Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Construir missatges orals i escrits destinats a productes periodístics que siguin eficaços, correctes i atractius, en les llengües pròpies, adoptant els recursos lingüístics i les estratègies retòriques més adequades per a cada tipus d’audiència, objectiu comunicatiu i canal periodístic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Reconeix en un text característiques que el configuren com a tal en lingüística textual
Reconeix en un text elements que constitueixen la ideologia del discurs
Reconeix recursos literaris que figuren en un text
Aplica recursos literaris a l’escriptura
Coneix textos d’escriptors-periodistes clàssics i actuals en llengua catalana, d’Antoni Rovira i Virgili a Quim Monzó
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Escriptura creativa? Definicions i aproximacions al fet d’escriure. Conceptes i terminologia |
|
2. La "dificultat" de l'escriptura: com afrontar la síndrome de la pàgina (o la pantalla) en blanc |
|
3. La generació d’idees, l’estructura i la composició |
|
4. L’estil i el vocabulari |
|
5. Tècniques de reproducció del discurs aliè: cita, paràfrasi, diàleg literari i monòleg interior |
|
6. L'art de la descripció literària |
|
7. Els punts de vista narratius |
|
8. El temps en la narració |
|
9. L’art de la traducció |
|
10. Drets d'autor i propietat intel·lectual |
|
11. Com publicar: des del blocaire a l’editor professional |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
28 |
29 |
57 |
Treballs |
|
0 |
39 |
39 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
20 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Sessions presencials a l'aula, presentació de conceptes, teories i coneixements diversos. |
Treballs |
Elaboració de dues ressenyes obligatòries de sengles llibres. Elaboració d'un projecte d'obra literària que tindrà un lliurament parcial i un final, segons calendari que es farà públic oportunament. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Programa d'exercicis setmanals que l'alumnat farà pel seu compte, a partir de les explicacions i instruccions del professor. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada a petició de l'estudiant. Es podrà fer presencialment, si la situació sanitària ho perment, o bé a distància, mitjançant videoconferència. |
Descripció |
Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l'alumnat al respecte. A banda, el professor atendrà consultes per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Lectura de dos llibres i elaboració de sengles ressenyes crítiques; elaboració d'un projecte d'obra literària |
30% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Exercicis pràctics a càrrec de l'alumnat |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle). |
Bàsica |
|
Es proporcionaran a principi de curs. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|