DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES Código 12234401
Titulación
Grau de Comunicació Audiovisual (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
12 Pràctiques Externes obligatòria Quart AN
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis de Comunicació
Coordinador/a
WILLEM , CILIA MARGARETA MICHAEL
Correo-e marta.montagut@urv.cat
juanluis.gonzalo@urv.cat
antonio.caballero@urv.cat
Profesores/as
MONTAGUT CALVO, MARTA
GONZALO IGLESIA, JUAN LUÍS
CABALLERO GALVEZ, ANTONIO ALFREDO
Web
Descripción general e información relevante Realització d'una estada de pràctiques (300h) a una empresa segons el perfil de la vostra formació.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Conèixer l’estructura, el funcionament i la gestió de l’empresa, parant una atenció especial a les empreses de producció i difusió audiovisual
 A7 Dominar els fonaments teòrics i pràctics de l’exercici del periodisme audiovisual
 A8 Comprendre l’estructura del sistema audiovisual de Catalunya (estructura, polítiques, finançament i funcionament) en el context espanyol, europeu i mundial
 A11 Dominar el marc jurídic de la comunicació audiovisual, tant en matèria de drets fonamentals com des del punt de vista del dret mercantil
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
 CT3 Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
 CT6 Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentatge
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Coneix el funcionament d’una empresa de comunicació audiovisual
 A7 És capaç d’integrar-se en les rutines laborals de les empreses de comunicació audiovisual
 A8 S'adapta a les activitats de les empreses de comunicació audiovisual, al seu marc legal, al seu finançament i a la seva posició en el sistema mediàtic
 A11 Treballa respectant els drets fonamentals que es deriven de les professions comunicatives
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
 CT3 Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
 CT7 Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i comprendre’n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Procediments de selecció i assignació
Procedimientos

DESENVOLUPAMENT DE LES PRÀCTIQUES 


- Sessió informativa 
Sessió informativa on s'explica la finalitat i funcionament de les pràctiques externes. 

- Sol·licitud de plaça de pràctiques 
En iniciar el curs, i després de la sessió informativa, l'alumnat, a partir del llistat d'empreses disponible, tria les empreses en les quals li agradaria fer la seva estada i envia la seva petició als tutors de pràctiques. 

- Estada / execució de pràctiques 
Assignació definitiva i estada de pràctiques segons el període i horaris acordats al contracte de pràctiques.  

- Avaluació / auto-reflexió
Elaboració de memòria i fitxa d'auto-avaluació


Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
0 1 1
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
A5
CT5
0 2 2
Estada de pràctiques
A5
CT4
CT5
2.5 297.5 300
Treballs
A5
CT4
CT5
0 2 2
Atenció personalitzada
CT5
1 0 1
Memòria
A5
CT4
CT5
0 2 2
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Pla específic d'actuació
  descripción
Activitats Introductòries Sessió informativa on s'expliquen la finalitat i funcionament de les pràctiques externes.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes Mecanismes de coordinació i seguiment de l'estudiant a través del tutor acadèmic i del tutor professional.
Estada de pràctiques Realització de l'estada de pràctiques segons l'acordat al conveni.
Treballs Realització d'una memòria de pràctiques en finalitzar l'estada de pràctiques.
Atenció personalitzada Atenció personal del tutor acadèmic per resoldre els problemas i dubtes que sorgeixin en el procés d'elaboració de les practiques externes
Memòria Elaboració d’una memòria final, en la qual hi ha de figurar, entre d’altres: la descripció i valoració de tasques i treballs desenvolupats, les competències desenvolupades, els problemes trobats amb la proposta de resolució i una autoavaluació de les pràctiques i suggeriments de millora.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
descripción

L'alumne/a tindrà dos interlocutors al llarg de les seves pràctiques: el tutor o tutora a de pràctiques de la universitat, i el tutor o tutora de l'empresa, el que implica la relació amb tot dos. Mecanismes de coordinació i seguiment: els tutors i la coordinadora de pràctiques curriculars vetllaran pel bon funcionament de les pràctiques. Les empreses i l'alumnat poden adreçar-se al tutor/a responsable per resoldre dubtes i comentar les incidències que considerin oportunes. L'atenció personalitzada es pactarà individualment. L'alumnat haurà d'enviar un correu-e al seu tutor/a de pràctiques per acordar una cita. Tota la informació actualitzada sobre els procediments de les pràctiques externes estarà disponible a l'espai moodle.


Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologías Competencias descripción Peso        
Estada de pràctiques
A5
CT4
CT5
Qualificació per part de l'empresa. 70%
Treballs
A5
CT4
CT5
Autoavaluació justificada a través d'una fitxa d'autoavaluació i la memòria de pràctiques. 20%
Otros

Seguiment per part de la tutorització acadèmica



10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

La qualificació de pràctiques depèn de dos elements:

Seguiment, memòria de pràctiques i fitxa d'autoavaluació (30% de la nota)

Avaluació per part de l'empresa (70% de la nota)

Cada estudiant estarà tutoritzat/da durant la seva estada de pràctiques per a) un/a professor/a de la URV i b) per un/a responsable de l'empresa on la desenvoluparà, els quals s'encarregaran d'avaluar l'estudiant en funció de la seva capacitat d'adaptació i la seva actitud davant de les tasques que se li encomanin.

Les Pràctiques Externes s'avaluen en convocatòria única. En cas de finalitzar l'estada de pràctiques després del 21 de juny, cal que l'estudiant demani una pròrroga.


Fonts d'informació

Bàsica

no correspon

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.