Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Conèixer els fonaments de la comunicació publicitària i de les relacions públiques canalitzada a través de qualsevol mitjà o tecnologia: teories, conceptes bàsics, organització, producció, gestió, finançament, aplicacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Coneix i comprèn els fonaments de la comunicació publicitària moderna: principals tècniques, actors i estructures
Coneix i comprèn el funcionament de l'agència de publicitat com a estructura bàsica de la planificació, l'execució i el seguiment de les campanyes publicitàries
Coneix com es planifica la comunicació publicitària en les empreses i les institucions mitjançant el desenvolupament dels diversos aspectes i passos que comporta la realització d'una campanya publicitària
Adquireix una visió global de les relacions públiques, introduint-se en els seus conceptes clau, la seva terminologia específica, els seus elements distintius i les seves principals tècniques
Adquireix una perspectiva general de la pràctica de les relacions públiques (actors principals, departaments i agències, funcions i estructures), així com de les característiques i particularitats dels professionals de les relacions públiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Relacions públiques:
Tema 1: Introducció a les relacions públiques (RP). Conceptes bàsics.
Tema 2: Història de les RP.
Tema 3: Models de gestió.
Tema 4: La investigació en RP.
Tema 5: Els Públics a les RP.
Tema 6: La professió de les RP.
Tema 7: Perfils professionals.
Tema 8: Àrees d'actuació de les RP (comunicació digital)
Tema 9: Gestió de crisi
Tema 10: Comunicació interna i relacions financeres
Tema 11: organització d'esdeveniments
Tema 12: Comunicacions Integrades en Màrqueting - Patrocini i Mecenatge.
Tema 13: Relacions amb la premsa - Publicity. |
|
Publicitat:
Tema 1: Conceptes bàsics.
Tema 2: Efectes de la publicitat.
Tema 3: Estructura de la publicitat.
Tema 4: L'anunciant.
Tema 5: Les agències de publicitat.
Tema 6: La campanya de publicitat.
Tema 7: El briefing.
Tema 8: El consumidor.
Tema 9: Objectius de la campanya.
Tema 10: Pressupost publicitari.
Tema 11: Estratègia creativa.
Tema 12: Estratègia de mitjans.
Tema 13: Execució i avaluació de la campanya.
Tema 14: Noves formes publicitàries/publicitat BTL |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
Sessió Magistral |
|
50 |
0 |
50 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14.5 |
55 |
69.5 |
Presentacions / exposicions |
|
12.5 |
40 |
52.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
8 |
40 |
48 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
El professor explicarà en què consistirà l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes podran adreçar-se al professor per qualsevol dubte o aclariment i tindran una atenció personalitzada. |
Sessió Magistral |
L'assignatura es composa de 50 sessions magistrals de classes teòriques que es corresponen amb el temari. El contingut impartit pel professor en aquestes sessions serà completat pels alumnes i avaluat en les proves quadrimestrals. |
Pràctiques a laboratoris |
Es realitzaran pràctiques en grup o individuals que es començaran treballant a les classes. |
Presentacions / exposicions |
Algunas pràctiques en grup s'exposaran. |
Descripció |
Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Cada quadrimestre els alumnes realitzaran pràctiques en grup o individual que es lliuraran al professor. |
40% |
Presentacions / exposicions |
|
Es faran presentacions d'algunes pràctiques realitzades en grup. |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es faran entre 2 i 4 proves objectives de tipus test |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
-La part de relacions públiques i la part de publicitat s'avaluaran per separat. Cada part representa el 50% de la nota final de l'assignatura. -Les dues parts han d'aprovar-se obligatòriament de forma independent amb un 5,0 per poder aprovar l'assignatura. -Per superar l'assignatura en segona convocatòria cal que l'alumne realitzi les pràctiques i superi l'examen final amb la nota de 5,0. Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle). |
Bàsica |
Grunig, J. & Hunt, T., Dirección de relaciones públicas, 2003, Gestión 2000
Wilcox, D., Cameron, G. & Xifra, J., Relaciones públicas. Estrategias y tácticas, 2006, Pearson/Prentice Hall
Fernández Cavia, J. y Huertas, A., Redacción en relaciones públicas, 2009, Pearson/Prentice Hall
Victoria, J.S., Reestructuras del sistema publicitario, 2005, Ariel Comunicación
Tellis, G.J. & Ambler, T., The Sage Handbook of Advertising, 2007, Sage Publications
Tellis, G.J., Estrategias de publicidad y promoción, 2001, Addison Wesley
Ortega, Enrique, La comunicación publicitaria, 2004, Pirámide
González Lobo, M. A., Curso de Publicidad, 1998, Eresma & CelesteE Ediciones
Oliveira, A.; Capriotti, P. y Zeler, I., Investigación de los públicos en los modelos de planificación estratégica de comunicación, 2019, Sphera Publica
|
|
Complementària |
|
Publicitat: Pérez Ruiz, M.A. (1996). Fundamentos de las estructuras de la publicidad. Editorial Síntesis, Madrid. Rodríguez del Bosque, I.; Suárez, A. y García de los Salmones, M.M. (2008). Dirección publicitaria. Editorial UOC, Barcelona. Pérez-Latre, F. J. (2000). Planificación y gestión de medios publicitarios. Ariel Comunicación, Barcelona. Sánchez Guzmán, J.R. (1993). Teoría de la publicidad. Tecnos, Madrid. Hernández Martínez, C. (2004). Manual de creatividad publicitaria. Síntesis, Madrid. Méndiz, A. (2007). Nuevas formas publicitarias. Univ. de Málaga, Málaga. Ries, A. & Ries, L. (2003). La caída de la publicidad y el auge de las relaciones públicas. Urano, Barcelona. Klein, N. (2001). NoLogo. El poder de las marcas. Paidós, Barcelona. Relacions Públiques: Agee, W.K.; Ault, P.H.; Cameron, G.T. i
Wilcox, D.L. (2001):Relaciones Públicas.
Estrategias y tácticas. Addison Wesley, Madrid. Arceo,
J.L. (1999): Tratado de Publicidad y
Relaciones Públicas. ICIE, Madrid. Center, A. H. & Jackson, P. (2003).
Public Relations Practices. Managerial
Case Studies and Problems. Prentice Hall, New Jersey. Harrison, S. (2002): Relaciones
Públicas: una introducción. Thomson,
Australia. L’Etang,
J. & Pieczka, M. (2006). Public
Relations. Critical Debates and Contemporary Practice. Laurence Erlbaum
Associates, Mahwah, New Jersey. Tench,
R. & Yeomans, L. (2006). Exploring
Public Relations. Prentice Hall, Harlow. Theaker,
A. (2001). The Public Relations Handbook.
Routledge, London. Xifra,
J. (2007). Técnicas de las Relaciones
Públicas. UOC, Barcelona. ADECEC (1997): El libro práctico de la comunicación y las relaciones públicas. Folio, Barcelona. Atkin,
C.K. i Rice, R.E. (2001): Public
communication campaigns. SAGE, Thousand Oaks. Black, S. (1994): Las relaciones públicas. Un factor clave de gestión. Ed. Hispano
Europea, Barcelona. (1999): ABC de las relaciones públicas. Todos los secretos y fundamentos de las
relaciones públicas. Gestión 2000, Barcelona. Broom, G.M.; Cutlip, S.M.; Center, A.H.
(2001): Relaciones públicas eficaces.
Gestión 2000. Barcelona. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|