Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Construir missatges orals i escrits destinats a productes periodístics que siguin eficaços, correctes i atractius, en les llengües pròpies, adoptant els recursos lingüístics i les estratègies retòriques més adequades per a cada tipus d’audiència, objectiu comunicatiu i canal periodístic. |
| A7 |
Conèixer de forma teòrica i aplicada els fonaments de l’exercici del periodisme: redacció i estil, concepte d’actualitat, noticiabilitat, organització laboral i professional, deontologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Coneix i sap aplicar correctament els fonaments del llenguatge escrit aplicat als diversos gèneres periodístics
| | A7 |
Coneix els drets i deures professionals del periodista tal com els recull la legislació vigent i el codi deontològic
Analitza i interpreta l'actualitat periodística des d'un punt de vista crític a través de l'estudi de la producció, la circulació i el consum de productes periodístics
Coneix i sap aplicar el concepte d'actualitat periodística i de noticiabilitat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i comprendre’n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
A. Bases teòriques i criteris periodístics |
A1. La professió periodística
A2. Els gèneres en periodisme
A3. Els criteris de noticiabilitat
A4. Ètica periodística i codi deontològic
|
B. Estil i escriptura periodística |
B1. L’estil periodístic
B2. Estructura de la notícia: titulació
B3. Citar fonts en periodisme escrit
B4. Declaracions en l'audiovisual
B5. Estil a les xarxes socials
|
C. Periodisme a la xarxa |
C1. Podcast radiofònic
C2. Videobloc
C3. Social media
C4. Fake news, viralització
|
D. Producció i tendències |
d1. Les rutines de producció
d2. Agències i gabinets
d3. Els límits del periodisme
d4. Noves formes i productes
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
40 |
70 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
52 |
57 |
109 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
40 |
42 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Classes on es transmet contingut de l'assignatura. Les sessions són complementades amb lectures. |
Pràctiques de camp/sortides |
L'estudiant ha de treballar també autònomament per cobrir esdeveniments o preparar les pràctiques de redacció, locució i producció |
Atenció personalitzada |
Preparació de práctiques i comentaris |
Descripció |
Donada la situació d'emergència
sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria
individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i
altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial
i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l’estudiant sobre com es portarà
a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu
electrònic, Moodle...) | |