Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Dominar el maquinari i el programari de producció audiovisual i multimèdia |
| A4 |
Aplicar la llengua pròpia a l’elaboració de productes audiovisuals factuals i de ficció, construint missatges orals i escrits destinats a la seva difusió audiovisual que siguin eficaços, correctes i atractius, adoptant els recursos lingüístics i no verbals i les estratègies retòriques més adequades |
| A7 |
Dominar els fonaments teòrics i pràctics de l’exercici del periodisme audiovisual |
| A12 |
Aplicar els principis avançats de la narrativa i el guionatge audiovisual |
| A13 |
Conèixer de forma crítica i analítica els diversos gèneres i formats de la comunicació audiovisual, parant un atenció especial a la seva transformació creativa |
| A14 |
Utilitzar tècniques avançades de producció, realització en directe, animació, muntatge i postproducció de productes audiovisuals |
| A16 |
Desenvolupar projectes complexos de programes i programacions audiovisuals i de productes interactius d’entreteniment i creació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç. |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Coneix el funcionament dels equipaments necessaris per a poder realitzar un producte audiovisual
| | A4 |
Produeix textos i discursos audiovisuals escrits i orals correctes i adaptats a cada situació comunicativa concreta
| | A7 |
Produeix textos audiovisuals periodístics adequats als criteris professionals, a la legislació vigent i als codis ètics de la professió
| | A12 |
Realitza guions per a diferents tipologies de productes audiovisuals
| | A13 |
Crea productes audiovisuals de diferents gèneres
| | A14 |
Sap produir i realitzar productes audiovisuals
| | A16 |
Sap crear i desenvolupar projectes mediàtics multisuport
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
| | CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
| | CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i comprendre’n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
Organització Hi han 4 modalitats de TFG: Periodisme, Publicitat, Comunicació Audiovisual i Recerca. Cadascuna d'elles conformarà la seva organització i característiques dins d’una assignatura diferenciada on hi haurà un professor/a coordinador/a. Aquest/a serà l’encarregat de tutoritzar, d’informar als alumnes dels tipus de treball a escollir, els procediments a seguir, d’assignar els tutors/es, de nomenar el tribunal que valorarà la defensa pública dels TFG i de prendre aquelles decisions organitzatives que no estiguin recollides en aquestes directrius. Matrícula i calendari d’elaboració i avaluació del TFG Per matricular el TFG cal tenir superats com a mínim 168 crèdits del grau corresponent. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
2 |
0 |
2 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
2 |
8 |
10 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
266 |
266 |
Memòria |
|
0.5 |
14.5 |
15 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
0.5 |
5.5 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessions introductòries amb la coordinadora del PDF en Comunicació i amb el coordinador del TFG. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
Cada estudiant haurà de dur a terme un procés de reflexió previ a la selecció del tipus i la temàtica del treball que vol dur a terme. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Tutories entre l'estudiant i el tutor/a del TFG. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Treball autònom de l'estudiat per tal de dur a terme el TFG. |
Memòria |
Cada membre del grup redactarà individualment una memòria. El document inclourà els següents apartats bàsics, a més dels que determini cada comissió de TFG:
Reflexió sobre l'evolució de l'execució del treball des de la idea inicial fins al producte final, raonant els canvis i les decisions preses.
Tasques realitzades i repartiment de responsabilitats en cas de treballs en grup.
Reflexió valorativa sobre el procés d’elaboració del treball i autoavaluació de l'assoliment de les competències. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Presentació i defensa del treball de fi de Grau i la seva preparació. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
El calendari general d’organització del TFG per al curs 2020-2021 és el següent:Entre febrer i març de 2020: realització d’unareunió informativa sobre el TFG entre l’alumnat de tercer dels graus de Comunicació Audiovisual, de Periodisme i de Publicitat i Relacions Públiques. Juliol -setembre de 2020: matrícula del TFG, juntament amb la resta d’assignatures del curs 2020?2021. 1-6 d'octubre de 2020: Reunions informatives més detallades per especificar com crear les idees de TFG. El calendari d’avaluació del TFG per als lliuraments finals al mes de juny és: 13 d'octubre de 2020 : data límit per a la presentació davant del tutor/a de la idea i del pla de treball.En el cas dels treballs de recerca caldrà presentar un índex provisional. El 27 d'octubre haurà de presentar-se la idea definitiva. 18 de desembre de 2020 : data límit per a lapresentació davant del tutor/a dels resultats parcials del treball assolitsfins al moment, d’acord amb els requisits i les condicions pactats prèviamententre l’estudiant i el tutor/a. 22 de març de 2021: data límit per a la presentaciódavant del tutor/a dels resultats parcials del treball assolits fins al moment,d’acord amb els requisits i les condicions pactats prèviament entre l’estudianti el tutor/a. 1 de juny de 2021: data límit per al lliuramentdel producte final i de la memòria individual. Del 16 al 18 de juny de 2021: Lliurament de ladocumentació pel repositori del CRAI i defensa pública del treball . El/la tutor/a convocarà les tutories que consideri necessàries per comentar els lliuraments. El calendari del TFG per als lliuraments als tutors (que no necessàriament han de ser tutories presencials, sinó lliuraments online) per la convocatòria del mes de setembre és: 13 d'octubre de 2020: data límit per a la presentació davant del tutor/a de la idea i del pla de treball. En el cas dels treballs de recerca caldrà presentar un índex provisional. El 27 d'octubre haurà de presentar-se la idea definitiva. 18 de desembre de 2020: data límit per a la presentació davant del tutor/a dels resultats parcials del treball assolits fins al moment, d’acord amb els requisits i les condicions pactats prèviament entre l’estudiant i el tutor/a. A l'abril/maig es pactarà amb el tutor: una data dels egon lliurament dels resultats parcials del treball assolits fins al moment.
