IDENTIFYING DATA 2020_21
Subject (*) LLENGUA ANGLESA II Code 12254119
Study programme
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Obligatòria Segon 2Q
Modality and teaching language
Prerequisites 12254118 Llengua anglesa I
Department Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinator
VOLTMER , KAI-ALEXANDER
E-mail nune.ayvazyan@urv.cat
kai.voltmer@urv.cat
Lecturers
AYVAZYAN -, NUNE
VOLTMER , KAI-ALEXANDER
Web
General description and relevant information

Acquisition of grammatical competence and knowledge appropriate to level B2 (CERF), with a main focus on language use.

Aquesta assignatura combina la presencialitat i la virtualitat en un percentatge encara per determinar. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais) estarà disponible al campus virtual (Moodle) de l’assignatura.


Competències
Type A Code Competences Specific
 A3 Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic.
Type B Code Competences Transversal
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A3 Coneix la gramàtica i el vocabulari d’una segona llengua estrangera a un nivell bàsic.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per a satisfer les necessitats d’ús instrumental bàsic d’una segona llengua estrangera.
Type B Code Learning outcomes
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Topic 1 Agreement, Determiners, Quantifiers, and Relative Clauses
Topic 2 Participle Clauses, Pronouns, Questions, and Adjectives
Topic 3 Adverbs, Adverbial Clauses, and Prepositions

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A5
CT4
12 6 18
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
CT4
40 0 40
Estudis previs
CT4
1 19 20
Resolució de problemes, exercicis
A5
CT4
1 20 21
Treballs
A5
CT4
2 42 44
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves mixtes
A3
3 0 3
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Course presentation (aims, content, learning methods, assessment).
Sessió Magistral Presentation and explanation (for each new item) of course contents, to support and complement practice with the acquisition of appropriate corresponding linguistic and meta-linguistic knowledge.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Exercises completed in the class sessions (corrections will be explained in English, preferably by the students), to:
(a) increase the student's degree of grammatical accuracy,
(b) initiate training in basic description and analysis of the English language, and
(c) detect and deal with any especially problematic aspects.
Estudis previs Reviewing and revising for written tests. Complementation (with brief readings) of class lectures.
Resolució de problemes, exercicis Students will be required to read units at home and do exercises about them. They should also tell teachers about any doubts/problems they might come up against when doing so.
Treballs Students will have to write a paper about a specific grammar aspect.
Atenció personalitzada Reviews of papers or tests. Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).

Atenció personalitzada
Description

Reviews of papers or tests. Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).


Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Treballs
A5
CT4
Miniproject 10%
Proves mixtes
A3
3 tests 90%
Others  
 
Other comments and second exam session

No late assignments will be accepted.

No tests/exams will be taken outside scheduled dates and times, unless properly justified.

In cases where results are borderline, regular attendance (above 80%) and active participation in class discussions may be taken into consideration, at the tutor's discretion.

Segona Convocatòria will consist of a written exam worth 100% which will include questions and exercises on all the topics covered in the course. Students will not have to write the mini-project for segona convocatòria.

Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle).


Fonts d'informació

Bàsica Hewings, Martin, Advanced Grammar in Use, Third Edition, Cambridge University Press

The above-mentioned item is indispensable course material for both English Language 1 and 2. Students should make sure that they acquire it with answers, and ideally, with CD-Rom (although the CD-Rom is not compulsory).

Basic bibliography for the theory sessions:

  • Huddleston, R. & Pullum, G. (2005). A Student’s Introduction to English Grammar. New York: CUP. 
  • Quirk et al. (1985). A comprehensive grammar of the English language. London: Longman. 
  • Quirk et al. (1990). A student’s grammar of the English language. London: Longman. 

Other useful sources:

  • Haynes, S. & Nettle, M. Advanced Grammar in Use (Supplementary Exercises): CUP.
  • Parrot, M. 2000. Grammar for English Language Teachers. Cambridge: CUP. 
  • Swan, M. Practical English Usage.Oxford: OUP.
Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.