Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Reflexiona sobre la pròpia competència lingüística.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT7 |
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1: Ortologia i ortoèpia; a l'entorn del concepte d'estàndard oral
|
|
Tema 2: Història de l'ortologia catalana |
|
Tema 3: Manuals de l'estàndard oral català (1) |
|
Tema 4: Manuals de l'estàndard oral català (2) |
|
Tema 5: La proposta d'estàndard oral de l'Institut d'Estudis Catalans |
|
Tema 6: Casos límit: sigles, onomàstica pròpia i onomàstica forana |
|
Tema 7: Doblatge |
|
Tema 8: Elocució
|
|
Tema 9: Divulgació i ensenyament
|
|
Tema 10: Síntesi de veu
|
|
Tema 11: Correcció (1: variació geolectal) |
|
Tema 12: Correcció (2: variació estilística) |
|
Tema 13: Correcció (3: interferències substràtiques)
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
97 |
97 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
0 |
25 |
25 |
Proves pràctiques |
|
0 |
25 |
25 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i visionatge dels materials posats al campus virtual (Moodle) |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes plantejats pels alumnes via correu electrònic.
Comentari del professor als ítems d'avaluació presentats pels estudiants. |
Descripció |
L'alumne podrà comptar amb l'assessorament del professor per via telemàtica. Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s'atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l'estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle,...) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
|
42% |
Proves pràctiques |
|
|
42% |
Altres |
|
6 vídeos |
16% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Hi ha 13 ítems d'avaluació (un per tema, que vol dir un per setmana). Cada ítem val un 7,7% de la nota. Cal treure com a mínim un 50% de la nota final per a aprovar. Cal presentar els ítems d'avaluació dins del calendari establert (data límit: el diumenge de cada setmana, a les 23:59). A banda, no es pot fer ni una sola falta ortogràfica o gramatical en els materials lliurats al professor (inclosa la comunicació amb el professor via campus virtual o correu electrònic). L'avaluació és la mateixa per a la 1a i la 2a convocatòria. Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle). |
Bàsica |
|
Cada tema té els seus materials penjats al campus virtual (Moodle). |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|