DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) ANGLÈS I Código 12264002
Titulación
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Formació bàsica Primer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
DOLS RODRÍGUEZ, IRENE
Correo-e irene.dols@urv.cat
Profesores/as
DOLS RODRÍGUEZ, IRENE
Web
Descripción general e información relevante This course intends to develop and achieve the communicative skills and competences corresponding to the independent user (level B1) of CEFR. At the end of the course the student should be able to cope with the problems in everyday life situations handling suitable vocabulary and fluency to the corresponding level. · This subject combines face-to-face and blended learning in a percentage that has yet to be confirmed. When the academic year starts, the calendar with all of the planned teaching activities (with timetables and classrooms) will be available from the Moodle online campus for each subject.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A3 Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A3 Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per a satisfer les necessitats d’ús instrumental bàsic d'una segona llengua estrangera.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Temps verbals





Past Simple and Continuous
Present and Past Perfect
Future
Verbs Modals Present and past
Degrees of certainty
Substantiu Nouns
Prepositional Phrases
Frases de relatiu i Participle Clauses Defining and non-defining relative clauses
Present particilple and Past Participle
Adjectius i adverbis Order and classification of adjectives and adverbs
Habits Past and Present
Negatives
Adverbs and adverbial phrases of frequency
Comparatiu Structure: the...., the...
Vocabulari Entertainment
Buildings, Areas and Festivals
Word families
Society
Sports and Interests
Accomodation
Crime and Punishment
Destreses Comunicatives Listening and Reading
Speaking and Writing
Explicar propòsit so, if and to

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
CT1
5 0 5
Presentacions / exposicions
CT1
5 25 30
Sessió Magistral
CT1
15 0 15
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
CT1
30 0 30
Resolució de problemes, exercicis
CT1
1 36 37
Treballs
CT1
1 12 13
Atenció personalitzada
CT1
3 0 3
 
Proves objectives de tipus test
CT1
3 14 17
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Course presentation
Level test
Presentacions / exposicions 3 minutes talk:
students will choose a topic and will have to prepare an oral presentation about it.

Vocabulary teamwork:
students will prepare a vocabulary unit from the grammar book in groups and expose it in class using a variety of presentation techniques
Sessió Magistral Introduction and revision of several grammar structures
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Application of the syllabus through a variety of exercises in class: role-plays, discussions, individual and pair work, group activities.
Resolució de problemes, exercicis Solve students' doubts related to homework.
Treballs Homework and extra-practice if needed
Atenció personalitzada Tutorials: students can personally contact the teacher in the office or through moodle

Atenció personalitzada
descripción

Tutorials: students can personally contact the teacher in the office or through moodle.


COVID 19: This teaching guide is provisional only. If any health emergency arises or if there is a new lockdown, it will be adapted in order to comply with the directives issued by the competent bodie. Any modification to the personalised attention and adjustments that need to be made will be announced via the news forum on the Moodle online campus.



Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Presentacions / exposicions
CT1
Two oral presentations where grammar, vocabulary, oral and pronunciation skills will be assessed.
25%
Proves objectives de tipus test
CT1
Two Grammar Tests including grammar points and structures studied and reviewed. Listening and reading comprehension tests might be included. 65%
Otros  

Tasks and activities that have to be submitted during the course

10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Segona convocatòria: els alumnes realitzaran un examen on hi haurà tot el contingut treballat durant el curs.

COVID 19: If there is a new lockdown, any modification and adjustments that need to be made to the assessment criteria will be announced via Moodle.


Fonts d'informació

Bàsica , Outcomes Upperintermediate, Second Edition, CENGAGE Learning
, bbc web page, ,

Complementària Murphy, English Grammar in Use - Intermediate , , Cambridge
, http://www.macmillandictionary.com/, ,
, http://www.wordreference.com/es/, ,

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.