2 de setembre de 2021: data límit del lliurament del producte final i de la memòria individual. 9 i 10 de setembre de 2021 : Lliurament de la documentació pel repositori del CRAI i defensa pública del treball. Tots els lliuraments són obligatoris i puntuen. Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...). L’alumnat que vulgui realitzar el TFG durant una estada Erasmus o SICUE realitzarà les tutories de manera virtual d’acord amb les indicacions del tutor o tutora del treball. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una autoavaluació (per part de l'estudiant) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
Seguiment de les tutories i les entregues parcials d'acord amb el que estipula la Normativa i les Directrius del treball de fi de grau (TFG) de les titulacions de Comunicació, curs 2013/2014 i el que s'acordi entre l'estudiant i el tutor/a |
40% |
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Elaboració i presentació del treball d'acord amb les directrius proporcionades a la Normativa del treball de fi de grau (TFG) de les titulacions de Comunicació, curs 2013/2014 (penjada al moodle de l'assignatura) |
40% |
|
Memòria |
|
La memòria final, de lliurament obligatori en tots els tipus de treball, tindrà una extensió mínima de 1.200 paraules. Cada membre del grup redactarà individualment una memòria. El document inclourà els següents apartats bàsics, a més dels que determini cada comissió de TFG:
Reflexió sobre l'evolució de l'execució del treball des de la idea inicial fins al producte final, raonant els canvis i les decisions preses.
Tasques realitzades i repartiment de responsabilitats en cas de treballs en grup.
Reflexió valorativa sobre el procés d’elaboració del treball i autoavaluació de l'assoliment de les competències. |
10% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
La defensa pública és obligatòria i es durà a terme davant d’un tribunal nomenat ad hoc pel coordinador/a de TFG dels Estudis de Comunicació. No obstant, només es podran defensar públicament els treballs que hagin estat autoritzats prèviament pel tutor/a corresponent.
El tutor de l’assignatura comunicarà a cada estudiant el dia, l’hora i el lloc de defensa pública del seu treball, amb una antelació mínima de set dies.
A més a més de les llengües oficials de la URV, el TFG es podrà realitzar i defensar en anglès. D’aquesta manera quedarà assolida la competència nuclear C1 (dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, especialment l’anglès).
L’acte de defensa pública de cada treball tindrà una durada aproximada de 20?30 minuts i haurà de seguir preferentment la següent estructura:
Exposició per part dels estudiants. En el cas dels treballs de recerca, aquesta ha d’incloure els objectius, la metodologia i les conclusions del treball. En el cas dels treballs professionals es presentarà l’objectiu del producte elaborat, una breu explicació de com ha transcorregut la seva elaboració i una valoració dels punts forts i febles del producte final. La durada de l’exposició dels estudiants ha de ser de 10-15 minuts.
Formulació de comentaris i preguntes per part del tribunal.
Respostes dels estudiants si el tribunal els planteja preguntes directes.
Deliberació del tribunal.
Es valorarà: l’estructura i el contingut de la presentació, la comunicació verbal i no verbal i el material de suport audiovisual emprat. |
10% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segons la normativa acadèmica de grau i màster vigent, "Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a dues convocatòries d'avaluació". El responsable únic de l'avaluació serà el tutor/a del treball. La nota final del treball s'obtindrà a partir de quatre notes parcials: - Una nota corresponent al seguiment de l'avaluació continuada (40% de la nota final).
- Una nota corresponent al producte final (el 40% de la nota final).
- Una nota corresponent a la memòria final (10% de la nota final).
- Una nota corresponent a la defensa pública del treball (10%)
Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle). |
Bàsica |
|
Les fonts d'informació variaran depenent de la temàtica i el tipus de treball seleccionat. Se seleccionaran amb l'ajut del tutor o tutora del TFG. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|