universitat de Barcelona, 2013
Gustems, Josep, Música y sonido en los audiovisuales, Universitat de Barcelona, 2012
van Hurkman, Alexis, Color Correction handbook; professional techniques for video and cinema, Peach Pit, 2013
|
|
Complementària |
McGrath, D., Montaje y posproducción, Océano, 2002, Barcelona
, http://www.creativecow.net/, ,
Ruiz, R., Poética del cine, Editorial Sudamericana, 2000, Santiago de Chile
van Hurkman, Alexis, Color Correction Look Book: Creative Grading Techniques for Film and Video, PeachPit Press, 2013
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
DIRECCIÓ DE FOTOGRAFIA I DE SO/12234212 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|