Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Coneix la gramàtica i el vocabulari d’una segona llengua estrangera a un nivell bàsic.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per a satisfer les necessitats d’ús instrumental bàsic d’una segona llengua estrangera.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Els continguts es troben dividits en dos apartats bàsics i aquests per unitats basades en el llibre de text (4 en total).
|
1- Estructures gramaticals
2- Funcions comunicatives |
Unitat 1: LEKTION 1 - Themen aktuell 1: Erste Kontakte (primers contactes)
|
Unitat 1: LEKTION 1: Erste Kontakte (primers contactes)
ESTRUCTURES GRAMATICALS:
- conjugació del present d'indicatiu
- els pronoms personals en nominatiu
- tipus d'oració: enunciativa, interrogativa parcial i interrogativa total
- Els elements interrogatius wo, woher, wie i was
- imperatiu de Sie.
FUNCIONS COMUNICATIVES:
- presentar-se i parlar d'altres (nom, lloc de residència i de procedència, edat, professió, etc.)
- saludar
- entaular una conversa
|
Unitat 2: LEKTION 2 - Themen aktuell 1: Gegenstände in Haus und Haushalt (objectes quotidians) |
Unitat 2: LEKTION 2: Gegenstände in Haus und Haushalt (objectes quotidians)
ESTRUCTURES GRAMATICALS:
- l'article determinat
- l'article indeterminat
- els determinants possessius
- la negació amb kein-
FUNCIONS COMUNICATIVES:
- identificar i descriure objectes
- expressar possessió
- preguntar i expressar preus
|
Unitat 3: LEKTION 3 - Themen aktuell 1: Essen und Trinken (menjar i beure)
|
Unitat 3: LEKTION 3: Essen und Trinken (menjar i beure)
ESTRUCTURES GRAMATICALS:
- verbs amb canvi de vocal temàtica
- l'acusatiu dels articles determinat, indeterminat i negatiu
- el verb modal möchten
- la col·locació de l'infinitiu
- complements circumstancials de temps, lloc i mode
- l'imperatiu
- les partícules ja, nein, i doch
FUNCIONS COMUNICATIVES:
- parlar d'hàbits i preferències
- demanar una cosa
- fer oferiments
- expressar satisfacció o insatisfacció
|
Unitat 4: LEKTION 4 - Themen aktuell 1: Freizeit (oci) |
Unitat 4: LEKTION 4: Freizeit (oci)
ESTRUCTURES GRAMATICALS:
- els pronoms indefinits man, jemand i niemand
- verbs amb complement directe
- verbs separables
- els verbs modals können, müssen, dürfen i möchten
- verbs amb canvi de vocal temàtica
- els elements interrogatius wann i wie lange
FUNCIONS COMUNICATIVES:
- descriure activitats
- expressar possibiliat, obligació i permís o prohibició
- acceptar o rebutjar oferiments
- preguntar per l'hora i donar-ne informació
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
26 |
44 |
70 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
26 |
24 |
50 |
Treballs |
|
0 |
5 |
5 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
15 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i a presentar l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. S'espera participació activa de l'alumne. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, debat, si escau, i resolució d'un problema relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics puntuables a través de les TIC de manera autònoma. |
Atenció personalitzada |
Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final. |
Descripció |
Atenció al despatx, a la sala de tutories o online. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final.
(Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Valorem l'assistència i participació en les activitats de curs.
S'avaluarà la capacitat de l'alumne de resoldre els exercicis pràctics plantejats, tant individualment com en grup.
|
5% |
Treballs |
|
S'avaluarà la correcció formal, comunicativa i gramatical dels treballs encarregats. |
5% |
Pràctiques a través de TIC |
|
MOODLE:
Es tindrà en compte tot el bagatge online que hagi fet l'alumne/a (pràctiques fetes, vegades que ha usat el material online...)
|
10% |
Proves mixtes |
|
Es faran normalment 2 proves parcials i una de final en acabar el quadrimestre. En totes tres hi haurà: una part de gramàtica (66%) + una prova de comprensió auditiva (17%) + una prova de comprensió lectora (17%). A les tres proves cal treure un mínim de 4 a la part de gramàtica per fer mitjana. Si és menys no s'aprovarà, tot i que la mitjana doni més de cinc.
Si es treu una mitjana superior a 5 a la prova final, només es farà mitjana de les tres proves en el cas que aquesta superi la nota obtinguda a la prova final. Per poder fer mitjana de les 3 proves, caldrà treure un mínim de 4 a la prova final.
Les parcials són 50% i la prova final 50%.
Explicació pràctica: si hom treu un 8 a la prova parcial 1 i un 10 a la prova parcial 2..., i treu un 6 a la prova final, llavors sumem 8+10+6+6 dividit per 4= 7'5 de nota final de les proves. Després arrodonirem amb el 20% restant de resolució de problemes, participació a classe, treballs i pràctiques Moodle. |
80% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria caldrà treure com a mínim un 5 per aprovar l'assignatura i ja no es farà mitjana amb les proves parcials. En cas de confinament COVID-19: - Adapto el material de les classes presencials cap al format virtual.
- Per tal de facilitar l'aprenentatge disposo de mitjans síncrones i asíncrones.
- Normalment l'assignatura és dilluns i dimarts e 16 a 18 hores. Ara faig explicacions en directe els dilluns i dimarts de 16 a 17:30 hores. Enregistro totes les sessions –amb permís dels alumnes- i les penjo posteriorment al MOODLE. Això permet un seguiment en diferit per si algú no ha tingut l'oportunitat de ferho “presencialment”. I normalment de 17:30 a 18:00 faig tutoria individual de seguiment i per esclarir dubtes.
- Al moodle tenen també tot el material a disposició (tasques, powerpoints explicatius, fitxes de retroacció, petits tests autocorrectius). • He penjat també un dietari on poso tota allò fet durant cada sessió, fins i tot el link dels solucionaris si s'escau. • Maldaré per fer el seguiment acurat dels aprenentatges i tasques encomanades.
- Cada unitat té també una tasca de creació (oralitat) que serveix per a avaluar els continguts. Servirà en cas que no es pugui fer examen presencial al final del quadrimestre.
|
Bàsica |
AUFDERSTRAßE, Hartmut; BOCK et altri, THEMEN aktuell 1. Kursbuch., Max Hueber Verlag, Ismaning, 2003
AUFDERSTRAßE, Hartmut; BOCK et altri, THEMEN aktuell 1. Arbeitsbuch., Max Hueber Verlag, Ismaning, 2003
|
|
Complementària |
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Gramática básica del alemán., Editorial Idiomas, Madrid, 2013
|
Quant a diccionaris es faran les recomanacions pertinents a classe. |
Assignatures que en continuen el temari |
LLENGUA ALEMANYA II/12264103 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|