Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Conèixer l’estat del món i la seva evolució històrica recent; comprendre'n els paràmetres bàsics (juridicopolítics, sociològics, econòmics, culturals, estètics i comunicatius) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Adquireix eines d'interpretació de la vida política i jurídica
Coneix els sistemes d’organització política
Coneix el procés de configuració del Estat constitucional
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i comprendre’n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Què és la Comunicació Política? |
Els orígens de la Comunicació Política.
Definició dels seus trets fonamentals.
Delimitació com a objecte d'estudi.
|
2. La comunicació política en campanya electoral. |
La persuasió en el centre de la comunicació.
Màrqueting polític en campanya electoral.
|
3. La comunicació institucional. |
Els partits polítics com a fonts i protagonistes de la informació.
Relacions entre sistema polític i sistema mediàtic: els gabinets de comunicació.
|
4. Els mitjans de comunicació de masses com actors polítics. |
La mediatització de la política i les seves conseqüències.
La comunicació política 2.0.
Les relacions entre mitjans i política.
|
5. La ciutadania. |
El coneixement de la ciutadania com a element central dels processos persuasius.
El paper de l'opinió pública en els processos de la comunicació política.
Les influències de la comunicació política sobre la ciutadania. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
38 |
0 |
38 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
10 |
30 |
40 |
Debats |
|
8 |
20 |
28 |
Treballs |
|
0 |
40 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Explicació de la dinàmica de l'assignatura i del sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels conceptes teòrics relacionats amb els continguts de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Sessions de discussió i anàlisi sobre la implicació que tenen els actors polítics principals (partits polítics, mitjans de comunicació i ciutadans) en la construcció de la imatge dels partits, dels candidats i dels programes polítics. |
Debats |
Exposició i discussió per part dels estudiants dels resultats de l'anàlisi feta en grup. |
Treballs |
Realització per part dels estudiants i de les estudiants que consistirà en l'anàlisi de la campanya electoral arrel dels comicis del 26 d'abril. Es durà a terme un seguiment de les principals manifestacions mediàtiques dels partits polítics així com, el paper jugat pels mitjans de comunicació en aquest procés. |
Atenció personalitzada |
Tutories amb la professora.
|
descripción |
Donada la situació d'emergència sanitària i d'excepcionalitat, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...). La professora destinarà temps per a possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura que l'estudiant pugui presentar.
A principis de curs s'informarà sobre com es portarà a terme l'atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Els i les estudiants hauran de presentar a classe les conclusions de la seva anàlisi sobre les estratègies partidistes i mediàtiques electorals d'un partit polític. |
40% |
Debats |
|
Discussió de les diverses estratègies comunicatives electorals entre els diferents grups. |
10% |
Treballs |
|
Realitzar un treball que es durà a terme en grup i que es desenvoluparà al llarg de les classes pràctiques tutelat per la professora. El treball consta d’una part realitzada en grup (que s'exposarà a classe) i d'una altra individual (lliurament d'una memòria).
|
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària o d'inici de curs en modalitat no presencial (híbrida o virtual) s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dura terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents.Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle). El sistema d'avaluació definitiu es farà públic al'espai Moodle de l'assignatura abans de començar el curs. L'assignatura té una doble possibilitat d'avaluació i per això els i les estudiants hauran d'escollir a principi de curs la manera en que volen ser avaluats. - Opció A: Aquells/es estudiants que assisteixin regularment a classe poden optar per l'avaluació a través d'un treball —de doble vessant, teòrica i pràctica— que es realitzarà al llarg del curs tutelat per la professora i amb exposicions i discussions a classe. - Opció B: Aquells/es estudiants que no assisteixin regularment a classe hauran de realitzar un examen teòric que tindrà lloc quan finalitzi l'assignatura. En segona convocatòria caldrà seguir l'Opció B. |
Bàsica |
Aira, Toni, La comunicació política, 2010, Barcelona: Editorial UOC
Canel, Maria José, Comunicación política. Técnicas y estrategias para la sociedad de la información, 1999, Madrid: Tecnos
Canaleta, Pau, L'estratègia electoral, 2010, Barcelona: Editorial UOC
López-García, Guillermo; Gamir, José; Varela-Ordax, Lidia José, Comunicación política. Técnicas y estrategias para la sociedad de la información, 2018, Madrid: Editorial Síntesis
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|